چگونه هدیه بدهیم و هدیه بگیریم

چگونه هدیه بدهیم ؟

هدیه گرفتن جزو لذت بخشترین اتفاقات زندگیست و همه ی ما خاطراتی خوش در این زمینه داریم و سعی میکنیم با دادن هدیه های مناسب عزیزان خود را خوشحال و غافلگیر کنیم ولی برخی اوقات با انتخاب هدیه ی نامناسب و یا رعایت نکردن برخی نکات، نتیجه برعکس میگیریم .بعضی اوقات نیاز دارید که هدیه شما یک هدیه بی نظیر و منحصر بفرد باشد. برای این منظور به چند روش خلاقانه نیاز دارید که اهمیت هدیه شما را به دوستان، آشنایان و افرادی که واقعا برای شما مهم هستند. شاید شما از خودتان بپرسید که چطور میتوانیم احساس عاشقانه خود را بیان کنیم ؟ چگونه نشان دهیم که شخصی از دیدگاه ما چقدر بی نظیر است ؟ روش مناسب هدیه دادن چیست ؟ یا چطور هدیه بدهیم ؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله از لوکس گلامور قصد داریم تا این سوالات را بررسی و پاسخ دهیم.

روش صحیح انتخاب هدیه

فرقی نمی کند دوست صمیمی دوران دبیرستان، بهترین دوست، مادر و یا حتی رئیس شما، با گردآوری لیستی از سوال هایی که قرار است از خودمان بپرسیم میتوانیم راهی برای هدیه دادن خلاقانه پیدا کنیم. به یاد داشته باشید هدیه دادن یک گنجینه در زندگیتان است، پس آن را به صورت صحیح و به یاد ماندنی انجام دهید. برخی از سوالاتی که قبل از خرید هدیه باید از خودتان بپرسید و به آن ها پاسخ دهید در بخش زیر آمده است که شما نیز می توانید سوالاتی را به آن اضافه کنید و با تکمیل آنها بهترین هدیه را انتخاب نمایید:

 1- او به چه زمینه ای بیشتر علاقه مند است؟

خانم ها و آقایان به زمینه های مختلفی علاقه مند هستند هرچند که گاها زمینه های علاقه مندی مشترکی نیز بین آنها هستند. قبل از هر کاری سعی کنید مشخص کنید که طرف مقابل شما به چه زمینه ای بیشتر علاقه مند است. اگر طرف مقابل شما یک خانم هست مواردی چون لباس ، زیورآلات ، ساعت ، عطر و ادکلن ، کیف چرم و کتاب می تواند هدیه مناسبی باشد. و اگر طرف مقابل شما آقا باشد مواردی چون ساعت ، زیورآلاتی همچون دستبند چرمی و گردنبد و … و وسایل سرگرمی همچون کنسول های بازی و … می تواند زمینه ی دلخواهی برای آن ها باشد. دقت داشته باشید که هدیه شما حتما باید متناسب با شرایط سنی و روحیات طرف مقابل شما انتخاب شود. پیشنهاد می کنیم مقاله ” آشنایی با زیورآلات مردانه ” را مطالعه کنید. در زیر چند مورد از هدایای ذکر شده را مشاهده میکنید که با کلیک بر روی هریک وارد دسته بندی مربوطه می شوید:

 
 

 
کیف پول جیبی چرم طبیعی قهوه ای le-n108 از نمای سفید
 

2- سبک مورد علاقه ی او چیست ؟

اگر زمینه ی مورد علاقه ی او را پیدا کردید در مرحله بعدی سبک مورد علاقه ی او را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر قصد خرید زیورآلات به عنوان هدیه را داشتید باید در نظر بگیرید که طرف مقابل شما به چه سبکی از زیورآلات علاقه دارد و چه استایلی را بیشتر می پسندد. آیا او زیورآلات ظریف را بیشتر می پسنند یا زیورآلات بزرگ و اصلی را ترجیح می دهد ؟ آیا بیشتر به زیورآلات و جواهرات سنتی علاقه دارد یا زیورآلات فشن و اسپرت. با پاسخ به سوالاتی از این قبیل خواهید دهید که کم کم به هدف تان که انتخاب هدیه مناسب است نزدیک تر می شوید.

3- رنگ مورد علاقه ی او چیست؟

فهمیدن رنگ مورد علاقه افراد می تواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب هدیه دلنشین و زیبا بگذارد. در هنگام خرید هدیه حتما رنگ مورد علاقه ی طرف مقابل را در نظر بگیرید. اگر رنگ مورد علاقه ی او را نمی دانید سعی کنید با دقت در رنگ لباس و لوازمی که بهمراه دارد این رنگ را حدس بزنید.

4- او به چه چیزی نیاز دارد؟

سعی کنید هدیه ای که انتخاب می کنید یکی از لوازمی باشد که طرف مقابل شما به آن نیاز دارد و یا اینکه هدیه ای که انتخاب میکنید جایگزین مناسبی برای لوازمی که او استفاده می کند باشد. گرفتن هدیه تکراری کمتر می تواند هیجان انگیز باشد پس سعی کنید قبل از خرید و انتخاب هدیه حتما دقت لازم را به خرج دهید.

با پاسخ به سوالات بالا و سوالات مشابه به آنها می توانید به سادگی یک هدیه مناسب را انتخاب کنید.

روش هدیه دادن - چگونه هدیه بدهیم و چونه هدیه انتخاب کنیم

روش صحیح هدیه دادن

سعی کنید در هدیه دادن خلاق باشید. نمی توان یک روش خاص را برای هدیه دادن مشخص کرد و گفت بهترین نحوه ی هدیه دادن است. سعی کنید روحیه طرف مقابلتان را بشناسید و بر اساس روحیه او و چاشنی خلاقیت خود، یک روش خلاقانه برای هدیه دادن به کار ببرید. در ادامه برخی از روش هایی که می تواند هدیه شما را جذاب تر و دلنشین تر کند آمده است.

اضافه کردن عکس به هدیه

اضافه کردن یک عکس قدیمی از خاطره ای مشترک میتواند هدیه ی شما را بسیار معنی دار و هیجان انگیز کند و حس مورد اهمیت بودن را در شخص مقابل القا کند. عکسی قدیمی و خاطره انگیز انتخاب کرده و آنرا درون قابی ساده و یا به تنهایی داخل باکس هدیه ی خود قرار دهید. اگر بتوانید عکسی پیدا کنید که طرف مقابل هرگز آنرا ندیده و به فراموشی سپرده شده است ، هیجان هدیه ی خود را چندین برابر میکنید. میتوانید یادداشتی محبت آمیز همراه با تاریخ نیز در پشت عکس ثبت کنید.

قرار دادن یادداشت در داخل بسته

خاطره ای خنده دار که هر دو شما در آن حضور داشتید را بخاطر بیاورید ! فرض کنید شما با بهترین دوست خود به تماشای بازی فوتبال رفته اید و در آنجا به صورت ناگهانی با برخورد دست شما نوشیدنی دوستتان بر روی لباس هایش ریخت و سرتا پا لباس هایش را کثیف کرد. می دانیم که این کاره خنده داری نیست. ولی این خاطره شیرین میتواند باعث زنده شدن یک روز بیاد ماندنی و خنده دار باشد. استفاده از یک عبارت یا یک داستان که آن اتفاق شیرین را دوباره زنده میکند نیز ایده ی خوبی است. این خاطرات هیچگاه کهنه نمی شوند.

استفاده از باکس گل

یقینا هدیه ای که داخل جعبه پر از گل و شکلات و عروسک قرار داده شود هر کسی را شگفت زده میکند. برای هدیه دادن خلاقیت داشته باشید و برای تزئین آن تلاش کنید و اگر چیزی به ذهنتان نرسید نگران نباشید. میتوانید از باکس های حاضری زیبا استفاده کنید و ارزش هدیه ی خود را چندین برابر کنید. در زیر چند نمونه از باکس های هدیه  لوکس گلامور را مشاهده میکنید.

بسته بندی بزرگ طرح قلب bs-n07

تعطیلات محبوب خود را جشن بگیرید

این تعطیلات میتواند عید نوروز، تعطیلات تابستان، ولنتاین و یا جشن ها و مناسبت های دیگری که هرساله چندین بار اتفاق می افتد، باشد. به شخصی که علاقه مند هستید نشان دهید که شما از احساسات آنها با خبرید و می دانید که چه تعطیلاتی را دوست دارند و با یک مهمانی کوچک و دادن هدیه در این روز یک خاطره بیاد ماندنی در ذهن معشوق خود ایجاد کنید. جشن شما میتواند دو نفری و در یک کافه که مورد علاقه تان است اتفاق بیفتد و یا یک قرار شام با غذای مورد علاقه طرف مقابل باشد.

کلیپ غافلگیرانه

عکس‌هایش را جمع‌آوری کنید. از کودکی تا به امروز. اگر از اعضای خانواده است به سراغ آلبوم‌ها بروید و عکس‌ها را اسکن کنید. اگر از دوستانتان است، از عکس‌های مشترکتان استفاده نمایید. می‌توانید از عکس‌هایی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است نیز، استفاده نمایید. خلاصه از هر راهی که به ذهنتان می‌رسد تعدادی عکس جمع‌آوری کنید. سپس با استفاده از عکس‌ها و یک موسیقی که دوست دارد، یک اسلایدشو بسازید. در روز تولد از این کلیپ به عنوان سورپرایز خود رونمایی کنید.

ملاقات دور از انتظار

این ایده برای افراد مسن‌تر مناسب است. به عنوان مثال اگر قصد غافلگیر کردن پدر، مادر و یا سایر بستگان خود را دارید می‌توانید این ایده را به کار بگیرید.

فرض کنید می‌خواهید مادر خود را در روز تولدش غافلیگر کنید. تعدادی از دوستان صمیمی او که چند سالی است با یکدیگر ملاقات نداشته‌اند را پیدا کنید و با آن‌ها در یک مکان و زمان مشخصی قرار بگذارید. سپس در زمان موعود، مادر خود را سر قرار ببرید.

جمع بندی

هدیه گرفتن از افراد دیگر می تواند بسیار هیجان انگیز و زیبا باشد چرا که علاوه بر خوشحالی و ذوق کردن برای خود هدیه، باعث می شود شخص حس کند افراد دیگر به فکر او هستند و خوشحالی او برای آن ها مهم است پس سعی کنید هر از گاهی حتی اگر مناسبت خاصی وجود نداشت برای کسانی که دوستشان دارید هدیه ای هرچند ارزان قیمت بگیرید. در این مقاله از لوکس گلامور چند روش انتخاب هدیه مناسب ارائه شد و نحوه مشخص کردن هدیه توضیح داده شد و همچنین چندین روش برای زیباتر و خاطره انگیزتر کردن هدیه گفته شد که امیدواریم برای شما نیز مفید بوده باشد.

2 comments

  1. محمد

    ممنون بابت مطلب عالی و مفیدتون

  2. کتاب باز

    بسیار زیبا جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه