اصول نگهداری و استفاده از ساعت مچی

امروزه ساعت علاوه بر نشان دادن زمان تاثیر بسزایی در استایل ما دارد و لازم است تا همانند سایر زیورآلات خود برای مراقبت و نگهداری از ساعت نکاتی را مد نظر قرار دهیم.هنگام خرید ساعت مچی علاوه بر مدل به جنس آن نیز توجه کنید تا متناسب با نوع پوست از متریالی بهره ببرید که ایجاد حساسیت نکند. در مقالات پیشین نکاتی برای نگهداری از ساعتهای نقره بیان شد و در این مقاله قصد داریم تا اصول کلی نگهداری و استفاده از تمام انواع ساعت مچی را بررسی کنیم.

در روزهای گرم حواستان به ساعتتان باشد!

در روز های گرم سال به سبب تعریق بیشتر بدن ممکن است زیر بند ساعت و پشت بدنه ی ساعت خیس شوند. اگر بند ساعتتان چرمیست، ممکن است در اثر جذب عرق مچ دستتان چرم آن کمی نرمتر شده و در نتیجه ساعتتان کمی به مچتان شل شود.این پدیده شامل زیورآلات چرمی نیز میشود. بهتر است پس از رسیدن به خانه باقیمانده عرق دستتان را از پشت ساعت با پارچه ای نرم پاک کرده و ساعتتان را در جایی با تهویه مناسب قرار دهید. هرگز ساعتی با این شرایط را در ظرفی در بسته نگذارید در غیر اینصورت روز بعد با ساعتی بد بو مواجه خواهید شد و به مرور زمان مچ دستتان دچار جوش های ریز می شود.

ساعت مچی عقربه ای مردانه رومانسون wh-n012 پس زمینه سفید
ساعت مچی عقربه ای مردانه رومانسون wh-n012

برای مراقبت و نگهداری از ساعت با بند فلزی استفاده میکنید پس از استفاده طولانی مدت در روزهای گرم، قسمتهایی که در تماس با پوست هستند را با دستمال نخی نرم پاک کنید تا علاوه بر حفاظت از ساعت به پوستتان نیز آسیبی نرسد.

ساعت مچی عقربه ای مردانه رومانسون wh-n014 پس زمینه سفید و عکس اصلی
ساعت مچی عقربه ای مردانه رومانسون wh-n014

مراقب باشید ساعتتان گرمازده نشود!

از قرار دادن ساعت خود در مجاورت وسایل گرمایشی و پشت شیشه اتومبیل و در معرض نور شدید آفتاب خودداری کنید. گرمای زیاد و نور خورشید علاوه بر کمرنگ کردن بندهای چرمی می تواند باعث آب شدن و تغییر شکل بخشهای پلاستیکی شود.

با ساعتتان آب بازی نکنید!

بیشترین خرابی ساعتها به دلیل مجاورت با آب اتفاق می افتد. نفوذ آب به داخل ساعت باعث زنگ زدن بخشهای مختلف موتور ساعت و در نهایت از کار افتادن آن میشود و کدر شدن بدنه و قسمتهای براق ساعت را نیز در پی خواهد داشت. بنابراین برای مراقبت و نگهداری از ساعت خود هنگام کار با آب ، هنگام بارندگی و… از رسیدن آب به ساعت خود خودداری کنید.

ساعت مچی مردانه سه موتوره رومانسون wh-n120 از نمای پایین
ساعت مچی مردانه سه موتوره رومانسون

با ساعتتان ورزش نکنید!

جهت مراقبت و نگهداری از ساعت ، هنگام ورزش ساعت خود را درآورده و در جایی مناسب قرار دهید. زیرا خوردن ضربه توپ و … و یا زمین خوردن شما میتواند باعث بوجود آمدن خش و یا حتی شکستن ساعت شما شود

ساعت مچي مردانه jonas jasmin طلايي wh-n111 از نماي سفيد
ساعت مچي مردانه jonas jasmin طلايي

ساعتتان را از مواد شیمیایی دور کنید

هنگام آشپزی، تعمیر ماشین و وسایل و به طور کلی هر کاری که در مجاورت با مواد شیمیاییست ساعت خود را درآورده و در جایی مناسب قرار دهید. روغن ها، مواد شوینده قوی و … میتوانند موجب خوردگی، کدر شدن و یا تغییر رنگ ساعت شما گردند.

ساعت مردانه سه موتوره مشکی رومانسون wh-n118 از نمای روبرو
ساعت مردانه سه موتوره مشکی رومانسون

 

با رعایت نکات فوق برای مراقبت و نگهداری از ساعت میتوانید برای مدت طولانی از این اکسسوری استفاده کرده و از زیبایی و کارکرد آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه