قیمت نقره نو و دست دوم در ایران

قیمت روز نقره در ایران و جهان تاریخ 1403/02/09

قیمت روز نقره در این بخش به صورت جهانی و به قیمت ایران ارائه می شود که به قالب اونس نقره، نقره ساچمه، نقره عیار 999 و نقره عیار 925 خواهد بود.

قیمت نقره در ایران به تاریخ 1403/02/09

قیمت هر مثقال نقره 990قیمت هر گرم 925
270000 تومان 54740 تومان

قیمت جهانی نقره به تاریخ

هر اونس نقره 990قیمت هرکیلوگرم نقره 990
 27.12340 دلار 742 دلار

قیمت روز نقره هر روز با نوسانات بازار های جهانی تغییر می کند که این موضوع بر روی قیمت زیورآلات نقره و یا موارد دیگر که نقره  در آنها کاربرد دارد تاثیر گذار است به همین جهت هر روز شاهد قیمت جدید نقره در بازار هستیم. نحوه محسابه قیمت نقره با هم کمی متفاوت است از همین رو در این مقاله ابتدا به بررسی مفهوم مثقال و اونس در نقره می پردازیم و سپس در دو بخش به محسابه قیمت روز نقره خواهیم پرداخت

اونس نقره و اونس طلا چند گرم است؟

هر اونس=28/349523125 گرم

اونس معمولی در سیستم بین‌المللی اوزان برابر با یک ‌شانزدهم پوند(واحد وزن) یا ۴۰۰ ارزن است که برابر با ۲۸٫۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم می‌شود. از همین رو امروزه برای اعلام جهانی فلزات گرانبها از اونس استفاده می شود. به عبارت ساده تر هر 28/349523125  گرم از نقره برابر با یک اونس است از همین رو برای محسابه یک گرم نقره باید قیمت هر اونس را تقسیم 28/349523125 کرد تا قیمت هر گرم نقره به دست بیاد و سپس قیمت به دست آمده دلاری را در نرخ روز دلار ضرب کرد تا قیمت به تومن به دست آید.

هر مثقال نقره چند گرم است؟

1 مثقال= ۴٫۶۸۷۵  گرم

هر مثقال معمولی برابر با 4/6875 گرم است که معادل یک شانزدهم سیر می دانند. لازم به ذکر است که گاها در محاسبه کالای کم ارزش هز مثقال را معادل 4.5 تا 5 گرم نیز در نظر می گیرند اما در محسابه فلزات گرانبها نظیر نقره هر مثقال برابر با 4/6875 گرم است که در ایران اکثرا نقره فروشی های عمده و پخش با مثقال کار می کنند و قیمت روز نقره با استفاده از مثقال بیان می شود.

نحوه محسابه قیمت روز نقره

یکی از سوالاتی که همواره در بین افراد پرسیده می شود این است که آیا نقره دست دوم خرید و فروش می شود؟ و یا اینکه برای سرمایه گذاری طلا بخریم و یا نقره؟ و یا سوالاتی درباره نحوه فروش و اینکه قیمت نقره نو با نقره کارکرده چقدر تفاوت دارد از همین رو در این بخش به صورت ساده به محاسبه قیمت نقره نو و قیمت نقره دست دوم و کارکرده می پردازیم. ولی پیشنهاد میکنیم اول مقاله “آشنایی با فلزات مورد استفاده در زیورآلات” را مطالعه بفرمایید

قیمت روز نقره خام

نحوه محاسبه قیمت روز نقره خام
1  قیمت روز اونس جهانی به دلار * نرخ دلار به تومان= قیمت اونس جهانی به تومن
2قیمت اونس جهانی به تومن تقسیم بر۲۸٫۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم= قیمت هر گرم نقره عیار 999 به تومن
3مرحله سوم: قیمت هر گرم نقره عیار 999*0/925 = قیمت به دست آمده برای هر گرم نقره عیار 925

مرحله یک:  قیمت روز اونس جهانی به دلار * نرخ دلار به تومان= قیمت اونس جهانی به تومن

مرحله دوم: قیمت اونس جهانی به تومن تقسیم بر ۲۸٫۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم= قیمت هر گرم نقره عیار 999 به تومن

مرحله سوم: قیمت هر گرم نقره عیار 999*0/925 = قیمت به دست آمده برای هر گرم نقره عیار 925

یکی از سوالاتی که در موقع خرید و یا فروش نقره پرسیده می شود این است که قیمت روز نقره گرمی چنده؟ و یا قیمت امروز نقره چقدر است؟ که برای محاسبه این کار ابتدا باید عیار نقره شما مشخص باشد به صورتی که قیمت جهانی نقره اعلام شده قیمت عیار 999 می باشد و زیورآلاتی  همانند سرویس نقره، ساعت نقره، گوشواره نقره و …که در ویترین مغازه ها و فروشگاه ها دیده می شود از عیار 925 می باشند .

پس ابتدا برای محاسبه باید ابتدا قیمت اونس جهانی را در نرخ دلار روز ضرب کرد تا قیمت هر اونس به تومان محسابه شود. سپس قیمت به دست امده را تقسیم بر ۲۸٫۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم می کنیم تا قیمت هر گرم نقره عیار 999 به دست آید. در این مرحله باید قیمت هر گرم نقره را برای عیار 925 به دست آوریم که که قیمت به دست آمده برای نقره عیار 999 را در  92.5  درصد و یا 0/925  ضرب می کنیم تا قیمت برای نقره عیار 925 به دست آید.

نحوه محسابه قیمت روز نقره نو

بی شک هزینه طراحی ، ساخت و مخراج کاری نقره با توجه به حجم کاری که برده می شود برابر با هزینه های طلا می باشد از همین رو بخش اعظمی از قیمت نقره را شامل می شود و از سوی دیگر آبکاری انجام گرفته شده بر روی زیورآلات نقره نیز به هزینه های ساخت، طراحی و مخراج کاری نقره اضافه می شود.

شایان به ذکر است که قیمت زیورآلات وارداتی نیز به دلیل هزینه های گمرکی و جابه جایی بالاتر از قیمت زیورآلات نقره ایرانی می باشد به صورتی که امروزه قیمت نقره ایتالیایی بالاترین قیمت را در بازار دارد و در رتبه های بعدی قیمت نقره تایلندی و نقره ترک قرار می گیرند. لازم به ذکر است که قیمت نقره خارجی بالاتر لزوما به معنی کیفیت بالای آنها نیست بلکه این قیمت بالاتر هزینه های جانبی است که بر روی نقره خارجی اعمال می شود.

استفاده از نقره به هر نحوی چه به صورت نو و چه به صورت دست دوم دارای خواص ویژه ای است. نقره دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است از همین رو امروزه بیشتر از طلا مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر صنعت زیورآلات در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

قیمت نقره دست دوم

گاها پیش آمده است که زیورآلات نقره خریداری کرده اید و قصد فروش آن را دارید که در این مواقع سوال پیش آمده این خواهد بود که قیمت نقره دست دوم چنده؟ و یا قیمت نقره کارکرده چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید این نکته را بدانید که معمولا فروشنده ها از دو روش برای این کار استفاده می کنند به صورتی که زمانی که زیورآلات نقره شما دیگر قابل استفاده نباشد به قیمت نقره خام از شما خریداری خواهند کرد و عیار نقره نیز معمولا از 840 محاسبه خواهد شد.

زمانی که زیورآلات نقره شما سالم باشد ممکن است قیمت ارائه شده برای شما کمی بالاتری باشد.یکی دیگر از تفاوت هایی که در قیمت روز نقره دست دوم و نو باید بدان توجه کرد این است که چه در خرید و چه در فروش نگین ها به صورت جداگانه محاسبه نمی شوند این در حالی است که در قیمت طلا زیورآلات نگین دار را بدون نگین وزن کردن و وزن نگین ها را از وزن کلی کم می کنند.

سوال دیگری که در ارتباط با نقره دست دوم مطرح می شود این است که نقره دست دوم را باید به چه کسانی فروخت؟ شما اگر قصد خرید و یا فروش نقره دست دوم را دارید و یا مایل به اطلاع از قیمت نقره دست دوم هستید می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر نقره از قیمت نقره دست دوم اطلاع پیدا کنید.

قیمت ساعت نقره دست دوم

ساعت نقره یکی از اکسسوری های لوکس و جذاب برای خانم ها محسوب میشود که به دو صورت جواهری و سیاه قلم در بازار موجود می باشند. با توجه به خرید و فروش نقره و قیمت بالای آن امروزه یکی از سوالات اساسی اطلاع از قیمت ساعت نقره دست دوم به منظور خرید و فروش است. در پاسخ به این سوال باید خاطر نشان کنیم که اجرت ساعت نقره جواهری معمولا بالاتر از ساعت های نقره سیاه قلم می باشد زیرا ساعت های نقره جواهری دارای نگین کاری فراوان با آبکاری رودیوم هستند در حالی که ساعت نقره سیاه قلم به صورت خام و دارای مینا کاری است که قیمت آن کمتر از رودیوم می باشد از همین رو قیمت ساعت نقره دست دوم جواهری بالاتر از قیمت ساعت نقره سیاه قلم خواهد بود. یکی دیگر از فاکتور های مهم دیگر در قیمت ساعت نقره دست دوم میزان سلامت و تمیز بودن ان می باشد که باعث ترغیب خریدار به قیمت بالاتر خواهد شد از همین رو می توان گفت که قیمت ساعت نقره دست دوم تمیز و سالم متفاوت تر از قیمت ساعت نقره معیوب خواهد بود. سومین عاملی که در تعیین قیمت ساعت نقره دست دوم تاثیر گذار است قیمت روز و جهانی نقره می باشد از همین رو باید گفت که کمترین قیمت ارائه شده برای ساعت نقره می تواند قیمت روز نقره خام باشد.

قیمت سرویس نقره دست دوم

سرویس نقره نیز همانند دیگر زیورآلات نقره قابلیت خرید و فروش به صورت دست دوم را دارد اما به منظور تعیین قیمت سرویس نقره کارکرده و دست دوم باید چندین فاکتور و عامل مهم را در نظر بگیرید. اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که قیمت سرویس نقره تراش دست دوم کمتر از قیمت سرویس نقره دست دوم نگین دار خواهد بود و همواره اجرت کمتری را دارا می باشند. دیگری عاملی که در تعیین قیمت سرویس نقره دست دوم تاثیر گذار است تمیز بودن و قابلیت استفاده مجدد از سرویس نقره می باشد بی شک هر چقدر سرویس نقره شما تمیز تر و نیاز به آبکاری و نگین کاری مجدد نداشته باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود. سومین عامل نیز در تعیین قیمت سرویس نقره دست دوم نرخ روز نقره می باشد که در قسمت بالا هر روز آپدیت می شود از همین رو می توان گفت کمترین قیمت سرویس نقره دست دوم قیمت روز هر گرم نقره می باشد. یکی دیگر از سوالات پرسیده شده در مورد قیمت سرویس نقره دست دوم این است که قیمت سرویس نقره ایتالیایی دست دوم چقدر است؟ که در پاسخ به این سوال باید یادآوری کنیم که نقره استفاده در سرویس نقره ایتالیایی نیز همانند سرویس نقره ایرانی دارای عیار 925 است از همین رو می توان گفت قیمت سرویس نقره ایتالیایی دست دوم نیز تابعی از قیمت روز نقره، تمیز بودن، تراش و جواهری بودن آن می باشد.

قیمت نقره در سال 1402 چقدر است؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری روی نقره هستید و یا به دنبال جواب برای سوال قیمت نقره در سال 1402 چقدر است؟ می باشید باید این نکته را بدانید که قیمت هر اونس نقره  به طور متوسط در سال  1402شمسی 23 دلار بوده است و در سال های قبل تا 48 دلار نیز پیشروی داشته است از همین رو می توانید با تحلیل و استفاده از ابزار های مناسب ارزیابی صحیحی از نحوه سرمایه گذاری روی نقره انجام دهید. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت نقره در سال 1402 و سال ها قبل از آن روند با ثباتی را داشته است. نمودار پایین از سایت silverprice.org برداشته شده است

قیمت روز نقره

3 comments

  1. محسن برخوردار

    قیمت ها همینجوری قراره بالا بره یا ممکنه بیاد پایین؟بخش پیش بینی هم اضافه کنید

  2. مائده

    با سلام خدمت مجموعه لوکس گلامور. . وقتی سرویس نقره نگین دار میخریم وزن بدون نگین ها محاسبه میشه یا با نگین و اینکه خرید سرویس تراش به جای نگین دار بهتره؟

    1. با سلام و عرض ادب. سرویس و کلا زیورآلات نقره با نگین محاسبه می شوند.

نظردهی غیر فعال است.

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه