آشنایی با فلز نقره در دنیای مد و زیورآلات شمش

آشنایی با فلز نقره در دنیای مد و زیورآلات

استفاده از نقره در ساخت زیورآلات و دنیای مد

فلز نقره را می توان یکی از فلزاتی دانست که از زمان های گذشته به عنوان عنصری اصلی در ساخت زیورآلات به کار می رفته است. در دوره ای از تاریخ ارزش و قیمت این فلز از طلا نیز گرانتر شده بود ولی امروز با وجود استفاده بسیار وسیع در دنیای زیورآلات قیمت پایینتری نسبت به  طلا دارد.

آشنایی با فلز نقره در دنیای زیورآلات
سرویس نقره

فلز نقره نیز همانند فلز طلا بسیار نرم است و نمی توان از آن به صورت خالص در دنیای مد و زیبایی و زیورآلات استفاده کرد. برای استفاده از نقره در ساخت و طراحی زیورآلات مقداری مس و دیگر فلزات را با آن ترکیب می کنند تا قدرت و دوام بیشتری را به نقره دهند. در نقره های به کار رفته در ساخت زیورآلات حداقل 92.5 درصد نقره ی خالص وجود دارد که با نماد 925 معروف شده است که در پشت اکثر زیورآلات نقره نقش می بندد و مفهوم آن این است که مقدار فلز نقره خالص در این انگشتر یا دستبند 92.5 درصد است. با اینکه نقره ی آلیاژ شده سخت تر از نقره خالص است ولی باز امکان تراش و ایجاد طرح ها و مدل های بسیار ظریف و زیبا بر روی آن وجود دارد.

با استفاده از روکش و یا اضافه کردن فلزی خاص به ترکیب آلیاژ نقره رنگ های مختلفی را در بازه ی رنگ های سیاه تا خاکستری ایجاد می کنند و حتی گاها روکشی از طلا بر روی آن می کشند تا رنگ طلایی به خود بگیرد. نقره امکان سیاه شدن دارد بنابراین در نگهداری زیورآلات نقره باید دقت به خرج دهید و نکات مربوط به نگهداری زیورآلات را رعایت کنید تا درخشندگی و زیبایی آن از بین نرود.

آشنایی با فلز نقره در دنیای مد و زیورآلات

شاید جالب باشد که بدانید کشور های مکزیک و پرو و چین به ترتیب بیشترین استخراج و صادرات نقره را در دنیا دارند. کاربرد اصلی این فلز گران قیمت در صنعت است و در بخش های مختلفی از آن به عنوان یک رسانای بسیار قوی استفاده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه