آموزش بستن کراوات به صورت گام به گام و تصویری

کراوات تکمیل کننده ی یک تیپ مجلسی و رسمی می باشد که از دیرباز مورد توجه بوده است و با ابداع روش های جدید در بستن کراوات سعی شده تا این جزء ظریف دچار یکنواختی نشود. گره هایی ساده و کلاسیک در کنار گره های پیچیده و غیر معمول طیفی گسترده از سلایق را مورد پوشش قرار داده است و شما میتوانید متناسب با موقعیت و سلیقه ی خود و البته میزان جسارتتان یکی از این گره ها را انتخاب کنید. در این مقاله آموزش بستن کراوات خیلی ساده تا مدل های جسورانه را به صورت تصویری و گام به گام آموزش داده ایم. پس با ما همراه باشید

۳ گره کراوات ساده که باید بلد باشید!

گره چهار در دست یا دانش آموزی

گره چهار در دست یکی از محبوب ترین گره های کراوات برای مبتدیان است که به تازگی شروع به این کار کرده اند و میخواهند ساده ترین روش بستن کراوات را یاد بگیرند. یادگیری این گره نه تنها آسان است ، بلکه یکی از قدیمی ترین گره ها نیز می باشد. گفته می شود که گره چهار در دست توسط سوارکاران بریتانیایی اختراع شده است تا کراوات خود را در حالی که در دست دیگر چهار اسب دارند، ببندند.

این گره به طول کراوات کمتری احتیاج دارد و یک انتخاب عالی برای مردان قدبلندی است که سعی می کنند کراوات با طول معمولی ببندند و شکل باریک این نوع گره مناسب برای یقه های باریک و پیراهن های یقه دکمه دار است.

گره ویندزر نیمه

گره ویندزر نیمه  گره ای بسیار آسان برای افراد تازه کار است و برای موقعیت های گوناگون مناسب می باشد. برخلاف آنچه که از این نام پیداست گره ویندزور نیمه از نظر اندازه تقریبا سه چهارم گره ویندزر می باشد. ویندزور نیمه از نظر اندازه متوسط و تقریباً متقارن است و در صورت گره خوردن صحیح ، باعث ایجاد عمق قابل قبولی می شود. بهترین مورد استفاده از این گره با کراوات هایی با ضخامت متوسط تا باریک است.

گره ویندزر

اگرچه دوک ویندزر فقط از گره ویندزر استفاده نمی کرد ، اما به گره مثلثی علاقه داشت. در واقعیت ، دوک با پیوند دادن یک گره چهار در دست با گره های گسترده تر گره ای زیبا خلق کرد. ویندزور گره مثلثی متقارنی را ارائه می دهد که با یقه پهن بهترین همخوانی را دارد

گره های کلاسیک

گره ساده یا گره شرقی

این گره با نام های گره کنت یا گره پیت نئود نیز شناخته می شود و از نظر تعداد مراحل ساده ترین روش بستن کراوات است. این مدل گره در کشورهای شرقی از جمله چین و ایران دارای محبوبیت است. گره شرقی حالتی نامتقارن دارد و گره اندکی متمایل به انتهای پهن کراوات می باشد. این گره به دلیل دشواری باز کردنش کمتر در غرب مورد توجه قرار گرفته است. این گره برای افراد قد بلند که نیاز دارند کراواتشان بلند باشد مناسبترین انتخاب است.

گره کلوین

گره کلوین پس از لرد کلوین (ویلیام تامسون ، 1824-1907) یک فیزیکدان ریاضی نامگذاری شده است که در تئوری گره ها در رابطه با ساختار اتمی نقش داشته است. کلوین از خانواده گره ساده است و مانند گره ساده ، کلوین با انتهای پهن کراوات شروع می شود و همانند گره شرقی پشت کراوات قسمتیست که زیر یقه قرار میگیرد. این گره ظاهری مرتب شبیه به اندازه چهار در دست دارد اما کمی درشت تر و زاویه دارتر می باشد.

گره پرنس آلبرت

آموزش نحوه بستن گره پرنس آلبرت

گره پرنس آلبرت شکلی متفاوت و تغییر یافته گره ویکتوریا می باشد. جالب است بدانید هیچ مدرکی مبنی بر ابداع یا استفاده از این گره وسط پرنس آلبرت وجود ندارد. این گره نامتقارن کمی درشت تر از گره “چهار در دست” می باشد و باید گره های آن به حد کافی کشیده و محکم شوند تا گره حالتی باریک و زیبا به خود بگیرد.

گره پرًت

جری پرَت ، مخترع گره پرت ، برای اتاق بازرگانی ایالات متحده کار می کرد و به مدت 30 سال از این گره منحصر بفرد استفاده می کرد. با اینحال برای اولین بار آقای شلبی این گره را رسانه ای کرد و موجب محبوبیت آن شد. بر همین اساس این گره با نامهای شلبی و پرت شناخته میشود،گره پرت برای همه موقعیت ها مناسب می باشد و دارای فرمی ظریف و از اندازه متوسط برخوردار است و سایز آن مابین گره چهار دست و ویندزر نیمه می باشد.

۵ گره مناسب افراد جسور!

گره الدریج

الدریج گرهی متفاوت، پیچیده و چشم نواز است که شامل 14 مرحله جداگانه می باشد.این گره در سال 2007 توسط جفری الدریژ اختراع شد و در سال 2008 به شهرت اینترنتی رسید. بر خلاف اغلب گره های کراوات ، گره Eldredge با استفاده از انتهای کوچک به عنوان انتهای فعال ساخته میشود و پس از اتمام ، قسمت انتهایی کوچک در پشت یقه پیراهن پنهان است. این گره جزو گره های درشت میباشد و جلوه ای مانند نوارهای باریک تیز ایجاد می کند. بستن آن کمی دشوار است، اما پس از بستن گره از دیدن زیبایی آن احساس غرور خواهید کرد!

گره ون ویک

گره بلند و استوانه ای ون ویک توسط شخصی هنرمند به نام لیزا ون ویک در تلاش برای ایجاد بلندترین گره پوشیدنی ممکن اختراع شد. Van Wijk یک گره الهام گرفته از گره شاهزاده آلبرت است و یک سوم چرخش انتهای فعال را به گره آلبرت اضافه می کند. اگر به طور صحیح مراحل این گره را پشت سر بگذارید نتیجه کار یک گره بلند و باریک با یک جلوه ی مارپیچی ایجاد می کند.

گره ترینیتی

گره Trinity ، دقیقاً مانند گره الدریج ، یک نوآوری مربوط به سالهای اخیر است. این گره با استفاده از انتهای کوچک به عنوان انتهای فعال انجام میشود و در ابتدا به آرامی گره خورده و در انتها محکم کشیده می شود. ترینیتی شکلی دایره وار دارد و که کمی نامتقارن و کمی بزرگتر از گره ویندزر است و از نظر بصری بسیار چشم نواز است و مطمئن باشید اغلب اطرافیانتان با دیدن این گره شگفت زده خواهند شد.

گره مورل

مورل که در سال 1995 توسط برنت مورل کشف شد ، وارونه شده ی گره کلاسیک ویندزر است. در شکل تکمیل شده ی این گره، انتهای باریک روی انتهای پهن قرار میگیرد و یک ظاهر جسورانه و خاص ایجاد می کند. گره تولید شده دارای اندازه متوسط، مثلثی و خاص است.

گره بالتوس

گره بالتوس در حدود سال 1930 توسط بالتوس، هنرمند مدرن بحث انگیز لهستانی و فرانسوی اختراع شد.این گره جزو گره های درشت (به طور قابل توجهی بزرگتر از ویندزر) است. هنگامی که به درستی بسته شود ، گره حاصل به شکل پهن و مخروطی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه