استایل چیست و انواع استایل های مختلف کدامند؟

استایل چیست و انواع استایل های مختلف کدامند؟

استایل یه اصطلاح گسترده است که می تواند چیز های مختلفی را در گیرد اما اساسا تعریف استایل به این شکل است که روش متمایز و ویژه ای که برای انجام کاری ، روشی و یا بیان  که انجام می شود را اشاره می کند. انتخاب استایل نیز ترکیبی از انتخاب ها و تصمیمات ماست که بیان کننده شخصیت، خلاقیت و علائق ماست.

اولین کلمه ای که در بین ما با شنیدن کلمه استایل به ذهن خطور می کند لباس و مد می باشد و این در حالی است که انها جزیی از استایل های شخصی و یا فشن هستن و محدود کردن استایل به لباس و مد اشتباه می باشد. در مقاله استایل چیست و انواع استایل های مختلف کدامند؟ به جواب سوال اینکه دقیقا استایل چیست می پردازیم و سپس شما را با انواع استایل های مختلف که در زندگی روزمره با آنها سر و کار داریم آشنا خواهیم کرد.

 این نوع استایل به شیوه ای اشاره دارد که در آن یک فرد از طریق انتخاب های خود نظیر لباس، مو، آرایش، عطر و ادکلن، دکوراسیون منزل و … جنبه های زندگی شخصی خود را بیان می کند و منعکس کننده شخصیت، ارزش ها و علائق اوست. استایل شخصی هر فرد می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد که از آن جمله می توان به فرهنگ، سبک زندگی، گرایشات مذهبی و سلایق باشد. به عبارتی دیگر سبک شخصی یک شکل منحصر به فرد از ابراز وجود است که سبب خلاقیت فردی نیز می شود.

استایل به چی میگن؟ استایل لباس زنانه مناسب

 این نوع استایل را می توان یک نوع استایل شخصی نیز نامید که بر روی لباس و اکسسوری تمرکز می کند و کاملا تحت تاثیر مد و روند روز جامعه می باشد و چیزی است که به شما احساس خوب و اعتماد به نفس می دهد. زمانی که شما یک گردنبند نقره زنانه شیک و یا لباس با طرح و رنگ سال انتخاب می کنید احساس خوبی به شما دست خواهد داد و در نتیجه انتخاب استایل مناسب و به روز باعث خواهد شد اعتماد به نفس شما بیشتر شود. استایل فشن و به روز اغلب با تاثیر از رسانه های اجتماعی، سلبریتی ها و طراحان مد شکل می گیرد. استایل فشن خود به چندین شاخه نیز تقسیم می شود که از آن جمله می توان به استایل فشن کلاسیک، خیابانی، مینیمالیستی، رمانیتک و … اشاره کرد. استایل فشن دائما در حال تغییر و تحول است و با ظهور روند های جدید نظیر شبکه های اجتماعی سرعت این تغییرات دو چندان شده است.

گردنبند سواروسکی زنانه نقره اصل

 این استایل نیز اشاره به انتقال ایده های نویسنده از طریق نوشتن دارد و شامل عناصری همانند انتخاب کلمه، ساختار، جمله، لحن و صدا است.. در سبک و استایل نوشتاری نویسنده ایده، احساسات و افکار خود را به قلم می آورد و معمولا تحت تاثیر شخصیت، پیشینه، میزان تحصیلات و تجربیات و هدف نویسنده است. در این بخش نیز توضیخ مختصری در مورد عناصر سبک نوشتاری بیان می کنیم.

واژگان: کلماتی که نویسنده برای بیان انتخاب می کند می تواند به صورت رسمی، اختصاصی و یا خلاقانه بیان شود.

ساختار جمله: کوتاهی یا بلندی جملات و یا انتخاب کلمات ساده و یا پیچیده می تواند ساختار جمله را مشخص کند.

لحن: لحن نوشتن یک نویسنده می تواند عطفی،غیر رسمی، طنز، جدی و متقاعد کننده و یا توصیفی باشد و یکی از عناصر سبک و استایل نوشتاری می باشد.

علائم نگارشی و دستور زبان : استفاده از دستور زنان و علائم نگارشی می تواند به استایل و سبک نویسنده می تواند کمک کند.

استایل نوشتاری

(Artistic style) این نوع استایل نیز اشاره به هنری است که یک نفر خلق می کند که در این هنر عناصری همانند رنگ، ترکیب، مدیوم و تکنیک به کار رفته است. سبک و استایل هنری نیز به عوامل مختلفی نظیر پیشینه، تجربیات و اهداف هنری بستگی دارد. عناصر یک سبک هنری که به کمک هنرمند می آید شامل:

تکنیک: روش ها و تکنیک های خاص یک هنرمند برای خلق و ایجاد آثار هنری همانندقلم مو، انتخاب رنگ، کیفیت خط و ترکیب بندی را تکنیک می گویند.

موضوع : مضامین، موضوعات و محتوایی که یک هنرمند انتخاب می کند تا در آثار خود به تصویر بکشد می توانند ویژگی بارز استایل هنری او باشد.

نماد گرایی: استفاده از نماد ها، نقوش و مضامین در آثار یک هنرمند می تواند به استایل هنری او عمق و معنا ببخشد.

استایل هنری

استایل و سبک طراحی به نحوه طراحی و ساخت یک ساختمان اشاره دارد که می تواند شامل مواردی همانند شکل ظاهری، مواد و تزئینات داخلی باشد. نمای کلی ساختمان، احساس و عناصر بصری نظیر شکل، مواد، تزئینات و جزییات را در بر میگیرد. استایل معماری و طراحی نیز همانند دیگر استایل ها تحت تاثیر عوامل مختلف است که از آن جمله می توان به سنت ها، فرهنگ ها، بافت تاریخی، پیشرفت های تکنولوژیکی و خلاقیت فردی اشاره کرد. هر سبک و استایل معماری می تواند بیان کننده معانی مختلف باشد که از آن جمله می توان به استایل و سبک های معماری کلاسیک، گوتیک، رنسانس، مدرنیست، آرت دکو و پست مدرن اشاره کرد.

استایل معماری

 به نحوه آهنگسازی و اجرای موسیقی اشاره دارد که شامل مواردی همچون ژانر، ساز، ملودی، هارمونی و ریتم است. به عبارت دیگر به ویژگی ها، عناصر و تکنیک های متمایزی اطلاق می شود که یک دسته یا ژانر خاص از موسیقی را ایجاد می کند. سبک و استایل موسیقی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر زبان، تنوع فرهنگی ، پیشینه تاریخی، خلاقیت و … باشد. هر سبک و استایل موسیقی می تواند معانی و احساسات مختلفی را ابراز کند. استایل ها و سبک های موسیقی شامل مواردی همچون کلاسیک، جاز، راک، پاپ، هیپ هاپ، فولک، بلوز و … هستند که در مقیاس جهانی شهرت دارند. این نکته را نیز باید خاطر نشان کنیم که هر سبک موسیقی دارای ویژگی های منحصربه فرد خود می باشد که آن را از سبک های دیگر متمایز می کند.

استایل موسیقی

نتیجه گیری

اینها فقط چند نمونه از استایل ها و روش ها می باشند و در نهایت سبک و استایل ان چیزی است که برای شما مفید است و بیان  کننده ویژگی های شما از طریق خودتان به روشی صحیح است. پس در قبل از هر کاری استایل و سبک خود را در هر زمینه ارزیابی کنید و سپس بر اساس توانایی های خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *