راهنمای تعینن سایز گردنبند

راهنمای تعیین سایز گردنبند زنانه و مردانه

لازم است هنگام خرید گردنبند و زنجیر با توجه به سلیقه و مورد مصرفی، طول مناسبی از گردنبند را انتخاب نمایید چرا که علاوه بر اندازه بودن آن استفاده از طول های مختلف زنجیر در شیک بودن استایل شما تاثیر بسزایی دارد. هنگام خرید هدیه برای دیگران نیز آگاهی از طول استاندارد گردنبند می تواند مانع سردرگمی هنگام خرید گردد. برای اندازه گیری سایز زنجیر گردنبند مناسب نیاز به یک خط کش یا متر خواهیم داشت. در این مقاله پس از بررسی سایز های مناسب از نظر بصری به آموزش اندازه گیری سایز گردنبند با سانتی متر و خط کش و سایز بندی گردنبند خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب بهترین سایز گردنبند و زنجیر

اندازه گردنبند به طول رشته زنجیر آن بستگی دارد با وجود اینکه رشته های زنجیر گردنبند در طول های استانداردی وجود دارد اما گاهی متناسب با استایل و نوع لباس خود نیاز دارید موقع خرید گردنبند زنجیری با طول مشخص انتخاب کنید.برای اندازه گیری دور گردن خود می توانید با استفاده از سانتی متر های نواری (سانتی متر خیاطی) و یا اگر گردنبندی با طول مناسب دارید، طول زنجیر آنرا اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

روش اول: اندازه گیری طول زنجیر گردنبند

زنجیر را از گردن باز کنید و بصورت خط راست بر روی میز قرار دهید. اندازه گیری گردنبند همان اندازه گیری طول زنجیر گردنبند است. پس اگر میخواهید گردنبندی را اندازه کنید زنجیر آن را از قفل باز کنید و بر روی سطح صافی به درازا قرار دهید و با خط کش یا متر طول آن را اندازه بگیرید. توجه کنید که در اندازه گیری طول زنجیر ،طول قفل را لحاظ نمیکنند.

اندازه گیری مناسب در خرید گردنبند

روش دوم: تعیین سایز گردنبند بر اساس دور گردن

برای اندازه گیری سایز گردنبند مورد نیاز خود می توانید از روش اندازه گیری دور گردن نیز استفاده کنید که با توجه به اندام های مختلف اعم از لاغر و چاق می تواند متفاوت باشد از همین رو اگر می خواهید از این روش استفاده کنید مراحل زیر را طی کنید.

  دور گردن خود را اندازه بگیرید.

اندازه دور گردن مهمترین معیار در هنگام خرید گردنبند است که بایستی در نظر گرفته شود. برای این کار سانتی متر نواری را دور گردن خود بپیچید و طول آنرا اندازه گیری کنید. توجه کنید که در این روش متر کاملا به گردن شما چسبیده باشد و در عین حال فشاری نیز به گردنتان وارد نشود. اگر متر پارچه ای در دسترس نبود می توانید روبان یا نخی را دور گردن خود بپیچید و محل مناسب را روی آن علامت زده یا با انگشت محل آن را مشخص کنید و سپس طول روبان را با خط کش اندازه گیری کنید. اندازه به دست آمده را به اضافه پنج الی ده سانتی متر کنید تا حداقل سایز و اندازه گردنبند شما به دست آید.

اندازه گیری مناسب در خرید گردنبند
  • اگر اندازه دور گردن شما 33 الی 38 سانتی متر بود،گردنبندی با طول زنجیر 38 سانتی متر تا 46 سانتی متر بهترین انتخاب خواهد بود.
  • اگر اندازه دور گردن شما 38 سانتی متر تا 41 سانتی متر بود،گردنبندی با طول زنجیر 43سانتی متر تا 50سانتی متر بهترین انتخاب خواهد بود.
  • اگر اندازه دور گردن شما 43 تا 50 سانتی متر بود،گردنبندی با طول زنجیر 48سانتی متر تا 60 سانتی متر بهترین انتخاب خواهد بود.

  اگر زنجیر امکان تغییر اندازه نداشت، اندازه ای استاندارد انتخاب کنید.

در فروشگاه ها اندازه هایی به عنوان اندازه استاندارد گردنبند به فروش میرسند که عبارتند از طول های 40-45-50-55 و 60 سانتی متر. بنابراین اگر طبق اندازه گیری های بالا طول گردنبند مناسبتان قابل سفارش و خرید نبود از بین طول های استاندارد گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

سایز استاندارد گردنبند بچگانه 40 سانتی متر سایز استاندارد گردنبند زنانه 45 سانتی متر و سایز استاندارد گردنبند مردانه 50 و 60 سانتی متر می باشد. علاوه بر این در گزینه های زیر نیز سایر اندازه ها با توجه به اندازه دور گردن توضیح داده شده است.

    • برای سایز گردنبند بچه گانه سایز استاندارد 40 سانتی متری بهترین انتخاب است.
    • اگر اندازه دور گردن شما 33 الی 38 سانتی متر بود،زنجیر استاندارد 45 سانتی متری مناسب شماست.
    • اگر اندازه دور گردن شما 38 سانتی متر تا 41 سانتی متر بود، زنجیر استاندارد 50 سانتی متری مناسب شماست.
    • اگر اندازه دور گردن شما 43 تا 50 سانتی متر بود،زنجیر استاندارد 55 و 60 سانتی متری مناسب شماست.
اندازه دور گردنطول زنجیر مناسب(سفارشی)طول زنجیر استاندارد (آماده)
کمتر از 33 سانتی متر (بچه گانه)35 تا 40 سانتی متر40 سانتی متری
33تا38 سانتی متر38 تا 46 سانتی متر45 سانتی متری
33تا38 سانتی متر43 تا 50 سانتی متر50 سانتی متری
43تا50 سانتی متر48 تا 60 سانتی متر55 و 60 سانتی متری
جدول سایز زنجیر

  در هنگام انتخاب و خرید گردنبند قد خود را نیز در نظر بگیرید.

علاوه بر سایز گردن، قد شما میتواند موقعیت گردنبند را در دور گردنتان تغییر دهد. گردنبند بلند استایل و تیپ افراد کوتاه قد را بهم میریزد و در مقابل گردنبند کوتاه نیز برای افراد بلند قد مناسب نیست و اصلا به چشم نمی آید.

اندازه گیری مناسب در خرید گردنبند
  • اگر قد شما زیر 162 سانتی متر است بهتر است از گردنبند هایی با طول 40 الی 50 سانتی متر استفاده کنید.
  • برای افراد با قد 162 تا 170 سانتی متر گردنبندو زنجیر با هر طولی مناسب است چرا که این افراد قد متوسط و میانه ای دارند.
  • برای افراد قد بلندتر از 170 سانتی متر گردنبند ها و زنجیرهای با طول بلند بهترین انتخاب هستند.

گردنبندی متناسب با فرم بدن خود انتخاب کنید

فرم بدن شما در انتخاب طول گردنبند تاثیر بسزایی دارد. قانون کلی این است که قرار گرفتن گردنبند بر روی برجستگی های بدن از جمله سینه و شکم آنهارا نمایانتر میکند بنابراین برای مثال اگر میخواهید برجستگی سینه شما بیشتر به نظر برسند طول گردنبند را طوری در نظر گیرید که انتهای زنجیر و یا پلاک شما رو و یا زیر سینه قرار گیرد و اگر قصد دارید سینه شما کوچکتر به نظر بیاید زنجیری کوتاهتر در نظر بگیرید طوری که پلاک شما جایی میان ترقوه یا کمی پایینتر قرار گیرد.

اندازه گردنبند استاندارد برای خانم ها و آقایان

شما می توانید انواع گردنبند زنانه و مردانه را در طول های مختلف در بازار ببنید که معروف ترین سایز ها از 40 سانتی متر گرفته تا 90 سانتی متر می باشند که معمولا بر اساس تصویر زیر قرار می گیرند.

  اندازه استاندارد گردنبند برای خانم ها

در خرید گردنبند زنانه، اندازه استاندارد گردنبند در 5 سایز مختلف برای خانم ها تعریف و نامگذاری شده است. در بیشتر خانم ها اندازه های استاندارد گردنبند در مکان های یکسانی از دور گردن و سینه خانم ها قرار میگیرد. اندازه های استاندارد عبارتند از:

گردنبند و زنجیر 40 سانتی متری معمولا دور گردن قرار می گیرد. این نوع سایز زنجیر و گردنبند به عنوان سایز چوکر نیز شناخته می شود.

گردنبند و زنجیر 45 سانتی متری (سایز پرنسس) در اندازه های مابین 43 تا 48 سانتی متر نیز دیده میشود. این سایز گردنبند معمولا پایینتر از استخوان ترقوه و روی یقه لباس جای میگیرد که اغلب از این زنجیر برای استفاده بر روی گردنبند نقره دخترانه و یا استیل و طلا استفاده می شود.

سایز دیگر گردنبند 50 سانتی متر است و با نام نمایشی نامگذاری شده است که مکانی پایینتر از استخوان ترقوه را پوشش میدهد.

اگر شما میخواهید گردنبند شما تا وسط سینه پایین بیاید اندازه 55 سانتی متری را انتخاب کنید.

و اگر میخواهید گردنبند تا زیر سینه ها ادامه یابد طول 60 سانتی متری را برای زنجیر گردنبند انتخاب کنید.

گردنبند 60 سانتی متری زنانه

این نکته را در نظر بگیرید که گردنبند و زنجیر های 60 سانتی متری را به عنوان گردنبند رولباسی و رومانتویی می شناسند.

   اندازه استاندارد گردنبند برای آقایان

زنجیر گردنبند برای آقایان در 4 اندازه استاندارد تعریف شده است. همانند خانم ها گردنبند مردانه نیز همان محل ها را پوشش میدهد. اندازه استاندارد طول زنجیر گردنبند برای آقایان بشرح زیر است:

مردانی لاغر با سایز گردن کوچک بهتر است زنجیری 45 سانتی را انتخاب کنند. این اندازه دور گردن را کاملا پوشش میدهد.

اندازه معمول دیگر برای بیشتر افراد 50 سانتی متر است که تا استخوان ترقوه را پوشش میدهد.

اگر میخواهید گردنبند پایینتر از استخوان ترقوه باشد طول 55 سانتی متر را انتخاب کنید. نمونه این گردنبند ها را می توانید از بخش زنجیر مردانه نیز مشاهده کنید.

گردنبند و زنجیر 55 سانت مردانه
گردنبند و زنجیر 55 سانت مردانه

و در آخرین حالت اگر میخواهید گردنبند تا بالای استخوان جناغ سینه پوشش دهد طول 60 سانتی متر را انتخاب کنید.

سوالات متداول

سایز استاندارد گردنبند مردانه چقدر است؟

سایز مناسب گردنبند و زنجیر مناسب آقایان دارای طول 55 و 60 سانتی متر است

سایز استاندارد گردنبند زنانه چقدر است؟

محبوبترین و مناسبترین طول گردنبند برای خانم ها 45 سانتی متر می باشد.

اندازه گردنبند بچه گانه چقدر است؟

زنجیر 40 سانتی متری طول استاندارد گردنبند های بچه گانه می باشد.

انواع سایز زنجیر نقره و طلا کدام است؟

زنجیر های نقره و طلا در طولهای 40-45-50-55 و 60 سانتی متری به فروش می رسند.

طول گردنبند دور گردنی،طوق یا چوکر چقدر است؟

طول استاندارد گردنبند های چوکر(دور گردنی یا طوق) 40 سانتی متر می باشد.

جمع بندی:

اندازه گیری مناسب در خرید گردنبند یک امر مهم در زیبایی و چشم نواز بودن گردنبند، به هنگام پوشیدن آن است. شما میتوانید با استفاده از اطلاعات و نیز با توجه به استایل خود گردنبندی مناسب و درخور برای خود انتخاب کنید. همچنین علاوه بر گردنبند می توانید نحوه تعیین سایز انگشتر و نحوه تعیین سایز النگو را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه