انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات

آیا تاکنون به قفل گوشواره خود فکر کرده اید ؟ اینکه از چه نوع قفلی در ساخت آن استفاده شده است و رایج ترین آنها در میان انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات کدام ها هستند؟ و یا از خود سوال کنید که کدام قفل ایمن تر است ؟ در این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعاتی در مورد انواع قفل هایی که در ساخت گوشواره ها مرسوم است و اینکه چقدر مطمئن هستند دریافت کنید.

آشنایی با انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات

گوشواره ها جزء زیورآلاتی هستند که اغلب طراحی های نوآورانه و کاملا جدید در آنها به چشم میخورد و این طراحی ها متناسب با علایق و تمایلات مردم شکل میگیرد  هنگام انتخاب گوشواره برای خود یا عزیزان، ابتدا راحتی و ایمنی گوشواره مورد پسند را بررسی نمایید که هر دو این موارد تا حد بسیار زیادی به نوع قفل گوشواره بستگی دارد.

در این مقاله به انواع قفل های گوشواره و توضیحاتی اجمالی در مورد آنها می پردازیم:

قفل گل-میخ:

رایجترین و پرطرفدارترین! علاوه بر سادگی طراحی، این نوع قفل قابل استفاده برای انواع طرح های گوشواره اعم از گوشواره های رو گوشی و یا آویزی می باشد. ساختار این نوع قفل به گونه ای است که قسمتی میخی شکل که اغلب “پست” نامیده میشود به پشت گوشواره متصل شده و توسط گیره ای به شکل گل از جنس فلز و یا سیلیکون قفل محکم میشود. این نوع قفل به نامهای “سوزنی” و یا “میخی” نیز رایج است.( این نوع قفل بیشتر در گوشواره های دخترانه و گوشواره بچه گانه استفاده می شود.)

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات میخی

موارد احتیاط :

در صورتی که از این قفل در گوشواره های کودکان استفاده شده است ممکن است کودک بتواند گوشواره را از گوش خود درآورد، بنابراین مراقب بلعیده شدن قسمتهای کوچک آن توسط کودکان باشید.

قفل پیچی:

این نوع قفل همانند قفل گل-میخ است با این تفاوت که قسمت گل مانند این قفل به جای محکم شدن با فشار دادن، به صورت پیچی بوده و با چرخاندن قفل محکم میشود.  

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات پیچی

قفل اهرمی:

این قفل سبک دارای یک قلاب است که از طریق یک اهرم لولایی به پشت گوشواره متصل می شود این نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره های جواهری و گران قیمت به کار می رود جزء رایج ترین قفل های گوشواره در اروپا به شمار می آید. مزیت بزرگ این قفل بسته شدن سریع و بی دردسر و در عین حال امن بودن آن است با این حال نمی توان از این نوع قفل در ساخت تمام انواع گوشواره ها استفاده کرد و بیشتر مناسب گوشواره هایی با اندازه ی بزرگ است.

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات لولایی

قفل قلابی :

این نوع از قفل ها به شکل s  می باشد و به قفل آفریقای نیز مشهور می باشد . این قفل بیشتر در نقره جات و گوشواره سنگین مورد استفاده  قرار می گیرد چرا که وزن گوشواره مانع بیرون آمدن این نوع قفل از گوش می گردد و جای خود را محکم نگه می دارد البته اغلب این نوع قفل ها دارای یک بست سلیکونی نیز می باشند تا اطمینان و اعتماد مصرف کننده را به خوبی جلب کند. گوشواره های دارای قفل قلابی باید هنگام خواب حتما جدا شوند و در جای مناسبی قرار گیرند چرا که ممکن است باعث آسیب رسیدن به گوش و صورت شود.

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات قلابی

قفل حلقه ای ، فرانسوی :

این نوع از قفل ها یکی از معروفترین قفل ها در میان خانم ها و طرفداران گوشواره می باشد که اغلب نمونه گوشواره طلا، گوشواره نقره و بدل آن را می توان در بازار یافت کرد. سادگی و ضریب اطمینان این نوع حلقه ها باعث شده است تا علاوه بر سادگی استفاده ، بر اعتماد عمومی مصرف کنندگان نیز به این نوع از قفل ها افزوده شود. قفل های حلقه ای یا فرانسوی مطمئن ترین نوع قفل ها برای زیورآلات و گوشواره های بچه گانه نیز می باشد چرا که دارای اجزای ریز و قابل بلع نیستند و ضریب اطمینان بالایی دارند.  قفل های فرانسوی در انواع گوشواره ها از جمله گوشواره های طلا یا نقره یا بدلیجات و … استفاده می شود.

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات حلقه ای

قفل فشاری :

قفل های فشاری که به قفل های ضربه ای مشهور شده اند در سال های اخیر در دنیای زیورآلات بسیار پرطرفدار شده اند چرا که راحتی و ضریب اطمینان بالایی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد. از این نوع قفل در گوشواره های مردانه نیز استفاده می شود و می توان گفت اکثر گوشواره های مردانه از این نوع قفل ها بهره می برند. قفل فشاری دارای زائده ای به صورت خمیده است و توسط بخش مکانیکی گوشواره بسته شده و قفل در جای خود محکم می شود.

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات فشاری

قفل امگا:

این نوع قفل در رده ی قفل های میخی قرار میگیرد با این تفاوت که پست نصب شده بر روی گوشواره توسط بخشی مکانیکی به شکل Ω بسته شده و در جای خود محکم میشود. از این نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره های رو گوشی با سایز بزرگ استفاده میشود تا سنگینی گوشواره باعث از جا در آمدن گوشواره نشود.

انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات امگا

قفل گوشواره بخیه ای

یکی از گوشواره های معروف و محبوب در بین خانم ها و دخترانه گوشواره های بخیه می باشد که برای افرادی که سوراخ گوش چندتایی دارند مناسب می باشد و در طول و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشد. قفل این گوشواره ها همان طور که از اسم آن پیداست حالت بخیه ای بودن آنهاست به صورتی که انتهای آن به حالت سوزنی بوده و در گوش به صورت مارپیچ قرار می گیرد و هرگز نمی افتد.

انواع قفل گوشواره

قفل گوشواره کلیپس فرانسوی

یکی از معروف ترین ها در این بخش قفل گوشواره کلیپس فرانسوی می باشد که مناسب افرادی است که می خواهند گوشواره بر روی گوش آنها ثابت بماند. این نوع قفل گوشواره ترکیبی از قفل میخی و امگا می باشد و یکی از راحت ترین قفل ها می باشد که در روی گوشواره می توان استفاده کرد.

انواع قفل گوشواره

قفل گوشواره جامبو

یکی دیگر از گوشواره هایی که به تازگی طراحی و ساخته شده است گوشواره های قفل جامبو هستند  که با قرار دادن دو دیسک در پشت گوشواره ایجاد شده اند و باعث می شوند پشت گوشواره به کلی پوشانیده شوند. این قفل مناسب گوشواره های بزرگ می باشد از طراحی بی نظیری برخوردار است.

انواع قفل گوشواره

نتیجه

استفاده از گوشوراه از دیرباز در میان بسیاری از فرهنگ ها مرسوم بوده (مخصوصا برای خانم ها و دختر خانمها) و با توجه به مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از گوشواره پیش آید مانند گیر کردن به لباس و زخمی کردن گوش یا گم کردن آن.با استفاده از این معلومات می توانید انتخابی مناسب برای خود موقع خرید گوشواره داشته باشید و با آسودگی خاطر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه