هدیه

تقویت ناخن ها – روش خانگی برای جلوگیری از شکستی ناخن

روش های خانگی و موثر برای تقویت ناخن ها

ناخن را می توان جزئی از بدن دانست که در زیبایی فرد، بخصوص خانم ها نیز تاثیر دارد. داشتن ناخن های بلند و قوی (البته نه خیلی قوی !) دست شما را برای طراحی انواع طرح ها بر روی آن باز خواهد گذاشت. علاوه بر زیبایی، ناخن را می توان آیینه سلامتی بدن نیز دانست. ناخن عضوی از بدن است که سرعت بالایی در عکس العمل به کمبود های بدن نشان می دهد و اگر کمبودی در سفره غذایی شما وجود داشته باشد ناخن های شما نشان خواهند داد.

 در این مقاله از لوکس گلامور توضیحی کوتاه راجع ناخن خواهیم داشت و یک روش خانگی و ساده برای تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکستگی ناخن معرفی خواهیم کرد که می توانید با استفاده از ناخن های خود را تقویت کنید.

در حالت عمومی و کلی :

ناخن بطور طبیعی 3 میلی متر در ماه رشد میکند البته تحت تاثیر عواملی همچون سن ،سطح فعالیت و ارث می باشند.

رشد ناخن های دست سریعتر از ناخن های پا می باشد. در فصل تابستان رشد ناخن ها سریعتر از زمستان است.

 قسمت پنهان ناخن که ریشه ناخن بوده و در آن رشد ناخن صورت می گیرد.

 قسمت قابل رؤیت ناخن کـه مـا از آن بنام ناخن یاد می کـنیم. از کراتین مرده تشـکیل یافته و کمـی مـحدب می باشد. اساسا بی رنگ است اما بواسطه شبکه مویرگهای خونی که در زیر آن واقع است صورتی بنظر می آید.

 پوست زیر ناخن که از بافت پیوندی تشکیل یافته و در آن عروق خونی و اعصاب وجود دارد و نقش تغذیه قسمت قابل روئیت را بعهده دارد.

مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن ها

از جمله مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن ها و تامین مواد غذایی مورد نیاز آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بسیار زیاد می تواند در تامین مواد غذایی مورد نیاز برای ناخن تاثیر زیادی داشته باشد
  • غلات به دلیل داشتن ویتامین B8 در تقویت و رشد ناخن ها تاثیر زیادی دارد.
  • سبزیجات و به خصوص اسفناج به تقویت ناخن ها کمک زیادی می کنند. سبزیجات سرشار از کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای تقویت بافت های ناخن بسیار کمک کننده هستند.
  • گوشت قرمز بخورید! کمبود آهن یکی از دلایل اصلی در شکننده بودن ناخن می باشد و گوشت قرمز سرشار از آهن است که می تواند برای ناخن های شما بسیار مفید باشد

به منظور داشتن ناخن های همیشه سالم سعی کنید مواد غذایی بالا را در سفره غذایی خود حفظ کنید. برای اینکه ناخن های خود را درخشان و سالم نگه دارید و از شکستن آنها جلوگیری کنید می توانید از یک روش جالب خانگی نیز استفاده کنید که بسیار کمک کننده است .

برای اینکه ناخن ها سالم و زیبایی داشته باشید، انگشتان خود را در آب لیمو بشویید. آب لیمو را در دو ظرف جداگانه بریزید و انگشتان خود را در آن قرار دهید. سعی کنید آبلیمو که استفاده می کنید آبلیموی طبیعی باشد تا تاثیر گذاری آن را به وضوح مشاهده کنید. انگشتان خود را به مدت 15 دقیقه در این حلول قرار دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه