نحوه تمیز کردن زیورآلات برنجی

نحوه تمیز کردن زیورآلات برنجی

زیورآلات برنجی دارای درخشندگی زیبا و جذابی هستند اما زمانی که کثیف و لکه دار می شوند ، این درخشندگی را از دست داده  و از جذابیت آن کاسته می شود . البته تمیز کردن ساده ی آن با آب و صابون می تواند گردو خاک معمولی را از روی زیورآلات برنجی بردارد . اما زمانی که این زیورآلات لکه دار شده و از ظاهر زیبای آن کاسته شود باید از روشهای پاکسازی پیشرفته استفاده کرد. اگر سوالاتی مانند “چگونه زیورآلات برنجی خود را تمیز کنیم” در ذهن خود دارید، با لوکس گلامور همراه باشید تا با روشهای مدرن پاکسازی و تمیز کردن زیورآلات برنجی از جمله تمیز کردن زیورآلات برنجی با خمیر سرکه ، تمیز کردن زیورآلات برنجی با سرکه و .. آشنا شویم.

تمیز کردن لکه ها و قسمتهای تیره زیورآلات برنجی با سس گوجه فرنگی

ابتدا کمی سس گوجه فرنگی بر روی پارچه نرمی قرار دهید .مقدار کمی از این سس می تواند برای تمیز کردن یک جواهر کوچک ، انگشتر و یا گردنبند کافی باشد .سس گوجه فرنگی را بر روی جواهرات برنجی خود بمالید: بر روی مناطقی که تیره تر شده و دارای لکه هستند تمرکز کنید . اسیدی که در گوجه فرنگی وجود دارد برای پاک کردن لکه ها بسیار قوی بوده ولی آسیبی به برنج وارد نخواهد کرد .سس گوجه فرنگی را از روی جواهرات خود پاک کنید: از یک پارچه ی نرم برای تمیز کردن سس استفاده کنید . سپس از یک پارچه ی مرطوب استفاده کنید .حالا با یک پارچه خشک به جواهرات خود جلا دهید : می توانید از حرکات آرام و دایره ای استفاده کنید.

انگشتر برنجی

پاک کردن زیورآلات برنجی با خمیر سرکه :

به منظور پاک کردن زیورآلات برنجی با خمیر سرکه ابتدا مقداری خمیر با سرکه، نمک و آرد ایجاد کنید : یک قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) از نمک را  به  نصف پیمانه (125 میلی لیتر) سرکه سفید  اضافه کنید . این مواد را تا جایی به هم بزنید تا  مخلوط شود .آرد را تا زمانی اضافه کنید که یک خمیر تشکیل شود . 

به منظور تمیز کردن زیورآلات برنجی با خمیر سرکه، این خمیر را بر روی جواهرات برنجی خود بمالید: بر روی نواحی  که با لکه پوشیده شده است تمرکز کنید . این خمیر تنها میتواند لکه ها را از بین ببرد .اجازه دهید خمیر به مدت 10 دقیقه بر روی جواهرات باقی بماند .

جواهر خود را با آب گرم شستشو دهید: ابتدا در پوش سینک خود را بگذارید ، شیر آب را بر روی جواهرات خود باز کنید . مطمئن شوید که تمامی خمیر از روی آن پاک شده باشد .

جواهرات خود را خشک کنید: ابتدا یک پارچه خشک بر روی میز قرار داده و جواهرات را روی آن بگذارید تا خشک شود .

پاک کردن زیورآلات برنجی با محلول سرکه:

به منظور تمیز کردن و پاک کردن زیورآلات برنجی با محلول سرکه، محلولی با آب ، سرکه و نمک ایجاد کنید : ابتدا 2 قاشق غذاخوری (60 میلی لیتر) نمک را با 2 قاشق غذاخوری (60 میلی لیتر) سرکه سفید مخلوط کنید. سپس 500 میلی لیتر آب داغ به آن اضافه کنید.

یک پارچه تمیز و یا مسواک نرم را در داخل این محلول فرو ببرید: شما میتوانید از یک مسواک نرم و یا پارچه تمیز برای اینکار استفاده کنید.

محلول را بر روی نواحی لکه دار و کثیف اعمال کنید : به آرامی با استفاده از این محلول جواهرات برنجی خود را تمیز کنید . تا زمانی اینکار را انجام دهید که لکه ها از بین برود اما مراقب شکستن و یا خراشیده شدن آن باشید .

با یک پارچه تمیز جواهرات خود را پاک کنید :بسته به میزان روطبت و خیس بودن جواهرات ممکن است نیاز باشد که آن را در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود .

1 comments

  1. سمیه

    من با سس گوجه رو زیورآلات برنجیم زدم بدتر شد ک بهتر نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه