خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی rose quartz

سنگ ها امروزه نقشی اساسی در زندگی بشر دارند و از آنها انواع مواد معدنی پرکاربرد استخراج می شود که در انواع صنایع کاربرد دارد. در این میان سنگ ها به انواع مختلف قیمتی، نیمه قیمتی و ارزان تقسیم بندی می شوند. در مقالات گذشته در مورد انواع کوارتز پرداختیم در این مقاله نیز قصد داریم شما عزیزان را با یکی از معروف ترین کوارتز ها یعنی کوارتز صورتی آشنا کنیم که اغلب در ساخت زیورآلات و مجسمه ها کاربرد دارد و به عنوان یک سنگ ارزان قیمت شناخته می شود. در این مقاله علاوه بر آشنایی با خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی rose quartz به مکان های یافت اصلی رزکوارتز نیز خواهیم پرداخت و از باور های قدیمی که در مورد این سنگ وجود دارد خواهیم گفت فلذا توصیه می شود ادامه مقاله را با دقت مطالعه فرمایید.

خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی rose quartz
خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی Rose Quartz

کوارتز صورتی rose quartz چگونه تشکیل می شود؟

رز کوارتز نامی است که برای نمونه های صورتی سنگ معدنی کوارتز استفاده می شود. این سنگ معدنی یکی از فراوان ترین ماده های موجود در زمین است و به مقدار زیبا در سرتاسر جهان یافت می شود. این سنگ معمولا در رگ های گرمابی و پگماتیت ها رخ می دهد. رنگ صورتی کوارتز به علت وجود اجزا میکروسکوپی  دومورتیریت می باشد. وجود این ماده در سنگ کوارتز باعث شفافیت آن نیز می شود.

خصوصیات سنگ رزکوارتز  صورتی چیست؟

سنگ رزکوارتز  دارای رنگی صورتی از طیف روشن تا صورتی غلیط می باشد. به منظور دیدن رنگ صورتی پر رنگ سنگ کوارتز باید  آن سنگ را برش داد که تقریبا هشت میلی متر و یا بزرگ تر باید باشد. برخی از نمونه های کوارتز صورتی حاوی شبکه متراکمی از کریستال های شش ضلعی هستند. بهترین نوع سنگ کوارتز دارای رنگ صورتی روشن با ساختاری متقارن و مرکز گرا است.

خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی rose quartz
خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی Rose Quartz 2

موارد کاربرد کوارتز صورتی کدام است؟

یکی از مهم ترین کاربرد های رز کوارتز یا همان کوارتز صورتی در ساخت زیورآلات و جواهرات ارزان قیمت است. کوارتز صورتی دارای سختی 7 در مقیاس موس می باشد و به دلیل سختی بالا گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت زیورآلات و جواهرات است. کوارتزی در ساخت زیورآلات دست ساز مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان کوارتز کابوکان شناخته می شود و شفافیت کمتری دارد در حالی که کوارتز صورتی شفاف بسیار نادر است.

خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی rose quartz
خواص و ویژگی های سنگ کوارتز صورتی Rose Quartz 3

قیمت سنگ رزکوارتز چقدر است؟

رنگ خوب کوارتز صورتی را می توان با چند پوند خریداری کرد و این سنگ به عنوان یک سنگ ارزان قیمت شناخته می شود و در دسترس عموم قرار دارد به همین دلیل از آن در ساخت مجسمه ها، ساخت گوی های تزئینی و … استفاده می شود.

کوارتز صورتی در کجا یافت می شود؟

کوارتز صورتی در بسیاری از کانسارهای سراسر جهان وجود دارد و بیشترین رز کوارتز یا کوارتز صورتی که فروش می رود مربوط به برزیل، آفریقای جنوبی، هند و ماداگاسکار است. مکان های معروف دیگری که کوارتز صورتی در آن یافت می شود شامل نامیبیا، موازمبیک و سریلانکا است. در ایالت متحده آمریکا تیز در حوالی کاستر در داکوتای جنوبیی مقادیر قابل توجهی رز کوارتز تولید می شود. تولید و ساخت رزکوارتز به صورت مصنوعی نیز امکان پذیر است اما رزکوارتز مصنوعی حضور چندانی در بازار ندارد زیرا به عنوان یک سنگ ارزان قیمت تولید کنندگان علاقه ای به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.

باور های مردم نسبت به رزکوارتز

بسیاری از مردم بر این باورند که رزکوارتز به بهبود عملکرد قلب ،ریه و گردش خون کمک می کند. همچنین این سنگ برای مسائل باروری و مشکلات پوستی نیز می تواند مناسب باشد و در مکان هایی به عنوان سنگ عشق جهانی شناخته می شود و  به فرد کمک می کند تا مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یک آهنربای عشق باشد.

از دیگر ویژگی هایی که برای سنگ رزکوارتز قائل هستند کاهش استرس است. اگر شما دچار استرس هستید و یا نیاز به عشق دارید می توانید این سنگ را همواره همراه خود داشته باشید استرس و اضطراب می تواند تاثیر فیزیکی بر روی بدن شما بگذارد از همین رو کم کردن این استرس می تواند جزو اولویت های ما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه