راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه

عطر یک بخش غیر قابل اغماض از سبک زندگی هر فردی می باشد و تاثیر قدرتمندی در نحوه دید به زندگی و ذهنیت هر فرد دارد. استفاده از یک ادکلن خود می تواند باعث ایجاد جذابیت بیشتر فرد شود و استرس را از بین ببرد و باعث می شود اطمینان خاطر بیشتری داشته باشد. با وجود این ویژگی ها گفته شده باز هم 80 درصد از مردان به صورت مرتب از عطر و ادکلن استفاده نمی کنند در مقالات گذشته در ارتباط با تفاوت عطر و ادکلن بحث کردیم و نمونه هایی از عطر و ادکلن زنانه و عطر و ادکلن بچگانه را معرفی کردیم . در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را پیرامون راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه بیان کنیم و به ویژگی های عطر و ادکلن بپردازیم و شما را با انواع رایحه های عطر و ادکلن آشنا کنیم و دلائلی که استفاده از عطر و ادکلن را ضروری می کنند برشماریم. امیداواریم با استفاده از مقاله راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه همواره در خرید های خود دقت کنید تا خرید مطمن با کمترین قیمت و بالاترین ماندگاری را تجربه کنید.

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه - راهنمای خرید عطر

چرا باید از عطر و ادکلن استفاده کنیم؟

یکی از مباحثی که در بخش راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه باید بیان کنید دلائلی است که می توان به آنها استناد کرد تا گفت که چرا مردان باید از عطر و ادکلن استفاده کنند. استفاده از عطر و ادکلن نه تنها باعث جذابیت می شود بلکه باعث می شود در برخورد با جنس مخالف و زنان اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. استفاده از عطر و ادکلن مردانه باعث می شود در نظر خانم ها مردانی جذاب باشید و یکی از ملاک ها خانم ها درانتخاب همسر می تواند باشد و بویایی برای خانم ها همواره مهم بوده است. در یک تحقیق در اروپا مشخص شده است که در حالی که ظاهر زنان برای مردان در امر ازدواج مهم است ولی در انتخاب مردان توسط زنان عطر و رایحه قدرتمند ترین عامل معرفی شده است. مردان بیشتر از طریق چشمان خود عاشق می شود ولی زنان برای عاشق شدن بیشتر از چشمان خود از قدرت بویایی و بینی خود استفاده می کنند. علاوه بر این زنان حس بویایی بهتر و ریزتری دارند و از بدو تولد به طور مداوم از مردان برای تست بو، شناسایی و تشخیص استفاده می کنند. در حقیقت بینی های زنان به طوری خاص تنظیم شده اند که نسبت به هورمون های مردانه حساس هستند و زمانی که عطر ها با بوی مردانه ترکیب می شود باعث ایجاد جذابیت و خوشایندی در بین زنان می گردد. یک عطر می تواند روابط عاطفی عمیق تری را ایجاد و یا تقویت کند. بو قدرتمند ترین حس است در واقع بویایی 150 هزار برابر نسبت به بینایی حساس تر است و قادر است بیش از یک تریلیون بوی منحصر به فرد را کشف کند این در حالی است که چشمان ما فقط می توانند 7000000 رنگ را تشخیص دهند. بو همچنین باعث می شود که خاطرات بهتر از هر حس دیگری باشند زیرا پیاز بویایی به طور مستقیم به سیستم لیمبیک متصل است که به مغز عاطفی نیز معروف است. همواره رایحه های قدرتمند و بی نظیر ارتباط مستقیمی با ارتباطات عمیق و عاطفی داشته اند. زمانی که شما در آغوش پدر خود قرار گرفته اید و بوی خاصی را احساس کرده اید و الان دوباره همان عطر و بو را حس کنید نا خودآگاه شما را یاد پدرتان خواهد انداخت.

یک عطر و ادکلن خوب می تواند نمایانگر یک مرد به تمام عیار و هوشیار برای زنان باشد. عطر و ادکلن همانند لباس عمل می کند و باعث می شود افزایش به اعتماد به نفس داشته باشید و احساس خوبی به شما دست بدهد. شما حتی می توانید در برخوردهای غیر رسمی و غیر عاشقانه نیز متوجه اهمیت عطر و بویی که از شما ساطع می شود باشید.

عطر و ادکلن ها چگونه ساخته می شوند؟

عطر ها ترکیبی پیچیده تر از آن چیزی است که می پندارید . ترکیبات و اسانس های عطر ها و ادکلن ها می تواند از منابع طبیعی و یا مواد اولیه مصنوعی تهیه شود. اسانس های عطر ها را معمولا در یک محلول دیگر که اغلب الکل است حل می کنند تا جایی که رایحه اصلی و خوشبویی خود را حفظ کند. هر چقدر غلظت اسانس و یا همان روغن عطر بیشتر باشد ماندگاری بالاتری خواهد داشت و قوی تر است. قدرت هر عطری به ماندگاری آن بر روی پوست شما بستگی دارد. نکته ای که خیلی مهم است این است که هر عطر و ادکلن تاثیری متفاوت بر روی مردان می گذارد.

نت های عطر و ادکلن به چه معناست؟

یکی دیگر از بخش هایی که باید در راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه گنجانده شود آشنایی با انواع نت های عطر و ادکلن می باشد. عطر ها از سه چرخه برخوردار هستند. چرخه ماندگاری عطر ها شبیه به هرم تبخیر می باشد به طوری که هر چه از بالا به سمت پایین حرکت کنید رایحه هایی را از دست می دهد. این سه بخش یا نت عطر هستند که تعیین کننده بویی هستند که ما استشمام می کنیم.

سه نت عطر را به نت های بالا، وسط و پایه تقسیم بندی می کنند که در قسمت پایین به وضوح توضیح داده شده اند.

نت بالا (top note): رایحه اولیه و سبک تر عطر می باشد که بلافاصله پس از استفاده بر روی پوست استشمام می کنید. پایداری و ماندگاری این نت از 15 دقیق تا 2 ساعت متفاوت می باشد.  نت های تاپ معمولا از رایحه های گل سبک، مرکبات، رایحه های میوه، رایحه های پودری، گیاهان دریایی و ادویجاتی همانند دارچین تشکیل می شود.

نت وسط (medium note): ای نت را به عنوان نت میانی و یا قلب نیز می شناسند و نشان دهنده عنصر اصلی عطر می باشد. نت میانی پس از پاک شده نت تاپ ایجاد می شود و می تواند تا 3 الی 5 ساعت ماندگاری داشته باشد. نت های میانی اغلب از رایحه گل های سنگین مانند یاس یا رایحه های سبز همانند علف یا سنگ تشکیل می شود. رایحه های ادویه ای همانند دارچین و میخک نیز می تواند در این نت و در کنار رایحه های میوه ای حس شود.

نت پایه (base note): این نت آخرین موردی است که استشمام می شود. این نت ها اغلب بولدتر و ماندگار تر از رایحه های قبلی هستند و معمولا بعد از یک روز حس می شوند. نت های پایه هستند که تعیین می کنند این عطر بر روی پوست شما تا چه زمان ماندگار خواهد بود و معمولا این زمان بین 1 تا 5 روز است. نت های پایه معمولا از رایحه های چوب صندل، خزه، وتیور، وانیل، قیر، چرم، دود، تنباکو و مشک می باشند.

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه- انواع رایحه عطر و ادکلن

در قسمت زیر می توانید طیف گسترده ای از رایحه هایی که در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود را مشاهده کنید که از چهار گروه اصلی تشکیل شده است که از بین آنها می توانید رایحه مد نظر خود را پیدا کنید.

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه - انواع رایحه ها

دلائل عدم استفاده مرتب مردان از عطر و ادکلن

یکی از دلایل اصلی که می تواند استفاده نکردن مردان از عطر و ادکلن را توجیه کند عدم وجود اطلاعات و آموزش های اساسی در این باره است. اکثر مردان خود را در نقش پدر می پندارند که تمام فکر و ذکر آنها تامین نیاز های خانواده می باشد و کمتر به مسائلی از این دست اهمیت می دهند. یکی دیگر از دلائل نیز می تواند ترس از استفاده بیش از حد از عطر و ادکلن باشد زیرا همواره مردان از این ترس دارند که استفاده بیش از حد از عطر و ادکلن باعث شود آنها را با مردان مشهور مقایسه و قیاس کنند. با استفاده از راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه شما خواهید توانست عطر و ادکلنی مناسب با سلیقه همسر ، برادر، پدر و … را تهیه کنید که می تواند ترغیب کننده آنها به استفاده مداوم از عطر و ادکلن باشد.

عطر و ادکلن مردانه
ادکلن مردانه vip 212 حجم 100 میل ed-n120

عطر و ادکلن های رایحه خطی در مقابل غیر خطی

برخی از عطر و ادکلن ها از زمان استفاده تا از بین رفتن اثر آنها یک بو و رایحه خاص را می دهند که به این عطر و ادکلن ها خطی می گویند. برخی دیگر نیز غیر خطی هستند و با گذشت زمان نت ها و رایحه خود را تغییر می دهند.

یکی از نشانه های عطر و ادکلن های با کیفیت داشتن چرخه دوام و ماندگاری است که به صورت سه نت میانی، پایانی و ابتدائی می باشد. یکی از راه های شناسایی عطر های ارزان قیمت خطی بودن آنها است به صورتی که در تمام طول مدت استفاده از آن بوی یکسانی را می دهد زیرا فرآیند ساخت و تولید ساده تری نسب به عطر و ادکلن ها غیر خطی دارا می باشد اما با وجود این عطر های خطی با کیفیتی نیز وجود دارد.

مقایسه دو نوع عطر و ادکلن: Designer & Niche

عطر و ادکلن های Designer همان هایی هستن که در اکثر فروشگاه ها مشاهده می کنید . این عطر و ادکلن ها توسط شرکت هایی همانند Armani ، Chanel ، Burberry  و سایر برند ساخته می شوند و قیمتی برابر با 25 تا 150 دلار را دارا می باشند. این عطر ها اکثرا به صورت عمده تولید می شوند و در تولید آنها  بر مشتریان زیاد تمرکز می شود و به طور معمول ایمن تر هستند زیرا این عطر و ادکلن ها واکنش شیمیایی ندارند. همچنین این عطر و ادکلن ها برای صرفه جویی در هزینه ها از مواد ارزان تر ساخته می شوند. عطر و ادکلن ها Niche  از مواد گرانقیمت تر و با کیفیت بالا ساخته می شوند و اغلب توسط مشتریان خاص استفاده می شود که تمایل به استفاده از عطر و ادکلن متفاوت دارند و خواستار رایحه ای بی نظیر هستند که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است. قیمت این نوع عطر و ادکلن ها که به صورت انبوه تولید نمی شود معمولا بیش از 50 دلار می باشد و مقدار تولید آنها کمتر از 100 عدد می باشد.

قیمت عطر و ادکلن-  معیار قیمت گذاری عطر و ادکلن

قیمت بیشتر یک عطر و ادکلن لزوما به معنی داشتن رایحه بهتر نیست. برخی از محبوب ترین عطرهای صد سال گذشته  دارای فرمول های نسبتا ارزان بوده اند. به عبارتی دیگر می توان مواد اولیه گران قیمت را باهم مخلوط کرد و در نهایت حاصل آن یک ظرف عطر و ادکلن بد بو باشد

یکی از بزرگترین عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری عطر و ادکلن مقدار روغن کنسانتره استفاده شده در آنها است. با این وجود قیمت پایانی یک عطر و ادکلن شامل هزینه های بازاریابی، ارزش برند و هزینه مواد اولیه می باشد.

نحوه انتخاب و خرید عطر و ادکلن مردانه مناسب

مطالعات دانشمندان حاکی از آن است که یک مرد می تواند ادکلنی را انتخاب کند که سازگاری کاملی با رایحه های بدون او داشته باشد. به عبارتی دیگر شما بهترین فردی هستید که تعیین می کنید کدام عطر برای شما مناسب است. هیچوقت اجازه ندهید دیگران برای شما عطر و ادکلن انتخاب کنند زیرا دلیلی وجود ندارد که عطر و ادکلن های هدیه سال ها بدون استفاده و در یکجا بمانند. در عوض شما می توانید از نظرات آنها برای تقویت یا زیر سوال بردن تصمیم خود استفاده کنید. زمانی که چندین نفر به شما می گویند که رایحه ای که انتخاب کرده اید نامناسب و پراکندگی بو ندارد توصیه می شود تصمیم خود را تغییر دهید.

پرفیوم مردانه با پراکندگی بو بالا
پرفیوم Silver Scent مردانه 100 میل ed-n127

خرید کور نکنید، بدین معنی که در هنگام خرید عطر و ادکلن بدون امتحان کردن رایحه آن به توصیه دیگران گوش نکنید. بهترین روش برای پیدا کردن یک عطر جدید این این است که آزمایش کنید که آیا این عطر با بوی طبیعی بدن شما تطابق دارد و یا نه .

در هنگام خرید عطر و ادکلن مردانه باید موارد دیگری نیز توجه کرد که تاثیر مهمی در انتخاب شما خواهند داشت به طور مثال:

روی مچ دست خود تنها می توانید از یک رایحه استفاده کنید.( از بخش آرنج نیز می توانید استفاده کنید)

از کارتهایی که فروشگاه ها برای تست رایحه ارائه می دهند استفاده نکنید زیرا آنها فقط نت های برتر را نشان می دهند و رایحه های دیگر را نشان نمی دهند.

بین استشمام ادکلن و عطر های مختلف  از نوشیدنی های همانند چای و قهوه استفاده کنید.

سعی کنید همه نت را بو کنید زیرا همانطور که توصیح دادیم انتظار می رود بعد از چند ساعت رایحه تغییر کند. شما برای خرید یک عطر می توانید چندین بار به اطراف فروشگاه بروید و انواع رایحه ها را استشمام و از مجلات و اینترنت برای شناخت بهتر رایحه مورد نظر خود کمک بگیرید

عطر و ادکلن را بر روی پوست خشک استفاده کنید و ترجیحا گفته می شود که بعد از استحمام از عطر  و ادکلن استفاده کنید. توجه داشته باشید که نازل عطر باید 3 تا 6 اینچ از روی سطح پوست فاصله داشته باشد.

به آرامی شروع کنید. اگر به تازگی قصد استفاده از عطر و ادکلن را دارید می توانید از یک اسپری کوچک شروع کنید و سپس شروع به افزایش دانش و اطلاعات خود در مورد استفاده از عطر و ادکلن کنید و از انواع مختلف آنها استفاده کنید.

عطر را در مناطق گرم بدن استفاده کنید زیرا گرمای بدن باعث می شود رایحه عطر ماندگاری بالایی داشته باشد که معمولا به آن سیلوژ می گویند

توصیه می شود در تما نقط بدن از عطر و ادکلن به طور همزمان استفاده نکنید. البته همواره توصیه شده است که در ناحیه شکم از عطر و ادکلن استفاده نکنید.

در صورت لزوم فقط می توانید دوبار از عطر و ادکلن استفاده کنید. بسته به ماندگاری عطر می توانید به مچ دست خود عطر اضافی بزنید که این کار در 12 ساعت بعدی اتفاق می افتد.

رایحه عطر را از بین نبرید. مالیدن عطر به پوست یک کار معقول به نظر می رسد اما در واقعیت این کار پیوند مولکولی را می شکند و عطر را ضعیف تر می کند.

توصیه می شود هنگام راه رفتن و در هوای آزاد از عطر و ادکلن استفاده نکنید زیرا این کار باعث می شود بیشتر عطر و ادکلن بر روی زمین بریزد.

عطر را بر روی لباس خود استفاده نکنید. زیرا در این حالت عطر نمی تواند با رایحه های بدن شما تطبیق شود و از این رو نت های عطر روند طبیعی خود را طی نخواهند کرد و از سوی دیگر استفاده از عطر بر روی لباس باعث لکه دار شدن انها می شوند.

کدام اندازه عطر و ادکلن برای خرید مناسب است؟

یکی دیگر از سوالاتی که در راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه باید بدان اشاره کنیم حجم عطر و ادکلن خریداری شده است. عطرها در اندازه های مختلف و در انواع بطری ها روانه بازار می شوند و حجم آنها از 1 اونس تا 3.4 اونس می تواند باشد و شاید در حجم های بالاتر نیز قابل یافت باشد اما همواره توصیه می شود از عطر و ادکلن های حجم کم استفاده کنید زیرا ریسک کمتری دارا می باشند و این احتمال وجود دارد که به مرور زمان سلیقه شما تغییر کند و یا اینکه نمی دانید چندین بار از آن استفاده خواهید کرد.

عطر و ادکلن در کجا باید نگهداری شود؟

عطر و ادکلن ها روی قفسه دوام نمی آورند. نوسانات سریع گرما مانند جاهایی مانند حمام باعث می شوند مولکول های موجود در عطر از هم جدا شوند. نور آفتاب نیز همین کار را انجام می دهد بنابراین توصیه می شود عطر و ادکلن ها را در محیط های خنک، تاریک و خنک نگهداری کنید تا طول عمر طولانی تری داشته باشد. معمولا کمد های اتاق خواب گزینه مناسبی برای نگهداری عطر و ادکلن است.

رعایت کردن و توجه به نکات گفته شده در مقاله مربوط به راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه می تواند به شما کمک شایانی کند تا خریدی مطمن و با رایحه ای ماندگار داشته باشید. فروشگاه لوکس گلامور نیز در راستای کمک به انتخاب های مشتریان عزیز سعی نموده است تا عطر و ادکلن های معروف مردانه را عرضه کند که می توانید در بخش عطر و ادکلن مردانه انها را مشاهده کنید. امید است که راهنمایی ارائه شده در این مقاله مفید بوده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه