تفاوت عطر و ادکلن در چیست

تفاوت عطر و ادکلن در چیست

شاید شما فکر کنید که تفاوت بین عطر و ادکلن در بطری آنها است و بطری عطر ظریف تر و باریک تر از بطری ادکلن می باشد. و فکر کنید که تمام رایحه ها به صورت یکسان هستند در حالی که میزان غلظت خوشبو کننده ها  و میزان الکل هر کدام با یکدیگر متفاوت است به طور کلی تفاوت عطر و ادکلن در میزان اسانس و الکل آنها می باشد و عطر دارای اسانس بیشتری نسبت به ادکلن است. میزان ماندگاری نیز موضوع دیگری است که تفاوت بین عطر و ادکلن را رقم می زند. ادکلن میزان ماندگاری کمتری نسبت به عطر دارد و این یکی از تفاوت های اصلی بین ادکلن و عطر می باشد. از لحاظ ساختاری نیز بین عطر و ادکلن مردانه و عطر و ادکلن زنانه با ادکلن بچگانه تفاوتی هایی وجود دارد که در ساخت ادکلن مورد توجه قرار می گیرد.

بعضی از افراد بر این باورند که ادکلن همان عطر می باشد که در قالب بسته بندی شیک و در جعبه های مخصوص عرضه می شود و تفاوت بین عطر و ادکلن را به درستی درک نکرده اند . در این مقاله سعی داریم تا تفاوت بین عطر و ادکلن را باهم بررسی کنیم و میزان ماندگاری هر کدام را بیان نماییم به همین منظور توصیه میشود ادامه مقاله را دنبال فرمایید.

تفاوت بین عطر و ادکلن

تفاوت عطر و ادکلن در چیست
میزان ماندگاری خوشبو کننده ها

در این قسمت سعی داریم تا انواع اسانس ها را با توجه به ماندگاری کم تا ماندگاری بالا مورد بررسی قرار دهیم .

1.      ادوفرش:  این رایحه دارای 1 تا 3 درصد اسانس میباشد و مقدار ماندگاری آن معمولا کمتر از یک ساعت است.

2.      کلن (ادوکلن): قدیمی ترین خوشبو کننده مردانه در آمریکای شمالی می باشد و نسبتا ملایم میباشد. این خوشبو کننده دارای 2 تا 4 درصد اسانس در الکل یا آب است و مدت ماندگاری آن در حدود 2 ساعت است.

3.      ادو تویلت: خوشبو کننده ای است که مقدار اسانس موجود در آن بین 5 تا 15 درصد است و مقدار ماندگاری ان در حدود سه ساعت است.

ادکلن مردانه Shalis Remy Marquis اصل فرانسه ed-n149-عطر و ادکلن مردانه
ادوتویلت

4.      ادو پرفیوم: این خوشبو کننده بیشتر به اسم عطر شناخته می شود و به صورت زنانه و مردانه استفاده می شود. مقدار اسانس به کار رفته در این خوشبو کننده بین 15 تا 20 درصد در الکل و آب میباشد و مقدار ماندگاری آن بین 5 تا 8 ساعت است.

عطر و ادکلن زنانه
ادوپرفیوم

5.      پرفیوم:  بر گرفته شده از کلمه فیوموم است این خوشبو کننده به عنوان عطر شناخته می شود به عنوان گرانقیمت ترین و با ارزش ترین عطر شناخته می شود که دارای 20 تا 30 درصد اسانس خالص است و مقدار ماندگاری آن می تواند تا 24 ساعت باشد. 

پرفیوم blue de Johnwin مردانه 25 میل ed-n109- عطر و ادکلن مردانه
پرفیوم

در این مقاله سعی شد تا آشنایی کلی با انواع خوشبو کننده ها به دست آورید و تفاوت بین عطر و ادکلن را به صورت کلی بیان نماییم .بدیهی است خرید و انتخاب خوشبو کننده مورد نظر با وجود انواع مختلف تقلبی ها در فروشگاه ها و بازار می تواند کاری بس دشوار باشد از همین رو توصیه می شود با خرید ادکلن و عطر از فروشگاه های معتبر و مطالعه راهنمای خوشبو کننده از اصالت آن اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه