روش چسباندن نگین و کریستال افتاده زیورآلات

روش چسباندن نگین و کریستال افتاده زیورآلات

روش چسباندن نگین و کریستال افتاده زیورآلات به دو  صورت انجام می پذیرد و به ظرافت و دقت بالایی دارند. اگر نگین و کریستال زیورآلات و بدلیجات یا جواهرات شما افتاده است و به دنبال روش چسباندن نگین انگشتر یا دستبند یا گردنبند یا گوشواره یا… هستید در این مقاله از لوکس گلامور قصد داریم تا علاوه بر توضیحی کوتاه به معرفی روشی آسان و خانگی برای چسباندن کریستال زیورآلات معرفی کنیم.

با افزایش جمعیت مصرف هم روند صعودی خود را طی می کند و دنیای زیورآلات و جواهرات هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه تعداد افرادی که از زیورآلات استفاده می کنند بسیار بیشتر از گذشته است و نکته جالبی که می تواند در این باره اشاره کرد افزایش چشم گیر استفاده از نگین ها بر روی زیورآلات است.

بر روی جواهرات از نگین های متفاوتی استفاده می شود از الماس های گرانقیمت تا شیشه های بسیار ارزان قیمت نگین های زیورآلات را تشکیل می دهند. به وجود آمدن نگین های مصنوعی از جمله نگین های زیرکونیا و سواروسکی را می توان یکی از دلایل اصلی افزایش نقش کریستال ها و نگین ها در زیورآلات امروزی دانست که علاوه بر قیمت مناسب از زیبایی چشم گیری نیز برخوردار هستند.

چسب راحت ترین روش چسباندن نگین و کریستال افتاده زیورآلات می باشد.از چسب های تیوپی کوچک و با سر نازک که قدرت چسبندگی خوبی داشته باشند استفاده کنید تا علاوه بر رعایت ضرافت و دقت، سرعت چسبیدن هم زیاد باشد زمان بر نباشد. یکی از چسب های مناسب برای چسباندن نگین های افتاده چسب ALFA است که می توانید به راحتی در فروشگاه های اینترنتی  پیدا کنید.

البته اکثر چسب های مایع می توانند برای چسباندن نگین های زیورآلات مناسب باشند ولی برای استفاده از آن ها باید دقت و صبر بیشتری به خرج داد.

مراحل چسباندن نگین زیورآلات با استفاده از چسب

مراحل چسباندن نگین زیورآلات با استفاده از چسب

اولین و مهمترین نکته در چسباندن کریستال زیورآلاتی همچون انگشتر نقره زنانه و یا دستبند نقره دخترانه این است که از ضرافت بالایی برخوردارند و به همین جهت آسیب پذیر می باشند و حتما با دقت و حوصله باید نگین کاری آنها انجام شود تا زیبایی و درخشش زیورآلات شما کم نشود.

مراحل چسباندن نگین زیورآلات با استفاده از چسب نکات زیر را حتما در چسباندن نگین زیورآلات رعایت کنید :

  • ابتدا نگین با اندازه و رنگ مد نظر خود را پیدا کرده و یا از فروشگاه های نگین فروشی پیدا کنید.
انتخاب سایز نگین برای چسباندن روی زیورآلات
  • از چسب های مناسب این کار استفاده کنید که معمولا برای این کار از چسب فوری (چسب یک دو سه) و یا چسب قطره ای استفاده می شود.
چسب مخصوص چسباندن نگین زیورآلات
  • مقداری از چسب را بر روی پلاستیک ریخته تا به سرعت خشک نشود.
  • از چوب کبریت یا خلال دندان برای مالیدن چسب استفاده کنید.ظرافت و دقت را فراموش نکنید! به هیچ عنوان چسب را بر روی نگین ها نزنید و با دقت به زیر کریستال و رکاب چسب بزنید
  • سعی کنید دست شما به چسب آغشته نشود.
  • صبر کنید نگین بر روی زیورآلات شما خشک شود و سپس از آن استفاده کنید.

اگر سوال یا ایده ای درباره چسباندن نگین افتاده زیورآلات دارید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید.

استفاده و قرار دادن پرچ در زیورآلات باعث می شود تا بدون استفاده از چسب و تنها با استفاده از پرچ های کناری نگین را در سرجای خود قرار داد لازم به ذکر است که به پرچ های قرار گرفته شده روی این زیورآلات چنگک نیز گفته می شود و نسبت به روش چسباندن با چسب روش بهتری به نظر می رسد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید نگینی که با استفاده از چسب قرار داده می شود در اثر حرارت و یا ضربه اندک احتمال دارد دوباره کنده شود ولی نگین هایی که با استفاده از چنگک و پرچ در سر جای خود محکم می شوند به ندرت ریزش دارند.

نتیجه گیری

روش چسباندن نگین و کریستال افتاده زیورآلات می تواند کمک شایانی به شما عزیزان در نگهداری از زیورآلات نگین دار و جواهری شما بکند تا با کمترین هزینه و صرف وقت اقدام به ترمیم جواهرات و زیورآلات خود کنید از همین رو می توانید با استفاده از روش ها گفته شده اقدام به این کار کنید. اگر روش دیگری در ارتباط با  چسباندن نگین و کریستال افتاده زیورآلات می شناسید می توانید در بخش زیر به آن اشاره کنید.

سوالات متداول

قیمت نگین های اتمی استفاده شده بر روی زیورآلات چقدر است؟

نگین های اتمی ریز استفاده شده بر روی زیورآلات قیمت اندکی می باشد و شما می توانید با پنج تا ده هزار تومن بیش از صد نگین اتمی خریداری کنید.

نگین سیاه شده روی زیورآلات چیکار کنیم؟

شما می توانید با استفاده از موچین دستی نگین های سیاه شده روی زیورآلات خود را جدا کرده و نگین جدید را جایگزین کنید.

آیا برخورد نگین زیورآلات با حرارت به آنها آسیب می رساند؟

بله. برخورد حرارت شعله و یا گرمای بیش از حد می تواند به نگین های اتمی و زیرکونیا آسیب برساند.

8 comments

  1. عباس دوست

    سلام آیا میشود از چسب دوقلوی بیرنگ برای چسباندن نگین افتاده استفاده کرد؟

  2. فرشاد

    سلام من کار های نگین دار زیاد دارم و نگینشون به مارم میاد چه جور نکینشون‌ مدا کنم ما یه خاصی هست؟

  3. الهه

    جسارتا ظرافت صحیح است

    1. با سلام و عرض ادب. ممنون از لطف و راهنمایی شما. تصحیح شد‌

      1. ss

        نه نشد

    2. بهار

      سلام وقتتون بخیر من از چسپ e8000 برای ساخت گوشواره در نگین متری استفاده میکنم ولی نتیجه کار نرم و شله.چکار کنم نتیجه محکم بشه

  4. m

    میشه از چسب حرارتی هم برای چسباندن گوشواره شکسته استفادهپ کرد؟

  5. Samira

    سلام‌من سنگ روی انگشترم بابا قوریه واینکه واقعا برام خیلی انرژی مثبت داره دو نصف شده با چی بچسبونمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه