سنگ چشم ببر چیست و چه فوایدی دارد؟

آشنایی با سنگ چشم ببر و خواص آن

آشنایی با سنگ چشم ببر و خواص آن مقاله ای پیرامون یکی از معروف ترین سنگ های استفاده شده در ساخت زیورآلات و اکسسوری ها می باشد. امروزه سنگ های جواهری فراوانی برای ساخت گردنبند، دستبند، انگشتر و … مورد استفاده قرار می گیرد یکی از این این سنگ ها ک همواره مورد توجه بوده است سنگ چشم ببر است که سنگی شفاف  و صیقل خورده است.

این سنگ علاوه بر زیبایی دارای قیمت مناسبی نیز است و به عنوان یک ینگ جواهری ارزان قیمت شناخته می شود  با این وجود بعضی افراد هنگام شنیدن اسم چشم ببر سوالاتی همچون اینکه چشم ببر چیست؟ سنگ چشم ببر چه خواصی دارد؟ سنگ چشم ببر چه رنگی است؟ و… در ذهنشان ایجاد می شود. در این مقاله سعی داریم تا با پاسخگویی به این سوالات، اطلاعاتی کلی در ارتباط با این سنگ ارائه کنیم:

آشنایی با سنگ چشم ببر و خواص آن

ساختار سنگ چشم ببر 

چشم ببر یک سنگ یک سنگ جواهری است و از نوع سنگ های دگرگون شده می باشد. این سنگ دارای رنگ طلایی مایل به قهوه ای می باشد. اچشم ببر جزو سنگ های کوارتز می باشد و دارای ظلاهری ظریف و شفاف است و از رشد کریستال های کوارتز و الیاف آمیبول به دست آمده است که به لیمونیت تبدیل شده اند. این سنگ دارای کابرد های فراونی است و بیشتر در ساخت وسائل تزئینی و زیورآلات کاربرد دارد.

سنگ چشم ببر در کجا یافت می شود

این سنگ عمدتا در آفریقای جنوبی و غرب استرالیا یافت می شود ولی میتوان آن را در کشور هایی مثل برمه، هند، آمریکا و برزیل نیز یافت کرد . در بعضی نقاط دنیا بر این عقیده اند که چشم برای دفع چشم زخم موثر است.  همچنین معتقدند که این سنگ برای کاهش استرس، اضطراب و ایجاد تعادل و هماهنگی موثر می باشد و به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری با بصیرت و به دور از احساس عمل کنید.

خواص سنگ چشم ببر

سنگ ها و ساختار انها دارای قدرت های بالایی هستند و از قدیم برای هر سنگ اعتقاداتی وجود داشته است سنگ چشم ببر نیز از این قضیه مستثنی نبوده و همواره از آن به خاطر خواص و ویژگی هایی که داشته استفاده شده است که در بخش پایین نمونه هایی از این ویژگی و خواص سنگ چشم ببر را بر شمرده ایم.

ایجاد تعادل و قدرت اراده در فرد

بهبود عملکرد ذهن

ایجاد تمرکز

ایجاد شجاعت

و…

همواره در ارتباط با سنگ چشم ببر سوالاتی مطرح بوده است و افراد مختلف در صدد پاسخگویی به این سواالات بوده اند در این قسمت سعی داریم تا بعضی از این سوالات را مطرح و پاسخی مناسب به آن ها ارائه شود.

خواص سنگ چشم ببر

مضرات سنگ چشم ببر

مضرات سنگ چشم ببر یکی از سوالات پر تکرار در مورد این سنگ می باشد و شایعاتی پیراموان این سنگ وجود دارد که باید آن را روشن کنیم .الیاف موجود در چشم ببر بدون خطر می باشند و شایعات مربوط به ایجاد سرطان ریه به وسیله استفاده از این سنگ صحت ندارد.

قیمت سنگ چشم ببر اصل

این سنگ یک سنگ جواهری است و جزو سنگ های جواهری ارزان قیمت می باشد که می توان آن را به وفور در جواهر و سنگ فروشی های پیدا کرد. از همین رو اگر قصد ساخت دستبند سنگی ارزان قیمت و با کیفیت را دارید می توانید روی این سنگ حساب باز کنید.

قیمت سنگ چشم ببر اصل

نحوه نگهداری از سنگ چشم ببر 

ابتدا یک ظرف را با آب گرم پر کنید و در داخل آن 2 قطره صابون مایع اضافه کنید  و آن را مخلوط کنید

سپس با استفاده از یک مسواک سنگ را با مخلوط ایجاد شده بشویید.

با استفاده از یک پارچه نرم سنگ چشم ببر را خشک نمایید.

نحوه تشخیص سنگ چشم ببر اصل

یکی از مشکلاتی که در مورد اکثر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد وجود نمونه های تقلبی ان در بازار می باشد که گاها به صورت سنگ مصنوعی رزینی و یا پلاستیکی می باشند که گاها تشخیص آنها از سنگ اصلی مشکل می باشد از همین رو در این بخش نحوه تشخیص سنگ چشم ببر اصل را از نمونه های تقلبی بیان می کنیم که تشخص اصل بودن و یا تقلبی بودن سنگ چشم ببر را راحت می کند.

رنگ و انعکاس نور

معمولا سنگ چشم ببر اصل دارای رنگ قهوه ای روشن مایل به قرمز دارد و براقیت آن به صورت ابریشمی می باشد و یکی دیگر از راه های تشخیص قرار دادن سنگ چشم ببر در معرض نور می باشد که با حرکت دادن سنگ ظاهری براق همانند چشم گربه ایجاد می شود.

بافت و ساختار

سنگ چشم ببر باید دارای سطحی صاف و صیقلی باشد از همین رو می توان گفت سنگ چشم ببر اصل دارای سطحی شیشه ای و مومی می باشد.

سختی سنگ چشم ببر

یکی از بهترین روش ها برای بررسی اصل بودن سنگ ها استفاده از سختی آنها می باشد به صورتی که سنگ چشم ببر دارای سختی 7 می باشد و به راحتی خراشیده نمی شود.

استفاده از نظر گوهر شناس

یکی دیگر از بهترین روش ها استفاده از خبره سنگ شناسی می باشد که با استفاده از میکروسکوپ بافت داخلی سنگ را بررسی می کند نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که فروشندگان معتبر سنگ برای محصولات خود گواهی صادر می کنند و یا ضمانت اصالت کالا را همراه محصول ارائه می کنند از همین رو خرید از فروشگاه های معتبر نیز یکی از روش های اطمینان از اصل بودن سنگ است.

خلاصه

مقاله ارائه شده پیرامون یکی از محبوب ترین سنگ های برای تزئین و استفاده به عنوان اکسسوری می باشد که با هدف شناخت بهتر سنگ چشم ببر و ویژگی های آن ارائه شده است. فروشگاه اینترنتی لوکس گلامور نیز یکی از بهترین مکان ها برای خرید زیورآلات و اکسسوری های چشم ببر می باشد از همین رو می توانید به بخش دستبند سنگی و یا زیورآلات دست ساز فروشگاه لوکس گلامور مراجعه کنید و محصولات ساخته شده با این سنگ زیبا را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه