محل مناسب برای نگهداری از زیورآلات

16 نکته برای انتخاب محل مناسب نگهداری از زیورآلات و جواهرات که لازم است بدانیم !

جالب نیست وقتی از میان وسایل درهم ریخته مانند اسباب بازی های بچه یا جعبه جواهرات درهم ریخته به دنبال قطعه زیورآلاتی هستید که شما را زیبا و لوکس نشان می دهد. در عوض میتوانید زیورآلات خود را درون یک جعبه سازمان داده و کلکسیون زیورآلاتی باب میلتان را برای خود بسازید. همچنین میتوانید ویترینی در معرض دید برای زیورآلات خود بسازید و یا آنها را مخفی نگه دارید. روشهای زیادی وجود دارد که میتوان زیورآلات و اکسسوری خود را حفظ و نگهداری کرد. بهترین روش برای نگهداری زیورآلات وابسته به فضا و مکان و نوع زیورآلاتی است که شما دارید.

نگهداری از زیورآلات در ویترین

1.      درخت زیورآلات بسازید و یا بخرید. درخت زیورآلات بهترین گزینه برای نمایش گذاشتن و نگهداری از زیورآلاتی همچون گردنبند، دستبند، پابند و … است. به راحتی میتوانید انگشتر، النگو، نیم ست و سرویس خود را از شاخه های درختان آویزان کنید. اگر درخت زیورآلات را از فروشگاهی تهیه کردید اطمینان حاصل کنید که جنس درخت باعث زنگ زدگی و یا خراش بر روی جواهرات نمی شود. در مقابل اگر میخواهید درخت زیورآلات مطابق با میل خود و با هنر دست خود بسازید، دکوراسیون جواهرات خود را در نظر بگیرید و مطابق با ارتفاع و اندازه آنها درخت را بسازید.

2.     زیورآلات خود را درون محفظه شیشه ای به نمایش بگذارید. یک درخت کوچک مناسب با اندازه محفظه درون شیشه انتخاب کنید و زیورآلات خود را از آن آویزان کنید. تنگ شیشه ای را میتوانید در اتاق خواب یا اتاق نشیمن قرار دهید. تنگ شیشه ای برای این کار در بعضی از فروشگاه های هدیه فروشی و امثال آنها یافت میشود و همچنین میتوانید در طرح ها و اندازه های مختلف در فروشگاه های اینترنتی ببینید و خرید کنید.

3.     از چهارچوب عکس برای نمایش زیورآلات خود استفاده کنید. شیشه محافظ قاب عکس دیواری و یا اشیا دکوری را بردارید. چهارچوب را از دیوار آویزان کنید و درون آن چند میخ کوچک یا پونیز به دیوار بزنید. سپس گردنبند، گوشواره و حتی دستبند خود را میتوانید از آن آویزان کنید.

به جای پونیز میتوانید از یک سیم که براحتی بتوان فرم و شکل داد، استفاده کنید و آن را بر پشت شیشه چارچوب بچسبانید و اشیا زینتی را از آن آویزان کنید.

4.     زیورآلات خود را از جارختی یا قلاب لباس آویزان کنید. یک تکه چوب (تخته) خشک پیدا کنید و بر روی آن رنگ و جلا بزنید، سپس تعدادی آویز و یا قلاب شیک و جذاب با میخ یا چسب به تخته بچسبانید. سپس تخته را بر روی دیوار بزنید و زیورآلات خود را از آن آویزان کنید.

5.     زیورآلات را درون فنجان چای قرار دهید. به بازار بروید و از فروشگاه هایی که لوازم دکوری میفروشند چند عدد فنجان چای شیک و زیبا مطابق با سلیقه خود خریداری کنید. آن را درون کمد لباس و یا دکور آشپزخانه قرار دهید و انگشتر و سایر جواهرات خود را درون آن قرار دهید. این فنجان نه تنها محافظ زیورآلات شما می باشد بلکه با این کار می توانید در مواقع لزوم براحتی آنها را بیابید و از این فنجان میتوانید به عنوان دکور نیز استفاده کنید.

6.     گردنبند خود را از مانکن آویزان کنید. این روش یک ایده جالب برای کسانی که گردنبند های فشن و مد روز دارند می باشد. میتوانید مانکن های مناسب با سلیقه خود را از فروشگاه های جواهر فروشی، طراحی لباس و یا هدیه و اکسسوری فروش ها تهیه کنید.

7.     دستبند های خود را بر روی بطری های شیشه قرار دهید. بطری هایی که دارای رنگ و نقش و طراحی زیبا و شیک هستند را انتخاب کنید و آنها را بر روی میز آرایش بچینید. دستبند ها را بر روی دهانه بطری بگذارید و یک منظره زیبا از دستنبند ها را خلق کنید.

8.     گوشواره های خود را درون شانه تخم مرغ سرامیکی نگهدارید. به فروشگاه های لوازم آشپزخانه سر بزنید و یا به صورت آنلاین شانه تخم مرغ سرامیکی خریداری کنید. شانه تخم مرغ علاوه بر نگهداری تخم مرغ میتواند یک محل مناسب برای نگهداری از گوشواره ها باشد. هر جفت از گوشواره را درون هر خانه قرار دهید و یک منظره زیبا از گوشواره هایتان بسازید.

9.     گردنبند های خود را از شاخ و برگ درختان یا شاخ حیوانات آویزان کنید. اگر در خانه شما شاخ گوزن یا حیوان دیگری که به عنوان ابزارهای دکوری استفاده میکنید باشد، بهتر است گردنبند های خود را از آن آویزان کرده و شاخ را بر روی دیوار نصب کنید و یک منظره زیبا و جذاب خلق کنید. بجای آن میتوانید از شاخه درختان خشک شده استفاده کرده و آنها را درون گلدان قرار دهید و گردنبند های خود را از آن آویزان کنید. همچنین میتوانید شاخه ها را با استفاده از اسپری رنگ مورد علاقه تان رنگ آمیزی کنید.

10.  از بشقاب های کوچک مخصوص نگهداری زیورآلات استفاده کنید. زیورآلاتی همچون انگشتر، گوشواره ، دستبند را که به صورت روزمره استفاده میکنید میتوانید بر روی بشقاب های شیک کوچک قرار دهید و جهت دسترسی آسان میتوانید بر روی میز آرایش، کمد لباس و یا… قرار دهید. همچنین به جای بشقاب میتوانید از یک کاسه زیبا نیز استفاده کنید.

روش دوم: حفاظت از زیورآلات

1.     هر قطعه از زیورآلات الماس را از یکدیگر جدا نگهداری کنید. جواهراتی که در ساخت آنها از الماس استفاده شده است باید به صورت جدا از یکدیگر و جدا از سایر زیورآلات نگهداری شوند. اگر آنها را کنار یکدیگر نگهداری کنید ممکن بر روی یکدیگر خراش ایجاد کنند. با استفاده از جعبه نگهداری از جواهرات انگشتر، گوشواره دستبند ، گردنبند و سایر زیورآلات را از هم جدا نگهدارید و یا اینکه هر کدام را درون جعبه خود قرار دهید.

2.     زیورآلات مروارید را از پلاستیک به دور نگهدارید. ترکیب شیمیایی مواد پلاستیکی باعث فاسد شدن و خراب شدن مروارید میشود بنابرین مروارید را از هرگونه جعبه یا ظروف پلاستیکی و پونیز زدن به آن دور نگهدارید. به جای جعبه های چوبی بهترین گزینه برای نگهداری مروارید است.

3.     زیورآلات نقره ای را درون پارچه ای نقره ای بپیچید. زیورآلات نقره را میتوانید کنارهم و درون یک پارچه نرم نقره ای بپیچید. میتوانید از کیسه های کوچکی که دهانه آنها با کش یا نخ بطور کامل بسته میشوند و مانع از ورود هوا به داخل کیسه میشوند استفاده کنید. این کار باعث کاهش سرعت زنگ زدگی در زیورآلات نقره میشود. شما میتوانید از این نوع کیسه ها در فروشگاه های نقره فروشی یا بصورت آنلاین خرید کنید.

4.     زیورآلات خود را در حدالممکن در دمای ثابت و با رطوبت کم نگه دارید. رطوبت زیاد باعث زنگ زدگی سریع زیورآلات می شود، بنابرین بهتر است زیورآلات خود را دور از رطوبت حمام ، زیرزمین و … نگه دارید. دمای زیاد نیز میتواند باعث از بین رفتن رنگ پوسته زیورآلات و مروارید شود.

اتاق خواب که به دور از رطوبت است معمولا محیط بهتری برای نگهداری از زیورآلات است.

5.     زیورآلات گران قیمت خود را در جای امن نگه دارید. با اینکه زیورآلات گرانبها و ارزان قیمت خود را به آشناهای خود نشان میدهید آنها را در جای امن نگه دارید. از جعبه یا مکان های ایمنی برای نگهداری از زیورآلات نگهداری کنید، همچنین میتوانید از جواهر فروشی ها جعبه های مخصوص نگهداری از زیورآلات را تهیه کنید و جواهرات خود را درون آن قرار دهید.

6.     زیورآلات خود را درون درآور مخصوص جواهرات سازماندهی کنید. استفاده و سازماندهی کردن زیورآلات درون درآور آسان است. درآور مخصوص نگهداری جواهرات را میتوانید از فروشگاه های زیورآلات فروشی،هدیه فروشی و فروشگاه های آنلاین در سایز های مختلف موجود میباشد و می توانید خرید کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه