نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی

آیا شما هم زیورآلات نگین دار الماسی دارید و نمیدانید چگونه آنها را تمیز کنید !؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن زیورآلات پلاتینی نگین الماسی را بیاموزید.

نگین الماس بر روی انگشترهای پلاتینی بسیار چشم نواز دیده می شوند. همه ما میدانیم که زیورآلات به مرور زمان در استفاده روزانه و انجام کارهای روزمره درخشش و تازگی خود را از دست می دهد. وقتی این گونه شد، وقت آن رسیده که انگشتر پلاتینی با نگین الماس را با احتیاط تمیز کنیم. شما میتوانید این کار را در خانه هفته ای یک یا دوبار انجام دهید.(و یا هر موقعی که احساس کردید انگشتر شما کدر شده و نیاز به رسوب زدایی دارد). بهتر است در بیشتر مواقع به جای استفاده از مواد شیمیایی اسیدی و قوی از ترکیب آب و صابون استفاده کنید مگر اینکه این با آب و صابون تمیز نشود و نیاز به تمییز کننده قویتری داشته باشد. همچنین می توانید زیورآلاتی را که به طور مداوم استفاده میکنید سالی یک یا دو بار به جواهر فروشی ها و تعمیرات آن بدهید تا بصورت موثر تر این کار را برای شما انجام دهند.

نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی با روش های خانگی

روش اول: استفاده از آب و صابون

1- محلول آب و صابون بسازید.

سه چهارم کاسه ای را با آب گرم پر کنید. چندین قطره مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی به آن اضافه کنید و هم بزنید. زیورآلات خود را به مدت 30 دقیقه درون این ماده قرار دهید.

  • توجه کنید که مایع ظرفشویی یا صابون زیورآلات را لغزنده می کند و لازم است با احتیاط درون سینک ظرفشویی بشویید تا از دستتان نیافتد.

    نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی با شوینده
    نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی

2- با استفاده از مسواک نرم انگشتر را بسایید.

اگر پوست حساسی دارید بهتر است قبل از این کار از دستکش استفاده کنید. مسواک را درون محلول آب و صابون (مایع ظرفشویی یا دستشویی) خیس کنید و به آرامی همه ی قسمت های انگشتر را رسوب زدایی کنید.

  • به قسمت هایی که زاویه دار و گوشه هستند و دسترسی به آن سخت است بیشتر تمرکز کنید و به دقت با مسواک تمیز کنید.
  • از مسواکی که برای این کار استفاده کردید دیگر برای شستشوی دهان و دندان خود استفاده نکنید.نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی با مسواک

3- انگشتر را خشک کنید.

اجازه دهید انگشتر در هوای آزاد خشک شود ولی اگر عجله دارید و می خواهید سریعا استفاده کنید می توانید با استفاده از پارچه ای نرم خشک کرده و سپس توسط سشوار یا پنکه خشک کنید.نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی خشک کردن

روش دوم: استفاده از محلول آمونیاک

1-   ابتدا بررسی کنید که انگشتر شما با این ماده سازگار است.

اگر انگشتر شما علاوه بر الماس با سنگهای دیگر تزئین شده است از این محلول برای تمیز کردن قطعه زیور خود استفاده نکنید. الماس جسم سختی است و در شستشو با محلول آمونیاک آسیب نمی بیند. اگر انگشتر شما با مواد نرمی مانند اپال، مروارید، زمرد، عقیق و سنگ های مشابه آن تزئین شده است از تمیزکننده آمونیاک استفاده نکنید و از سایر روش های تمیز کردن زیورآلات استفاده کنید.

–        می توانید میزان سختی سنگ های زینتی را از روی نمودار مربوطه آن بررسی کنید. همچنین لازم است بدانید که سنگ های قیمتی که در زیورآلات شما استفاده شده است از سنگ هایی است که در طبیعت بطور معمول یافت می شود. اگر در شک هستید و یقیننا نمیدانید که سنگ استفاده شده در انگشتر شما چه نوعی است، پیشنهاد میکنیم از روش های دیگر برای تمیز کردن زیورآلات استفاده کنید: مانند محلول آب و صابون، و یا از یک جواهر فروش کمک بگیرید تا سنگ استفاده شده بر روی انگشتر را تشخیص دهد.

2-     زیورآلات خود را درون محلول آمونیاک رقیق شده خیس کنید.

یک لیوان آب خنک و یک لیوان محلول آمونیاک را درون کاسه ای بریزید( البته ظرف این محلول را به مقدار زیورآلاتی که می خواهید تمیز کنید، انتخاب کنید). کاسه را پر و لبریز نکنید تا موقع قرار دادن زیورآلات درون آن سر ریز شود. زیورآلاتی که قصد تمیز کردن آن را دارید درون این محلول به مدت 30 دقیقه قرار دهید. توجه داشته باشید که این ظرف را دور از دسترس اطفال قرار دهید.

–        بعد از گذشت نیم ساعت با استفاده از دستکش مخصوص یا وسیله ای دیگر زیورآلات را از درون محلول در بیاورید.نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی با آمونیاک

3-    محلولی برای شستشو درست کنید.

بعد از اینکه زیورآلات درون محلول آمونیاک رسوب زدایی شدند اکنون موقع آن رسیده است که رسوب ها را تمیز کنید. سه چهارم کاسه را با آب داغ پر کنید. سپس مقداری مایع ظرفشویی یا دست شویی به آن اضافه کنید و هم بزنید.نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی با مایع صابون

4-     به آرامی انگشتر را تمیز کنید.

بهتر است برای محافظت از دست دستکش دست کنید. مسواک نرمی را درون محلول خیس کنید و تمامی قسمت های انگشتر را به آرامی بسایید. سعی کنید به قسمت های مخفی و گوشه ها بیشتر دقت کنید.نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی مسواک

5-     انگشتر را بشویید و خشک کنید.

انگشتر را با آب خنک بطور کامل بشویید. (توجه داشته باشید اگر انگشتر را در ظرفشویی می شویید آبرو آن را ببندید تا انگشتر را از دست ندهید!) بعد از شستن انگشتر آن را با پارچه ای نرم خشک کنید و سپس در هوای آزاد قرار دهید.

–        اگر عجله دارید و میخواهید انگشتر را بلافاصله استفاده کنید می توانید با استفاده از سشوار یا پنکه خشک کردن انگشتر را تسریع دهید.نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی شستن

خلاصه

شما مخاطبان گرامی میتوانید با استفاده از این اطلاعات جواهرات و زیورآلات پلاتینی خود را اعم از گوشواره ، گردنبند ، دستبند و … تمیز و رسوب زدایی کنید و درخشانی و شفافیت اولیه را به زیورآلات خود برگردانید. اگر شما هم زیورآلات سفید رنگ دارید و از جنس آن آگاه هستید بهتر است نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی با نگین الماسی را بیاموزید تا با روش های درستی آنها را تمیز کنید و با استفاده از مواد شوینده قوی و خورنده باعث آسیب رساندن به زیورآلات خود نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه