نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی

نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی

زیورآلات مسی معمولا با روکش های مختلفی به بازار ارائه می شود تا علاوه بر درخشش بیشتر طول عمر بیشتری نیز داشته باشد ولی گاها نیاز به تمیز کردن این زیورآلات احساس می شود. آیا تاکنون برای شما هم این مشکل پیش آمده است که زیورآلات و اکسسوری مسی بعد از مدتی کدر شده و درخشش و تازگی اولیه را از دست داده باشد ؟
اکنون به دنبال نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی خود هستید ؟ در این مقاله از لوکس گلامور قصد داریم به سوالات مطرح شده و روش های تمیز کردن زیورآلات مسی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی با روش های خانگی

زیورآلات مسی و حتی زیورآلاتی که با لایه ای از لاک یا موادی شبیه آن پوشش داده شده اند نیز در استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت، رنگ و درخشش اولیه خود را از دست داده و کدر می شود. خوشبختانه زیورآلات مسی را می توان به راحتی و با روش های خانگی تمیز کرد. در ابتدا بهتر است یک تمیز کننده خانگی مانند مایع دستشویی یا ظرفشویی برای این کار انتخاب کنید و با استفاده از آن درخشش و زیبایی را به زیورآلات مسی خود بازگردانید. اگر در صدد آن هستید که زیورآلات مسی خود را برای مدت زمان بیشتری مانند روز اول درخشان و تمیز نگاه دارید بهتر است از تمیز کننده های خفیف برای اینکار استفاده کنید و نکات مربوط به نگهداری زیورآلات را رعایت کنید.

انتخاب تمیز کننده ای مناسب برای زیورآلات و اکسسوری مسی

1-    مقداری جوش شیرین تهیه کنید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی با جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با همان اندازه نمک مخلوط کنید و با استفاده از لیمو (لیمو را بفشارید) ترکیبی خمیر مانند بسازید، جوش شیرین ماده ای است در بیشتر خانه ها در دسترس است. شما می توانید با استفاده از این ماده به راحتی زیورآلات و اکسسوری های مسی خود را در خانه تمیز کنید و جلا دهید.

2-     نمک و سرکه را باهم مخلوط کنید.

نمک خوراکی و سرکه نیز موادی هستند که عموما در بیشتر خانه ها یافت می شود. برای این کار سرکه سفید را با مقداری نمک ترکیب کنید، اکنون با محلولی که در دست دارید میتوانید برای تمیز کردن و رسوب زدایی زیورآلات و اکسسوری های مسی استفاده کنید.

3-    لیمو را از وسط نصف کنید و بر روی آن نمک بپاشید.

اگر لیمو در دسترس دارید میتوانید با استفاده از آن زیورآلات و ظروف مسی خود را تمیز کنید. به این ترتیب که مقداری نمک بر روی لیمو بپاشید و سپس لیمو را بر روی زیورآلات یا قطعه مسی خود بسایید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی با لیمو

–        اگر به تمیز کننده قویتری نیاز داشتید می توانید همین کار را با افزودن مقداری جوش شیرین به سطح لیمو تهیه کنید. با اینکار قدرت رسوب زدایی و تمیزکنندگی بیشتر می شود.

4-    از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی را رب گوجه فرنگی

یکی از مواد تمیز کنندی دیگری که بر روی فلز مس کارساز است رب گوجه فرنگی است. این ماده را میتوانید به راحتی به تمامی قسمت های زیورآلات بمالید و با دست یا پارچه ای آن را تمیز کنید و سپس بشویید.

5-   محلول آب و صابون (شوینده) استفاده کنید.

میتوانید از صابون یا مواد شوینده رقیقی مثل مایع ظرفشویی برای تمیز کردن زیورآلات مسی استفاده کنید. توجه داشته باشید که شوینده های قوی مانند سفید کننده های ظروف و …. ممکن است به زیورآلات شما آسیب برساند.

نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی با مایع شوینده

خلاصه

یکی از برند های مشهور که از فلز مس برای تولید زیورآلات و بدلیجات خود استفاده می کند ژوپینگ (xuping) یا در اصطلاح شوپینگ می باشد که علاوه بر درخشندگی و طول عمر بالایی که دارد ممکن است به دلیل استفاده نادرست و یا بلند مدت کدر شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. در این مقاله روش ها و نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی را بررسی کردیم که با استفاده از آن ها می توانید انواع بدلیجات و اکسسوری های مسی خود را به سادگی و روش های خانگی تمیز و رسوب زدایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه