نگین دندان

نکاتی درباره استفاده از نگین دندان

نگین دندان

انسان ذاتا موجود زیبا پسندی است و برای رسیدن به زیبایی تلاش های زیادی انجام داده است. علاوه بر پوشاک و زیورآلات و جواهرات و …. که نقش مهمی را در زیبایی و شیک بودن ایفا می کنند نگین دندان نیز از مواردی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از زیبایی پسندان را به خود جلب کرده است. خنده یکی از زیباترین جلو های انسانی است که دلنشینی و رغبتی زیبا در آن نهفته است و دندان ها جزوی از جلوه ی انسان است. اگر دندان های سفید و سالم داشته باشید همیشه لبخندی دلنشین و زیبا خواهید داشت و هیچ وقت جلوی خنده ی خود را نخواهید گرفت. داشتن نگین دندان که می تواند از فلزات مختلف از جمله فلزات گران قیمتی چون طلا باشد باعث درخشش و دلنشینی هر چه بیشتر افراد می شود. نگین های دندان در طرح ها و شکل های مختلفی طراحی و اعمال می شود و می توان از آن به عنوان زیورآلات خنده و دندان نام برد.

نکاتی درباره نگین دندان

  • دندانی که باید روی آن نگین کاری شود را شما انتخاب می کنید ولی قبل از هر کاری با دندانپزشک مشورت کنید و دندان مورد نظر خود را به اون نشان دهید تا بررسی هایی را انجام دهد و اگر مشکلی برای نگین کاری شدن دندان وجود داشت را به شما بگوید و در صورت لزوم دندان مورد نظرتان را تغییر دهید و دندان دیگری را برای نگین کاری کردن انتخاب کنید.
  • نگین دندان با استفاده از یک چسب مخصوص که آسیبی به مینای دندان نمی زند انجام می گیرد. توجه داشته باشید که کاشت نگین دندان درد ندارد ولی باید توسط دندان پزشکی ماهر انجام گیرد تا آسبی به مینای دندان وارد نشود و نگین به درستی در جای مناسب قرار بگیرد.
  •  نیازی نیست نگین دندان را تا آخر تحمل کنید و می توانید با مراجعه به دندان پزشک به سادگی آن را جدا کنید.

 شرایط مراقبت از نگین

همانطور که اشاره شد. نگین دندان نوعی زیور برای دندان ها محسوب می شود مدل ها و طرح های مختلفی از جمله طرح های ستاره ای برای آن وجود دارد  که البته طرح های ستاره ای را می توان جزو معروفترین و پرطرفدارترین طرح ها نیز دانست. برخلاف تصور رایج، وجود نگین هیچ مزاحمتی برای مسواک زدن ایجاد نمی کند. حتی می‎توان از مسواک برقی نیز استفاده کرد. استفاده از نخ دندان و دهانشویه نیز همچنان برقرار است. برای برداشت یا تعویض نگین باید به دندانپزشک زیبایی خوب مراجعه کرد. اقدام خودسرانه برای خارج کردن نگین، ممکن است به مینای دندان آسیب وارد شود.

مقاومت و دوام نگین

نگین دندان نیز مانند دیگر زیورآلات نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و نمی توان عمر دقیقی برای آن مشخص کرد ولی در صورت نگهداری مناسب به طور متوسط تا 1 سال می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید نگین دندان شما عمر و درخشش بیشتری داشته باشد به سلامت دهان و دندان های خود بیشتر اهمیت دهید و از شکستن مواد غذایی سخت با دندان ها خودداری کنید. همچنین شما می توانید هر موقع که بخواهید این نگین ها را با مراجعه به دندان پزشک تعویض کنید و طرح دیگری استفاده کنید.

آیا کاشت نگین برای دندان مضر است؟

استفاده از نگین دندان بی شک به زیبایی و درخشدگی خندها و صورت شما تاثیر گذار خواهد بود ولی با توجه به اینکه مقاومت و دوام دندان ها در افراد مختلف متفاوت است حتما باید قبل از استفاده از نگین دندان با یک متخصص مشورت کنید و دندان های شما را معاینه کرده و معایب مربوط به استفاده نگین های دندان را به شما شرح دهد. استفاده طولانی مدت از نگین دندان می تواند باعث نرم شدن لایه های دندان شده و به پوسیدگی زودتر آن ها منجر شود.

هزینه کاشت نگین دندان

نگین دندان نیز به مانند دیگر زیورآلات و جواهرات می تواند هزینه ای متفاوتی داشته باشد. هزینه اصلی نگین دندان مربوط به جنس فلز به کار رفته در آن می باشد. به عنوان مثال استفاده از طلا در نگین دندان می تواند هزینه نصب آن را بسیار گرانتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه