ست کردن رنگ لباس با زیورآلات

چگونه رنگ لباس و جواهرات خود را ست کنیم

در دنیای مد یکی از اصول اولیه، قوانین مربوط به ست کردن رنگها با یکدیگر است. ست کردن می تواند مربوط به هر بخشی از استایل شما باشد مانند ست کردن لباس ها با یکدیگر، ست کردن کیف و کفش، ست کردن زیورآلات با یکدیگر و مواردی از این دست. ما در این مقاله از لوکس گلامور به نکات مربوط به ست کردن زیورآلات و جواهرات و بدلیجات با رنگ لباس خواهیم پرداخت، پس با ما همراه شوید.

اصول اولیه رنگ ها

در ابتدا نیاز داریم تا مفاهیم اولیه رنگ ها را بدانیم و قدم به قدم به سوی اصول ست کردن رنگها در زمینه زیورآلات و لباس برویم. رنگ های اولیه قرمز، آبی و زرد هستند که پایه و اساس هر رنگ دیگری می باشند، به این مفهوم که تمامی رنگ ها را می توان با ترکیب این سه رنگ اصلی به دست آورد. این یعنی وقتی شما به رنگ تی شرت، بلوز یا شلوار خود نگاه میکنید، مطمعن باشید که حداقل یکی از این سه رنگ اصلی دخیل است. حتی زمانی که به شلوار سیاه خود نگاه میکنید…

پس از شناخت رنگ های اصلی توجه به این نکته ضروریست که رنگ های اصلی بایستی با دقت با رنگ بدن وچهره شما هماهنگ شده باشند تا یک ست مناسب از رنگ ها و لباس ها و زیورآلات خود به دست آورید.

 

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0153/9901/files/primary_colors_medium.png?7139

هماهنگ کردن رنگ جواهرات

یاقوت، یاقوت تیره، زمرد و یاقوت زرد جمله مواردی هستند که در کنار تمام رنگ ها زیبا دیده می شوند و هر کسی با هر سلیقه ای را می تواند راضی کند. رنگ قرمز بر روی پوست سبزه و تیره در کنار زیورآلات و جواهراتی به رنگ های سرد مانند آبی و بنفش ارغوانی زیباتر دیده می شوند و ست کردن آن ها می تواند به زیبایی هرچه بیشتر شما کمک کند.

ست کردن رنگ لباس با زیورآلات و جواهرات

همانطور که در مثال قبل گفته شد رنگهای سرد ( سبز، آبی و بنفش ) در کنار رنگ ها گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز زیباتر دیده می شوند که می توان از این نکته در ست کردن لباس ها با زیورآلات استفاده کرد. جواهرات آبی همراه با لباس قرمز یا زرد بسیار زیبا به چشم میخورد. این جواهرات شامل یاقوت آبی و یا تانزانیت آبی نیز می شود و می توانید از آنها در تکمیل ست خود استفاده کنید.

ست کردن رنگ لباس با زیورآلات و جواهرات رنگ زرد

نکته ای دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که زیورآلات و جواهرات زرد رنگ با لباس سیاه یا سفید خیلی شیک و لوکس به نظر میرسد. رنگ های سیاه وسفید به عنوان رنگ های کلاسیک شناخته می شوند و می توان همیشه بر روی آنها حساب کرد.

ست کردن رنگ لباس با زیورآلات و جواهرات رنگ سیاه و سفید

پیشنهاد : زیورآلاتی که در ساخت و طراحی آن از چند رنگ مختلف استفاده شده است، برای فصل بهار و تابستان مناسب هستند.

ست کردن رنگ لباس با زیورآلات و جواهرات رنگ های روشن

جواهرات رنگ کریستالی با هر رنگی می توانند سازگار باشند و می تواند آن ها را با هر رنگ لباسی به راحتی ست کرد.

ست کردن رنگ لباس با زیورآلات و جواهرات لباس های رنگی و نگین های کریستالی

برخی از قواعد سریع برای ست کردن رنگ ها

رنگ های مکمل در ست کردن رنگ لباس با زیورآلات و جواهرات

در انتخاب ترکیب رنگی هماهنگ لباس و زیورآلات میتوانید از چرخ رنگی نیز استفاده کنید. چرخ رنگی یک ابزار مناسب برای تازه کارهاست. استفاده از این چرخ رنگی دو روش مختلف دارد. 

روش اول:

استفاده از رنگهاییست که در مجاورت یکدیگر قرار دارند. برای مثال آبی ملایم،آبی تیره و بنفش میتوانند رنگهای تشکیل دهنده ست لباس و زیورآلات شما باشند. اگر تیپ جین زده اید میتوانید از زیورآلاتی با رنگ بنفش استفاده کنید.

روش دوم:

استفاده از رنگهای مکمل نیز روش دیگری در ست کردن زیورآلات و رنگ لباس است برایاین منظور میتوانید رنگهایی که در چرخ رنگی مقابل یکدیگر قرار دارند را انتخاب کنید. اگر یک پیراهن زرد قناری دارید برای این که این استایل را از یکنواختی خارج کنید میتوانید از یک گردنبند درشت به رنگ بنفش استفاده کنید

در اینجا به چند قاعده اساسی برای هماهنگ کردن لباس و جواهرات اشاره میکنیم که می توانید در ست های خود از آن ها استفاده کنید:

  • لباس قرمز: با طلا و جواهر زمرد
  • لباس آبی و سبز : مروارید سفید
  • لباس بنفش: همراه با جواهرات زرد، طلایی و حتی زمرد سبز
  • لباس مشکی : متناسب با هر رنگی از جواهرات
  • لباس هایی با رنگ خنثی: با جواهرات مشکی و الماسی
  • همه رنگ لباس : متناسب با آلماس

3 قدم برای انتخاب رنگ جواهرات و زیورآلات متناسب با لباس 

  1. رنگ اصلی لباس خود را بیابید، اگر تاپ زرد با شلوار خاکستری پوشیده اید، رنگ اصلی شما زرد است.
  2. به رنگ اصلی خود در چرخ رنگی نگاه کنید.
  3. در مقابل رنگ اصلی شما چه رنگی قرار دارد ؟! رنگی که در طرف مقابل چرخ میبینید همان رنگی است که بایستی به اکسسوری جواهرات خود اضافه کنید.

با در نظر گرفتن مطالبی که بیان کردیم استفاده از زیورآلات به تنهایی و بدون قاعده نمیتواند زینت بخش استایل ما باشد. در استفاده از زیورآلات علاوه بر در نظر گرفتن شکل کلی و اندازه زیورآلات و هماهنگ کردن زیورآلات با قامت و فرم بدنی خود لازم است تا در انتخاب رنگ آنها نیز دقت کنیم، چرا که هرگونه ناهماهنگی بین رنگ غالب لباس و زیورآلات میتواند ظاهری شلخته و ناهماهنگ از ما به نمایش بگذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه