آشنایی با فلز تیتانیوم

آشنایی با فلز تیتانیوم در زیورآلات

در مقالات گذشته درباره انواع فلزات به کار رفته در دنیای زیورآلات از جمله پلاتین ، طلا ، نقره  و کبالت توضیحاتی داده شده است. در این مقاله مواردی را درباره فلز تیتانیوم و برخی از مزایا و معایب آن ارائه خواهیم کرد.فلز تیتانیوم را می توان یک فلز همه کآشنایی با فلز تیتانیوم در زیورآلاتاره دانست ! بسیار سبک و قوی با رنگ نقره ای روشن که زیبایی و چشم نوازی خاصی را به همراه دارد. این فلز به اندازه استیل محکم است ولی 45 درصد از آن سبکتر است که یک امتیاز بسیار خوب برای این فلز محسوب می شود.

استفاده از فلز تیتانیوم در ساخت زیورآلات و بدلیجات

فلز تیتانیوم کاربرد های مختلفی دارد که این عامل باعث شده است تا تیتانیوم به یک فلز محبوب در میان اکثر صنعت ها و حرفه ها تبدیل شود. در ساخت هواپیما و فضاپیما تا دنیای زیورآلات و جواهرات از فلز تیتانیوم استفاده می شود. درخشش و ماندگاری فلز تیتانیوم باعث شده است تا در دنیای زیورالات و بدلیجات از شهرت بالایی برخوردار باشد و انواع زیورالات مخصوصا دستبند و حلقه از آن ساخته شود.آشنایی با فلز تیتانیوم در زیورآلات

اگر به دنبال یک جایگزین با قیمت مناسب و ارزان برای زیورآلات و جواهرات سنتی خود (طلا و …) می گردید ، زیورآلات تیتانیوم می تواند یک راه حل برای شما باشد. رنگ بسیار درخشان و چشم نواز این فلز باعث می شود تا زیورآلات شبیه به طلای بسیار زیبایی طراحی و عرضه شود که به زیورآلات طرح طلا مشهور شده است. زیورآلات تیتانیوم نیز معایب و مزیت هایی دارد که قبل از خرید بهتر است با آن ها آشنا شوید تا یک انتخاب خوب و مطمئن داشته باشید.

مزیت ها و امتیازات تیتانیوم :

زیورآلات تیتانیوم بسیار سبک هستند که با توجه به شرایط جامعه امروزی یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و می توانید حلقه یا گردنبند یا گوشواره های تیتانیومی را به راحتی در طول روز بدون ایجاد خستگی در شما استفاده کنید. این فلز بسیار محکم است و نیازی نیست همیشه نگران شکسته شدن زیورآلات خود شوید. زیورآلات تیتانیوم با توجه به درخشش و زیبایی و همچنین شباهتی که به طلا دارند می توانند برای استفاده در جشن ها و مراسمات و عروسی ها بسیار مناسب باشد. زیورآلات تیتانیوم نیاز به مراقبت و نگهداری بهتر و بیشتری دارند ولی در صورت استفاده درست از زیورآلات می تواند تا مدتها در دستان شما بدرخشد و شما را شیفته خودش کند. قیمت پایین زیورآلات تیتانیوم نیز می تواند یک امتیاز بسیار خوب برای این فلز محسوب شود.

معایب زیورآلات تیتانیوم :

یکی از معایب زیورآلات تیتانیوم این است بسیار حساس هستند و در صورت استفاده نادرست تغییر رنگ می دهند و قابل استفاده نخواهند بود. پس بهتر است حتما در استفاده از زیورالات تیتانیوم دقت کافی را به کار ببرید. تیتانیوم قابل لحیم کاری نیست و امکان ایجاد تغییراتی از جمله کوچک کردن در آن وجود ندارد. رویه زیورآلات تیتانیومی نسبت به سایز فلزات استفاده شده در زیورآلات از مقاومت نسبتا کمی برخوردار هستند و در صورت استفاده نادرست امکان از بین رفتن رنگ آن وجود دارد.

سخن آخر

اکنون نوبت شماست که انتخاب کنید! در این مقاله پس از آشنایی با فلز تیتانیوم، کلیه جنبه های مثبت و منفی زیورآلات تیتانیومی بیان شده است و شما می توانید با توجه به شرایط و سلیقه خودتان زیورآلات مناسبی انتخاب کنید.

1 comments

  1. سعید جهانبخش

    ه
    مه جا نوشته تغییر رنگ میده ولی جایی نگفته چه رنگی میشود ایا سیاه غیر قابل بازگشت میشود و بعداز چه مدت ایا با رطوبت تغییر رنگ میده یا شرایط دیگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه