آشنایی با کریستال های سواروفسکی و نحوه تمیز کردن آنها

یکی از نام های آشنا برای علاقمندان به زیورآلات و جواهرات خاص، سواروفسکی (swarovski) می باشد. این برند در ایران به نام های سوارسکی و سواروسکی نیز شناخته می شود و همانطور که در مقاله سواروسکی چیست؟ اشاره شده است که این شرکت در اتریش مستقر است و به تولید انواع سنگ ها و نگین های سه بعدی برای زیورآلات مبادرت می کند که به عنوان درخشان ترین کریستال های دنیا شناخته می شوند. در این مقاله سعی داریم تا ابعاد جدید از این برند را معرفی کنیم و به تفاوت های آن با الماس بپردازیم. همچنین به روش های تشخیص کریستال های سواروفسکی واقعی اشاره خواهد شد و روش های تمیز کردن این نگین ها  و جنس کریستال های سواروفسکی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

تفاوت بین الماس واقعی و نگین های سواروفسکی

تلاش برای فهمیدن تفاوت بین سواروفسکی و الماس واقعی بدون داشتن آموزش مناسب ممکن است کار سختی باشد و تنها با نگاه کردن به ظاهر آنها احتمال دارد فریب بخورید زیرا زرق و برق یکسانی دارند اما چندین عامل مهم در تعیین تفاوت بین الماس واقعی و سواروسکی مهم هستند که با درک آنها خواهید توانست تفاوت های الماس واقعی و سواروفسکی را تشخیص دهید. سواروفسکی یک نام تجاری است که به طور وسیعی به تولید شیشه های کریستالی با برش دقیق می پردازد و تنها در اتریش ساخته می شود این در حالی است که فرآیند تشکیل الماس طبیعی در داخل زمین رخ می دهد. دانیل سواروفسکی با اختراع دستگاهی که برش دقیق کریستال ها را فراهم می کرد اقدام به تولید این نوع نگین ها کرده است که امروزه به diamond diamond  و یا simitation Diamond  معروف هستند زیرا جزئیات آن بسیار شبیه به الماس واقعی است. کریستال های سواروفسکی دارای یک پوشش شیمیایی هستند که برای ایجاد رنگ های مختلف بر روی کریستال مورد استفاده قرار می گیرد و در اندازه های مختلفی وجود دارند در حالی که الماس بر اساس رنگ، برش، وضوح و قیراط طبقه بندی می شود و گواهینامه های الماس توسط موسسه GIA یا AGSL  داده می شود که تضمین کننده این است که شما الماس واقعی خریداری کرده اید. یک الماس از کربن خالص ساخته می شود و سختی ان در مقیاس موس  10 می باشد و قادر است تا هر چیزی را خراش دهد ولی کریستال های سواروسکی از سختی 6 تا 7 بهره می برند. الماس در داخل زمین و تحت فشار و گرمای زیاد ساخته می شود و بسیار نایاب می باشد بنابراین قیمت به مراتب بالاتر از سواروسکی را داراست.

آیا نگین سواروسکی گرانقیمت است؟

به طور کلی می توان گفت که کریستال های سواروسکی از نگین های شیشه ای دیگر گران تر هستند زیرا فرآیند ساخت و تولید انها سخت تر و پیچیده تر می باشد و در ساخت انها از موادی به مراتب با کیفیت تر نسبت به نگین های دیگر استفاده می شود.

جنس نگین های سواروفسکی از چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کریستال های سواروسکی در واقع کریستال های سرب می باشند که با استفاده از کوارتز، شن، ماسه و مواد معدنی ایجاد شده اند. در واقع کریستال های سواروسکی دارای سرب در حدود 32 درصد هستند که ممکن است برای همه تعجب آور باشد.سرب در به حداکثر رساندن شکست نور ها(تجزیه نور) کمک می کند. رنگ های سواروسکی نیز حاصل مواد شیمیایی است که استفاده می شود اما نکته ای که سر بسته باقی مانده است، وضوح و شفافیت کریستال ها می باشد زیرا شفافیت و وضوح کریستال های سواروفسکی مستلزم عدم وجود ناخالصی است؛ به طور کلی نگین های سواروسکی دارای ضریب شکست بالاتر از کریستال های معمولی هستند و ضریب شکست آنها نزدیک به الماس می باشد.

راه های تشخیص نگین سواروفسکی اصل

نگین های سواروسکی نیز همانند دیگر بخش ها دارای نمونه های تقلبی می باشند که گاها مورد استفاده قرار می گیرند در این بخش چندین روش برای شناسایی نگین سواروفسکی اصل بیان می کنیم که می تواند شما را در خرید زیورآلات و جواهرات سواروسکی یاری دهد.

در کریستال های سواروسکی هیچگونه حبابی وجود ندارد.

همه سطوح آنها باید متقاطع و به سمت بالا باشند.

همه بلورهای آن از نظر اندازه و برش باید یکسان باشند.

اگر کریستال به صورت تک رنگ باشد باید بلور ها یکسان به نظر برسند.

بر روی ان هیچگونه خراشیدگی و یا روغن براق کننده ای وجود نداشته باشد.

بلورهای سواروسکی واقعی باید درخشندگی قابل مقایسه ای نسبت به الماس داشته باشند.

حتما از یک فروشنده معتبر خریداری شود.

شاید یکی از جالب ترین صحنه هایی که تا به حال دیده باشید نمایش اسکار 2018 بوده است که طراحی صحنه فوق العاده ای داشت. در این مراسم از 45 میلیون بلور سواروسکی برای طراحی صحنه استفاده شد که زیبایی مراسم را دوچندان کرد. این طراحی صحنه نزدیک به 3000 ساعت کار برد و در آن از 6800 کیلوگرم کریستال سواروسکی استفاده شد.

نحوه تمیز کردن زیورآلات سواروفسکی

برند سواروفسکی توصیه می کند که برای تمیز کردن کریستال های سواروفسکی از پارچه نرم استفاده کنید و همچنین می توانید از یک برس نرم برای شستن کریستال ها در آب ولرم استفاده کنید که مقداری نیز مواد شوینده ملایم دارد. از حوله و پارچه نرم و خشک نیز می توانید برای خشک کردن کریستال های سواروفسکی استفاده کنید. توصیه می شود در هنگام تمیز کردن کریستال های سواروفسکی از دستکش استفاده کنید تا اثر انگشت بر روی کریستال ها باقی نماند. نکته دیگری که وجود دارد این است که خود برند سواروسکی یک کیت ویژه برای تمیز کردن کریستال های سواروسکی تولید کرده است که شامل برس با دسته پلکسی گلس ، یک پارچه تمیز پنبه ای، دستکش پنبه ای و یک کیسه از کریستال های کوچک تزئینی می باشد. این کیت بهترین گزینه برای استفاده برای تمیز کردن کریستال های سواروسکی است. زیورآلات سواروسکی گاها دارای روکش آب طلا همراه با رودیوم هستند که ممکن است در طول زمان دچار ساییدگی و خراش شوند به همین منظور توصیه می شود از مواد اسیدی و شیمیایی دور نگهداری شود. همچنین توصیه می شود از پاک کننده هایی که حاوی آمونیاک و الکل هستند استفاده نشود. توصیه دیگری که در ارتباط با نگهداری زیورآلات سواروفسکی باید در نظر گرفت مواد آرایشی و بهداشتی نظیر عطر، کرم و اسپری مو هستند که می توانند به کیفیت و آبکاری زیورآلات سواروسکی آسیب برسانند. همچنین توصیه می شود در هنگام ورزش که بدن زیاد عرق می کند از استفاده جواهرات سواروسکی امتناع کنید زیرا می تواند باعث ساییدگی و خراش جواهرات و فلز آنها شود.

زیورآلات لوکس گلامور نیز به عنوان یکی از پیشروترین شرکت ها در عرضه و فروش زیورآلات سواروفسکی مفتخر است که بخش جداگانه ای را در فروشگاه خود تحت عنوان زیورآلات سواروسکی راه اندازی کرده است تا پاسخگوی خیل عظیم مشتریان خود باشد. امید است با همراهی شما عزیزان همواره زیورآلاتی با برند های معروف جهانی در فروشگاه لوکس گلامور عرضه شود و پاسخگوی سلایق مختلف جامعه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه