اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

اغلب خانم ها تعداد زیادی شال و روسری با رنگها و طرح های مختلفی دارند که گاهی برای ست کردن آنها با مانتو های خود دچار سردرگمی میگردند. اگر اصول ست کردن رنگها را بدانید علاوه بر اینکه زیبایی لباسهای شما چشمگیرتر میشود، ترکیب رنگ های متفاوت میتواند لباسهای ساده ی شما را به یک ست بسیار شکیل تبدیل نماید. در مقالات قبلی مطالبی راجب انواع شال و روسری به همراه مدل ها و نکات مربوطه بیان شد و در این مقاله قصد داریم تا اصول ست کردن شال و روسری با لباس را بررسی نماییم:

مشکی و سفید، دوست تمام رنگها

اگر در کمد خود مانتو سفید و مشکی دارید، مطمئن باشید که تمام شال و روسری های شما با این دو مانتو به خوبی ست میشوند. بهتر است به دلیل سادگی این دورنگ در کنار مانتو های سیاه و سفید از شال و روسری های طرح دار استفاده نمایید تا رنگ و لعابی به استایل شما ببخشند. تنها نکته در مورد این دو رنگ این است که از ست کردن رنگ مشکی و سرمه ای، مشکی و قهوه ای و سفید و کرمی تا حد امکان خودداری نمایید مگر اینکه از زیبایی آنها در کنار یکدیگر مطمئن باشید.

خرید روسری نخی دست دوز قواره بزرگ sr-n110
روسری نخی دست دوز قواره بزرگ

استفاده از رنگهای مشابه

برای ست کردن رنگها با یکدیگر نیاز به تمرین دارید. در ابتدا میتوانید به ست کردن رنگهای مشابه بپردازید. یکی از اصول ست کردن شال و روسری با لباس هم استفاده از رنگهای مشابه است. برای مثال میتوانید مانتوی آبی تیره را با شال آبی روشن و شلوار جین آبی تیره ست نمایید و اگر احساس کردید ست شما بیش از اندازه دارای رنگ های سرد است میتوانید از یک کیف قرمز استفاده کنید.

در دایره رنگی زیر نیز رنگهای اصلی و ترکیبی به تصویر کشیده شده اند و رنگهای مشابه به رنگهای مجاور یکدیگر اطلاق میشود.

خرید روسری نخی دست دوز قواره بزرگ sr-n107
روسری نخی دست دوز قواره بزرگ
خرید روسری HAWAII هاوایی نخی دست دوز قواره بزرگ sr-n112
روسری HAWAII هاوایی نخی دست دوز قواره بزرگ

استفاده از رنگهای مکمل

رنگ های مخالف در چرخه ی رنگ، یک تضاد بصری بزرگ ایجاد می کنند، که در واقع به یکدیگر کمک و همدیگر را تکمیل می کنند. برای مثال وقتی رنگ قرمز در کنار رنگ سبز آورده می شود، درخشان تر بنظر می رسد. بهتر است برای زیبایی بیشتر  75٪ از یک رنگ و 25٪ از یک رنگ دیگر استفاده کنید و یکی از رنگها را کمرنگ و دیگری را تیره در نظر بگیرید. این طیف رنگی شامل اصول ست کردن شال و روسری با لباس نیز میگردد و نکته مهم در ترکیب رنگهای مختلف این است که در استایل خود حداکثر از سه رنگ استفاده نمایید تا تیپ شما بیش از اندازه رنگارنگ و شلوغ به نظر نرسد. در دایره ی رنگی رنگهایی که مقابل یکدیگر قرار دارند رنگهای مکمل نامیده میشند. برای مثال زرد و بنفش مکمل یکدیگر هستند.

روسری و شال های طرح دار

اگر می خواهید شال و یا روسری طرح دار خریداری نمایید ، استفاده کردن از روسری هایی که طرح های ریزی دارند  بهتر و زیباتر از طرح های درشت است. برای ست کردن این روسری ها باید از مانتو های ساده استفاده کنید. این کار باعث می شود که روسری تان بیشتر جلوه کند و قیافه ی شما بیشتر دیده شود.

شال دخترانه طرح پاییز عکس ژورنال
شال دخترانه طرح پاییز

روسری و شالهای ساده

این دسته از شال و روسری ها مناسب ست کردن با مانتوهای طرح دار می باشند و گزینه ای مناسب جهت شرکت در مراسم رسمی و ادارات است. شما میتوانید با طرح های متفاوت بستن شال و روسری جلوه ای زیبا به آنان ببخشید و سادگی آنها حداکثر استفاده را نمایید.

خرید شال نخی مدل هندی ‍‍‍‍‍تک مشکی sr-n128
شال نخی مدل هندی ‍‍‍‍‍تک مشکی

متناسب با فصل باشید

یکی دیگر از اصول ست کردن شال و روسری با لباس اینست که از متریال مناسب هر فصل استفاده نمایید. برای مثال ستفاده از شال های حریر با  لباسهای زمستانی به هیچ عنوان توصیه نمیگردد و بهتر است برای فصول سرد سال از شال و روسری های پشمی و نخی و برای تابستان از انواع حریر و نخی سبک استفاده نمایید.

One comment

  1. مانتو عمده

    روانشناسی رنگ ها برای ست کردن هم خیلی مهمه به نظره من اما در کل مطلب خوبی بود و نکات خوبی رو گفته بودین سپاس ازتون
    ومن درباره ی تاثیر پوشش در عملکرد جسمی مقاله ای نوشتم که خوش حال میشم ببینیدبالا بردن عملکرد جسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه