هدر ست کردن با فرم صورت

انتخاب زیورآلات متناسب با فرم اندام و صورت

در دنیای مد اکسسوری ها نقشی کلیدی دارند. زیورآلات و جواهرات و بدلیجات بسیار دلربا و وسوسه انگیز هستند و با نگاه اولیه ممکن است همه ی آن زیبا دیده شوند ولی وقتی آن ها را استفاده میکنید شاید حس کنید چندان هم دلچسب نیست. دلیل این موضوع انتخاب نادرست است. در انتخاب زیورآلات و جواهرات و بدلیجات همیشه  باید ظاهر و فرم صورت و اندام خود را در نظر بگیرید تا زیورآلات به بهترین شکل، خود را بر بدن شما نمایان کنند. برای مثال گاهی لازم است در انتخاب گردنبند برای پوشاندن عیوب صورت خود نکاتی را رعایت کنیم و یا گوشواره برای افرادی با گردن بلند با گوشواره برای گردن کوتاه متفاوت خواهد بود یا  شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که انگشتری که بسیار به دست شما می آید و در دستان شما درخشان دیده می شود در دست دوست شما اینچنین نبوده باشد. البته این کار می تواند به جنبه های مختلفی بستگی داشته باشد و بهتر است مقاله ” چگونه زیورآلات خود را با یکدیگر ست کنیم” و مقاله “ چگونه زیورآلات خود را با لباس ها ست کنیم” را مطالعه کنید. در این مقاله  از لوکس گلامور نکاتی را مطرح خواهیم کرد که بتوانید زیورآلات را متناسب با فرم صورت و اندام و لباس هایتان انتخاب کنید. پس با این مقاله همراه باشید

شکل زیورآلات

یک نکته اساسی و مهم درباره شکل زیورآلات وجود دارد که می توانید به عنوان یک قانون به آن نگاه کنید.

قانون :

 “اضافه کردن هر شکلی از زیورآلات به ظاهرتان و استایل تان آن شکل را در بدن شما تشدید و تقویت خواهد کرد”

به عنوان مثال اگر شما گوشواره ای دایره ای شکل را استفاده کنید این گوشواره صورت شما را دایره تر نشان خواهد داد و گوشواره دایره ای برای صورت کشیده و گوشواره های آویزی برای صورت گرد مناسبتر هستند.

انتخاب گردنبند

 انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورتتان می تواند زیبایی و استایل گردن و چانه ی شما را تضمین کند بنابرین باید در انتخاب آن دقت زیادی شود. انتخاب اندازه مناسب (شکل و طول) برای گردنبد تاثیر زیادی بر نما و زیبایی صورت و گردن شما خواهد داشت. گردنبند هایی به شکل “V” که شیب مناسبی در زنجیر خود دارند می تواند با ایجاد خطوط صاف و رو به پایین میتواند گردنبند مناسب برای صورت ها و چانه های گرد باشد و از گردی چانه بکاهد. در مقابل استفاده از گردنبند کوتاه و و به شکل قلب یا مربع یا مستطیل صورت شما را گردتر نشان خواهد داد و گردنبند های کوتاه را میتوان در دسته ی گردنبند مناسب صورت کشیده قرار داد.

اگر شما قد بلند هستید استفاده از گردنبند های بلند قد شما را بلندتر نشان خواهد داد و تاثیر آن در بیشتر دیده شدن قد شما نمایان خواهد شد.

 اگر شما شکم بزرگی دارید به هیچ عنوان از گردنبند های بلند استفاده نکنید چرا که باعث می شود توجه همه بر روی ناحیه شکم شما جلب شود و این زیاد خوش آیند شما نخواهد بود.

انتخاب گوشواره مناسب با صورت

برای انتخاب گوشواره به شکل و فرم صورت خود دقت کنید. دوباره تاکید می کنیم که شکل گوشواره شما باید فرم صورت شما را به تعادل برساند و از تشدید آن جلوگیری شود. اگر صورت شما مربعی شکل است از گوشواره های مربعی استفاده نکنید. به جای آن می توانید از گوشواره مناسب صورت مربعی که اغلب  دایره ای و با شکلی ملایم هستند استفاده کنید تا خطوط صورت شما را معتدلتر کند. برای صورت های گوشه دار بهتر است از گوشواره های حلقه ای و دایره ای استفاده شود.

اگر صورت گرد ی دارید استفاده از گوشواره های بزرگ یا خیلی گرد اصلا توصیه نمی شود چرا که باعث میشود صورت شما گرد تر دیده شود .گوشواره مناسب صورت گرد بهتر است کمی بلند و ظریف باشد و شما می توانید از گوشواره های بلند برای صورت گرد استفاده کنید تا فرم صورت شما به اعتدال برسد.

اگر شما گردن کوتاهی دارید و می خواهید بلندتر دیده شود می توانید از گوشواره های آویزان استفاده کنید چرا که می تواند صورت و گردن شما را کشیده تر نمایش دهد. ولی مراقب باشید چرا که اگر گوشواره ای که انتخاب می کنید بیش از اندازه بلند باشد می تواند نتیجه عکس داشته باشد و گردن شما را حتی کوتاه تر نشان دهد. بنابرین در این مورد گوشواره های نسبتا بلند که در دسته گوشواره مناسب گردن کوتاه قرار میگیرد و با ظاهر شما همخوانی داشته باشد را استفاده کنید.

اگر صورت شما بیضی و یا قلبی شکل است شما می توانید به راحتی از اکثر شکل های گوشواره استفاده کنید چرا که با صورت شما همخوانی خواهند داشت و اغلب گوشواره مناسب صورت بیضی و قلبی شامل تمام گروههای گوشواره میشود.

اندازه گوشواره

اندازه زیورآلات

اندازه زیورآلات از اهمیت بالایی برخوردار است و همان مقدار که به اندازه لباس اهمیت می دهید با این موضوع نیز دقت کنید. شما باید اندازه جواهرات و زیورآلات خود را با اندازه خودتان ست کنید! به این صورت که اگر شما جثه کوچکی دارید حتما باید از زیورآلات کوچکتر و کمتری استفاده کنید تا در میان زیورآلات خود گم نشوید و زیبایی و درخشندگی زیورآلات جلوه بدی نداشته باشد. در عوض اگر جثه بزرگی دارید و تنومند هستید باید از زیورآلات بزرگ و ضمخت استفاده کنید تا همخوانی زیورآلات با سایز شما از بین نرود.

در مورد طول زنجیر گردنبند حتما باید دقت کافی داشته باشید چرا که طول زنجیر مورد استفاده در گردنبند باعث خواهد شد محل قرار گیری پلاک مشخص شود. به صورت عمومی اگر گردنبند ارزشمندی دارید و می خواهید در دید باشد بهتر است از سایز 35-40 سانتی متر استفاده کنید.

گردنبند های بلند استایلی ورزشی را به شما خواهند داد ولی باید در استفاده از آن احتیاط کنید. به عنوان مثال اگر شما شکم نسبتا بزرگی دارید حتما از گردنبند های کوتاهتر استفاده کنید چرا که باعث می شود از توجه به شکم شما کاسته شود. گردبند های بلند بیشتر برای افرادی که شانه های فراخی دارند یا به اصطلاح چهارشانه هستند مناسب می باشد.

همچنین گردنبند هایی با زنجیر بسیار کوتاه برای افردای که گردن بلند و یا صورت گوشه داری دارند بسیار توصیه می شود

اندازه گردنبند
اندازه گردنبند

رنگ جواهرات

چه رنگی برای زیورآلات انتخاب می کنید؟ نقره یا طلایی یا رزگلد؟  برای پاسخ به این سوال باید رنگ پوست خود را مد نظر قرار دهید. برای افرادی که رنگ پوست گرمی دارند (مانند قهوه ای ، سیاه ، رنگ پوست مات و تیره ) زیورآلات طلایی رنگ بسیار برازنده خواهد بود.  اگر رنگ پوست شما روشن است بهتر است از زیورآلات نقره ای و سفید رنگ استفاده کنید چرا که با رنگ پوست شما همخوانی بسیار خوبی خواهند داشت. برای رنگ نگین و کریستال ها شما می توانید آن ها را با رنگ چشمانتان ست کنید و به معجزه ی ست کردن پی ببرید!

  

انتخاب زیورآلات بر اساس لباس

فراموش نکنید که زیورآلات خود را باید با محیط و شرایط و لباسی که می پوشید نیز ست کنید و به آن توجه کنید. به عنوان مثال اگر شما در اداره کار میکنید وتایپ کردن جزوی از کار شما محسوب می شود نمی توانید با دستبند های بزرگ این کار را انجام دهید چرا که علاوه بر ایجاد صدا باعث اذیت شدن شما نیز خواهد شود. همانطور که در بخش های قبل نیز اشاره کردیم زیورآلات همیشه توجه ها را به خود جلب می کند بنابرین توجه ها به محل قرار گیری زیورآلات نیز بیشتر خواهد شد. بنابرین با توجه به شرایط و محیط، زیورآلات مورد استفاده خود را به درستی و با دقت انتخاب کنید

  

One comment

  1. زینب

    ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه