انواع شال و روسری به همراه مدل ها و نکات مربوطه

دنیای شال و روسری بسیار گسترده می باشد و جدا از بحث حجاب میتواند مکملی برای استایل شما باشد همانطورکه در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز استفاده از انواع شال و روسری در کنار سایر اکسسوری ها برای ایجاد تم رنگی خاص را مشاهده میکنیم و از طرفی در فصل های سرد سال میتواند به عنوان پوششی جهت محافظت از سرما مورد استفاده قرار گیرد. انواع شال و روسری در رنگهای مختلف و متنوع برای ایجاد ست هایی با رنگبندی خاص و همچنین در انواع جنس ها به منظور استفاده در محیطها و فصول مختلف تولید میشود. در این مقاله در ابتدا با بررسی انواع شال و روسری و جنس مناسب هر فصل مطالبی عنوان می شود و سپس برخی مدلهای شال و روسری موجود در فروشگاه را با هم مشاهده میکنیم

انواع الیاف شال و روسری و فصل مناسب استفاده از آنها

شال و روسری نخی

الیافی از زیر مجموعه پارچه های پنبه ای و بسیار نازک و سبک هستند و برای فصول گرم سال همچون اواخر بهار و تابستان جزو بهترین گزینه ها می باشند. رنگ بندی های متفاوتی داشته و در طرح هایی دلربا تولید می شوند. به سبب سبکی و عبور گرما گردش هوای مناسبی را به همراه داشته و می توان گفت که اصلا سر نمیخورند. میزان چروک شدن شال و روسری نخی متوسط بوده و در قسمت های جمع شدگی مثل گره روسری چروک شده ولی به راحتی چروک آنها با اتوی ملایم رفع می شود. مناسب برای ست کردن با انواع لباس ها بوده و جزو بهترین انتخاب ها برای مصرف روزانه و کاری می باشند.

شال نخی پاییزی دخترانه مدل گل های روشن کاشیکاری

شال و روسری پشمی

این دسته از الیاف نیس زیر مجموعه پارچه های پنبه ای می باشند، اما به نسبت پارچه های نخی ضخامت بیشتری داشته و مناسب فصل های سرد سال می باشند. این الیاف به دلیل محبوس ساختن گرما باعث میشود تا در فصل زمستان احساسی مطبوع داشته باشید و شما را در برابر سرما محافظت میکنند. دسته ی شال و روسری پشمی مناسب برای ست کردن با لباسهای ضخیم زمستان می باشند. اگر دانشجو و یا کارمند هستید، شال های پشمی بهترین انتخاب جهت استفاده بر روی مقنعه در فصل زمستان هستند. شال و روسری پشمی به ندرت چروک میشوند و بهتر است موقع اتو کردن آنها پارچه ای روی آنها قرار داده و از قرار دادن مستقیم اتو بر روی آنها خودداری کنید.

شال و روسری حریر

پارچه هایی به شدت لطیف و نازک بوده و بسیار سبک هستند. طرح و نقش های متنوعی در آنها به چشم میخورند و از طیف رنگ های ملایم و کمرنگ تا رنگ های شاد و زنده در آنها به چشم میخورد. تا حدی سر میخورند و اگر روز پرمشغله ای دارید بهتر است استفاده از شال و روسری حریر را برای روزی دیگر و استفاده در مجالس و مهمانی ها موکول کنید. مناسب برای ست کردن با لباسهای مجلسی می باشند و گزینه ای خوب برای استفاده در جشن های برپا شده در محیط های عمومی همچون کافی  شاپ و …هستند.

شال و روسری ساتن

پارچه هایی به نسبت براق با پشت مات و نسبتا ضخیم هستند و به دلیل براقی، رنگها زنده و گیرا به چشم میخورند. ظاهری همانند شال و روسری ابریشمی دارند ولی به نسبت ابریشم ضخیم تر هستند. برای استفاده در مجالس و مهمانی ها مناسب بوده و با انواع لباسها ست میشوند.تا حدی سر میخورند و از نقاط ضعف این روسری ها می توان به ایجاد صدای خش خش در گوش اشاره کرد که ناشی از ایجاد اصطکاک بین قسمت های مختلف روسری می باشد و از این رو برای روزهای کاری و پر مشغله توصیه نمیگردد.

شال و روسری ابریشم

میتوان شال و روسری ابریشم را مقاوم ترین،لطیفترین، سبکترین و در عین حال گرانترین نوع شال و روسری نامید. بهترین گزینه برای استفاده در مجالس و مهمانی ها بوده و با انواع  لباس از چرم گرفته تا لباسهای مجلسی و کار شده قابل ست کردن می باشند.

نکاتی که در شستشوی شال و روسری باید به آنها توجه کنید

اولین قدم بررسی لیبل دوخته شده و یا مارک انواع شال و روسری است. اغلب این لیبل ها اطلاعات مفیدی در اختیار شما میگذارند. دمای آب،مواد شوینده ی مصرفی و نکاتی از این قبیل

  1.  هرگز شال و روسری خود را در ماشین لباسشویی نیندازید. آنها را با آب ولرم و مقداری شامپو و یا مایع ظرفشویی بشویید
  2.  اگر لکه ای بر روی انواع شال و روسری شماست ابتدا مقداری شامپو را مستقیما روی لکه ریخته و با انگشت و همانند کرم، شامپو را روی لکه پخش کرده و یک ربع صبر کنید و سپس شال و روسری خود را بشویید.
  3.  در صورتی که شال و روسری شما پشمی و سنگین است و بافت درشتی دارد از آویزان کردن آن خودداری کنید و آنرا بر روی سطحی صاف قرار دهید تا به مرور خشک شود. میتوانید از دو حوله در زیر و روی روسری خود برای تسریع در خشک شدن استفاده کنید
  4.  هرگز اتو را مستقیما بر روی شال و روسری قرار ندهید. در ابتدا از ملایم بودن حرارت اتو مطمئن شوید و سپس پارچه ی سفید تمیزی را روی شال و روسری خود پهن کرده و اتو را روی پارچه بکشید و فراموش نکنید که همیشه شال و روسری را از پشت اتو کنید
  5.  شال و روسری ابریشمی را کمی نمدار اتو کنید.
  6.  هنگام تغییر فصل شال و روسری هایی که دیگر قصد استفاده از آنها را ندارید تا کرده و بین آنها کاغذ های سفید قرار داده و در محلی بدون رطوبت نگهداری کنید.

مدلهایی از شال و روسری های عرضه شده در فروشگاه لوکس گلامور را در زیر مشاهده میکنید که با کلیک بر روی هر یک از آنها به صفحه ی مربوط به توضیحات و خرید آنها هدایت می شوید:

نمای نزدیک روسری نخی دست دوز قواره بزرگ sr-n107
روسری نخی دست دوز قواره بزرگ
شال و روسری پاییزه دخترانه
شال نخی مدل پاییزه طرح چهل تیکه
شال و نخی پاییزی
شال نخی پاییزی مدل گل و بوته
شال نخی پاییزی
شال نخی پاییزی طرح گل های روشن کاشیکاری
خرید شال نخی گل برجسته مشکی طلایی ترک توتو sr-n126
شال نخی گل برجسته مشکی طلایی ترک توتو
خرید روسری hawaiiهاوایی نخی ریشه سوزنی قواره بزرگ sr-n120
روسری hawaiiهاوایی نخی ریشه سوزنی قواره بزرگ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه