بهترین ماسک های خانگی صورت، نحوه تولید و تاثیرات آن ها

بهترین ماسک های صورت خانگی، نحوه تولید و تاثیرات آن ها

ماسک های طبیعی و خانگی سرشار از مواد طبیعی و گیاهی از جمله نشاسته، کلاژن، ویتامین و مواد مغذی دیگر است که می تواند جوانی و نشاط را به شکل چشمگیری به پوست شما هدیه کند. بهترین ماسک های شیمیایی بدون شک دارای موادی غیر طبیعی است که ممکن است بر پوست شما تاثیر منفی بگذارد. اگر شادابی و زیبایی پوست صورتتان برایتان مهم است، سعی کنید به طور مداوم از ماسک صورت خانگی استفاده کرده تا نتیجه خارق العاده آن را ببینید. ماسک های خانگی برای منظورهای مختلف از جمله رفع تیرگی، شفافیت پوست، از بین بردن چروک ها و چربی اضافه پوست مورد استفاده قرار میگیرند. در این مقاله شما را با تاثیرگذارترین ماسک های خانگی صورت، نحوه تولید و استفاده و اثرات آن آشنا می کنیم.

انواع ماسک صورت برای پوست های مختلف - لوکس گلامور
آشنایی با ماسک خانگی صورت

موثرترین ماسک های طبیعی پوست صورت

پوست صورت شما بیش از هر جز دیگر بر زیبایی شما تاثیرگذار است. استفاده مداوم از لوازم آرایشی، وجود دود و مواد آلوده در هوا و برخورد آن به پوست، آسیب پذیر بودن بخش های خاصی از پوست صورت مانند زیر چشم ها و دور لب، باعث شده که پوست بیش از پیش نیاز به رسیدگی و توجه داشته باشد. حتما شما هم در مورد ماسک سفید کننده فوری پوست، ماسک صورت برای جوش و یا ماسک برای شفافیت پوست صورت شنیده اید و جالب است بدانید شما می توانید با مواد طبیعی ماسک هایی بسیار موثر آماده کرده و پوست خود را پاک سازی و تغذیه کنید.

ماسک عسل، ماست و موز

یکی از موثرترین ماسک های خانگی صورت که می تواند همانند بوتاکس چروک های ریز و سطحی پوست شما را از بین ببرد، ترکیب ماست، موز و عسل است. پوست شما از هر نوعی که باشد، چرب، خشک یا معمولی این ماسک برای چروک های صورت معجزه می کند. برای آماده کردن این ماسک صورت کافی است یک موز کوچک را کاملا له کرده و آن را با دو قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذا خوری ماست مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب سرد یا ولرم بشوئید.

ماسک عسل، ماست و موز
ماسک عسل، ماست و موز

ماسک وازلین، شیر

اگر پوست صورت شما خشک است، استفاده از ماسک خانگی وازلین و شیر برای آن معجزه می کند، تنها کافی است یک بار از این ماسک استفاده کنید تا خودتان تاثیر آنی آن را روی پوست ببینید. برای تهیه این ماسک می توانید یک قاشق غذاخوری وازلین را با مقدار کافی شیر مخلوط کنید تا ماده ای خمیری تولید شود. ماسک آماده شده را روی پوست بگذارید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه آن را بشوئید. شما همچنین می توانید از این ماسک به عنوان دور چشم استفاده کرده و هر شب اطراف چشم خود بزنید. این ماسک به عنوان آب رسان و مرطوب کننده ای بسیار قوی برای پوست عمل می کند و در دسته ماسک مناسب پوست خشک قرار میگیرد.

ماسک وازلین، شیر

ماسک سفیده تخم مرغ

حتما این روزها نام عمل زیبایی تزریق کلاژن به پوست صورت را شنیده اید. کلاژن یکی از اجزای تشکیل دهنده پوست است که به آن خاصیت کششی و ارتجاعی می دهد. اگر کلاژن پوست کم شود، پوست در زمان کوتاهی چروک شده و شادابی خود را از دست می دهد. یکی از بهترین ماسک های خانگی صورت برای کلاژن سازی سفیده تخم مرغ است که شما را از هر عمل زیبایی بی نیاز می کند.

کافی است یک سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کف کند. می توانید به آن کمی روغن زیتون نیز اضافه کنید. ماسک را با فرچه روی پوست زده و روی آن را با لایه نازک دستمال کاغذی بپوشانید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه دستمال و سفیده خشک شده و آن را از روی پوست برداشته و پوستتان را بشوئید. این ماسک علاوه بر کلاژن سازی، باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه شده و پوست شما را حداقل یک درجه روشن تر می کند و میتوانید این ماسک را به عنوان ماسک سفید کننده صورت فوری، در برنامه رسیدگی به پوست خود قرار دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک بادام زمینی و جو دو سر

یکی از ماسک های خانگی صورت چند منظوره می تواند تاثیر بسزایی بر زیبایی آن بگذارد، ماسک بادام زمینی و جو دو سر است. بادام زمینی یک آبرسان قوی بوده و به سطوح زیرین پوست شما نیز نفوذ می کند. ماسک نیز خاصیت سفت کنندگی به پوست داده و از شل شدن و افتادن آن جلوگیری می کند. برای تهیه این ماسک صورت کافی است دو قاشق غذا خوری جو دو سر را به همراه ۶ عدد بادام به خوبی بکوبید. بعد از خرد شدن کامل آن دو قاشق غذا خوری ماست اضافه کنید. روغن موجود در این ماسک خانگی تا مدت ها پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد.

ماسک بادام زمینی و جو دو سر

ماسک عسل و دارچین

یکی از انواع ماسک صورت خانگی صورت که به عنوان پاک کننده قوی عمل کرده و ماسک مناسب پوست های چرب و معمولی است، ترکیب عسل و دارچین می باشد. دارچین به علت داشتن خاصیت آنتی بیوتیک، تمامی میکروب ها و آلودگی های روی پوست را برطرف کرده و آن را تمیز می کند. از طرف دیگر این ماسک چربی پوست را کنترل کرده و از ایجاد جوش جلوگیری می کند و یک ماسک صورت برای جوش نیز محسوب می شود. این ماسک طبیعی با یک قاشق چایخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود. این مخلوط را حدود یک ربع روی صورت خود قرار داده و سپس با آب بشوئید. استفاده از آب رسان و مرطوب کننده بعد از این ماسک بسیار مهم و ضروری است.

ماسک عسل و دارچین

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

همه ما بدون شک بارها نام آلوئه ورا را به عنوان ماده تغذیه کننده پوست شنیده ایم. ژل موجود در آلوئه ورا سرشار از ویتامین های E وC بوده و به شکل چشمگیری بر شادابی و طراوت پوست تاثیر می گذارد. در صورتی پوست شما لکه و آکنه دارد، استفاده مداوم از این ماسک، لکه ها را تا خد ممکن کم رنگ کرده و یا از بین می برد. زردچوبه به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده پوست و آلودگی های آن را رفع می کند.

ترکیب آلوئه ورا و زردچوبه یکی از ماسک های طبیعی صورت است که حتی بعد از یک بار استفاده تاثیر آن را به وضوح خواهید دید. برای تهیه این ماسک می توانید مقدار کافی زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید.

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه - طرز تحیوه ماسک آلورا

ماسک گوجه فرنگی و عسل

در این بخش از موثرترین ماسک های طبیعی پوست، ترکیب فوق العاده عسل و گوجه فرنگی را به شما معرفی می کنیم. مواد موجود در گوجه خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری داشته و باعث شفاف شدن و سفید شدن پوست صورت می شود و به جرات می توان گفت این ترکیب سفید کننده ترین ماسک صورت است. همچنین لیکوپن موجود در ترکیب گوجه فرنگی باعث جوان ماندن پوست شده و از پیری زودرس آن جلوگیری می کند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، عسل دارای خاصیت آنتی باکتریال و آب رسان بوده و می تواند زیبایی را به پوست شما هدیه دهد. برای تهیه این ماسک یک عدد گوجه فرنگی سالم را له کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این ماسک خانگی صورت را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردنتان قرار داده و با آب ولرم بشوئید.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

ماسک پوست پرتقال و شیر

ماسک پوست پرتقال و شیر از دیگر ماسک های طبیعی صورت است که می توانید به راحتی آن را تهیه و استفاده کنید. کافی است پوست پرتقال را در هوای آزاد و جلوی نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. پوست خرد شده را پودر کرده و به مقدار کافی آن را با شیر مخلوط کنید. هرچه شیر شما پر چرب تر باشد، تاثیرگذاری آن روی پوست بیشتر است. پوست پرتقال سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان بوده و پوست شما را بسیار روشن و با طراوت می کند.

ماسک پوست پرتقال و شیر - آموزش تهیه ماسک پوست پرتقال و شیر

ماسک گریپ فروت

پوست شما هر چند وقت یک بار نیاز به لایه برداری دارد تا سلول های مرده و آلودگی هایی که در سطوح زیرین پوست قرار گرفته اند، به طور کامل پاک شوند. لایه بردارهای شیمیایی می تواند برای پوست شما مضر بوده و به آن آسیب برساند. شما می توانید با استفاده از ماسک صورت خانگی، پوست خود را لایه برداری کرده و آن را جوان تر کنید! گریپ فروت باعث باز شدن سلول ها و لایه برداری می شود.

از طرفی این ماده سرشار از ویتامین C است که بعد از لایه برداری پوست را به طور کامل تغذیه می کند. آب گریپ فروت را با مقدار کافی شکر مخلوط کنید و آن را چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید. توجه داشته باشید که زیاد ماندن این ترکیب روی پوست می تواند پوست شما را حساس کند. بعد از کمتر از ۵ دقیقه ماسک را شسته و حتما بعد از آن از آب رسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک گریپ فروت - آموزش تهیه ماسک صورت خانگی گریپ فروت

ماسک خامه و لیمو

استفاده از خامه پوست شما را بسیار مرطوب کرده و آن را آب رسانی می کند. اسیدهای چرب موجود در خامه می تواند به تمامی سطوح پوست و سلول های آن نفوذ کرده و آن را به صورت عمیق تغذیه کند. لیمو نیز باعث پاک سازی و آب رسانی پوست خواهد شد. در صورتی که پوست شما خشک است می توانید به جای لیمو از روغن زیتون هم استفاده کنید‌ تا ماسکمناسب پوست خشک به دست آید.

ماسک خامه و لیمو - نحوه تهیه ماسک خامه و لیمو

ماسک خیار و گلاب

از دیگر ماسک های خانگی و طبیعی پوست، ترکیب خیار و گلاب است که اگر چند هفته به طور مداوم از آن استفاده کنید، نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد. گلاب یک پاک کننده قوی بوده و باعث از بین رفتن آلودگی های پوست خواهد شد. از طرف دیگر خیار یک آب رسان بسیار قوی است که باعث شادابی پوست شما خواهد شد. می توانید یک خیار را رنده کرده و مقدار کافی به آن گلاب اضافه کنید. ماسک را روی پوست صورتتان زده و بعد از حدود ۲۰ دقیقه بشوئید.

ماسک خیار و گلاب - طرز تهیه ماسک خیار و گلاب خانگی

ویژگی های گریپ فروت برای پوست

ماسک خامه و لیمو

استفاده از خامه پوست شما را بسیار مرطوب کرده و آن را آب رسانی می کند. اسیدهای چرب موجود در خامه می تواند به تمامی سطوح پوست و سلول های آن نفوذ کرده و آن را به صورت عمیق تغذیه کند. لیمو نیز باعث پاک سازی و آب رسانی پوست خواهد شد. در صورتی که پوست شما خشک است می توانید به جای لیمو از روغن زیتون هم استفاده کنید‌ تا ماسکمناسب پوست خشک به دست آید.

ماسک صورت خانگی - 6 ماسک شبانه برای داشتن پوست بی نقص | دیجی‌کالا مگ

ماسک خیار و گلاب

از دیگر ماسک های خانگی و طبیعی پوست، ترکیب خیار و گلاب است که اگر چند هفته به طور مداوم از آن استفاده کنید، نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد. گلاب یک پاک کننده قوی بوده و باعث از بین رفتن آلودگی های پوست خواهد شد. از طرف دیگر خیار یک آب رسان بسیار قوی است که باعث شادابی پوست شما خواهد شد. می توانید یک خیار را رنده کرده و مقدار کافی به آن گلاب اضافه کنید. ماسک را روی پوست صورتتان زده و بعد از حدود ۲۰ دقیقه بشوئید.

ماسک خیار؛ طرز تهیه ۳ نوع ماسکی که پوست صورت‌تان را شاداب می‌سازد ...

جمع بندی

ماسک های صورت خانگی اشاره شده در قسمت بالا بخش کوچکی از ماسک هایی است بانوان و خانم های عزیز می توانند استفاده نمایید. یکی از نکاتی که توصیه می شود در هنگام استفاده از ماسک صورت رعایت گردد عدم برخورد این مواد با زیورآلاتی همچون انگشتر زنانه، گوشواره و با گردنبند زنانه می باشد که می توانند در اثر برخورد با این مواد آسیب دیده و کدر شوند از همین رو توصیه می شود قبل از استفاده از این ماسک ها زیورآلات خود را در آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه