تمیز کردن بدلیجات با الکل

تمیز کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن

در این مقاله از لوکس گلامور با ما همراه باشید تا روش تمیز کردن بدلیجات با الکل را امتحان کنید.بدلیجات به دلیل قیمت بسیار مناسب و به لطف پیشرفت های بسیاری که در دنیای زیورآلات صورت گرفته است می توان جایگزین مناسبی برای جواهرات گران قیمت شما باشد. همه ی زیورآلات از طلا گرفته تا زیورآلات بدلی نیاز به مراقبت و استفاده درست دارند تا تغییر رنگ ندهند و جلای خود را حفظ کنند ولی گاها بر اثر عدم استفاده مناسب یا در صورت استفاده از بدلیجات در محیط های نامناسب ممکن است بدلیجات نیاز به تمیز کردن داشته باشند.اگر شما نیز بعد از خرید بدلیجات احساس کرده اید که انگشتر یا دستبند یا گوشواره ای که خریداری کرده اید نیاز به تمیز کردن دارند یا به هر دلیل کثیف شده اند و به دنبال روش تمیز کردن و یا سفید کردن بدلیجات و زیورآلات هستید پس با ما همراه باشید

آشنایی با بدلیجات

تزِئین قطعات طلا و جواهر با سنگ ها نزد مشتری خوشایند است به همین دلیل استفاده از سنگ ها در ساخت بدلیجات رایج شده است. در دنیای زیورآلات و بدلیجان استفاده از سنگ های مختلف بسیار رایج و متنوع است و از انواع سنگ ها مانند عقیق یا فیروزه و اپال استفاده می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. البته در سال های اخیر استفاده از پلاستیک رنگی و نسبتا با کیفیت به جای سنگ رواج پیدا کرده است و دلیل آن قیمت پایینتر پلاستیک هاست که لازم است هنگام خرید به آن ها دقت بفرمایید. البته این سخن دلیلی بر عدم خرید زیورآلاتی با نگین پلاستیکی نیست و فقط کافیست بدانید که بر اساس قیمتی که پرداخت می کنید از جنس انتظار داشته باشید.

الماس و یاقوت و سایر سنگهایی که ذاتا درخشنده هستند در ساخت و تزئیین طلا و نقره و زیورآلات برند های معروف بکار برده می شوند ولی در بدلیجات از فویل هایی با روکش درخشان و براق استفاده می شود ، فویل فلزی استفاده شده در بدلیجات از عبور مستقیم نور جلوگیری کرده و باعث میشود هنگام تابش نور مانند یک آینه درخشان عمل کنند. فویل استفاده شده درون بدلیجات بسیار ظریف می باشد، و همچنین استفاده از فویل مانع مخفی شدن از دید انسان میشود، زیرا در صورت تمییز بودن روکش شیشه ای بدلیجات اگر از فویل استفاده نشود با چشم انسان به سختی قابل تشخیص خواهد بود. برای حفاظت و تمیز نگه داشتن و جرم گیری جواهرات و بدلیجات خود بایستی از روش های مخصوصی استفاده کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به “نگهداری از بدلیجات و زیورآلات” و “مکان های مناسب نگهداری از زیورآلات” را مطالعه کنید.

تمیز کردن بدلیجات با الکل :

برای تمیز کردن و سفید کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن در اول کار 2 برگ دستمال کاغذی برای پوشاندن و تمیز نگه داشتن میز کار خود پهن کنید.

تمیز کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
چگونه میتوانیم بدلیجات خود را تمیز کنیم

در صورت امکان از هوای فشار قوی (کمپرسور شده) برای تمیز کردن گرد و غبار از روی بدلیجات خود استفاده کنید.

  • اگر گرد و غبار بر روی آنها سخت شده و به اصطلاح پخته شده است از یک مسواک برای تمیز کردن آن استفاده کنید و به هیچ وجه از ابزارهای فلزی مانند سوزن یا فرچه فلزی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش بر روی جواهرات یا بدلیجات میشود. پس به منظور تمیز کردن و سفید کردن انگشتر یا دستبند بدلی حتما از مسواک استفاده کنید.
تمیز کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
تمیز کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن

یک بطری الکل ایزوپروپیل تهیه کنید که نام تجاری آن isopropyl alcohol می باشد که معمولا در کمک های اولیه نیز استفاده میشود.

  • الکل ایزوپروپیل به سرعت تبخیر شده و خشک میشود که این خاصیت الکل، آن را به یک ابزار تمیز کننده مناسب برای تمیز کردن بدلیجات تبدیل می کند. رطوبت باعث تیرگی و کدر شدن سنگ ها شده و سنگ های کدر شده قابل مرمت نیستند و بایستی تعویض شوند پس الکل را می توان مناسبترین ماده برای تمیز کردن بدلیجات دانست
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن

یک گوش پاککن از جنس کتان را درون الکل فرو ببرید. سپس آن را به وسیله دستمال کاغذی اندکی الکلش را بگیرید زیرا نمی خواهیم سنگ ها با الکل خیس شوند فقط در حد رطوبت کافیست.

پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن

سنگ های خود را یکی یکی با گوش پاککن کتان تمیز کنید. اگر در حین جرم گیری سنگ ها خیلی مرطوب شدن از طرف دیگر گوش پاککن که خشک است برای خشک کردن و تمیز کردن سنگ ها استفاده کنید.

پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن

بدلیجاتی که در دست دارید را برگردانید و پشت آن (قسمت فلزی) را نیز به همان روش تمییز کنید.

  • اگر گوش پاککن خیلی کثیف شد آن را عوض کنید و دوباره در الکل فرو برده و الکلش را بگیرید.

از یک چوب پنبه کوچک برای جرم گیری قسمت های کوچک و عمیق در پشت سنگ ها استفاده کنید.

پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
  • سر گوش پاک کن را مرطوب کنید و از وسط گوش پاککن بگیرید. سپس سر آن را مابین انگشت شست و اشاره پیچ دهید. استفاده از گوش پاککن کوچک برای تمیز کردن شیارهای پشت بدلیجات یا ما بین زنجیره ی آنها مناسب میباشد پس اگر گوش پاک کن کوچک در درسترس دارید از آن استفاده کنید تا با دقت و ظرافت کار تمیز کردن بدلیجات تمام شود.
  • اگر چوب پنبه در اثر مالش باز شد قسمت های اضافی آن را جدا کنید. این کار باعث می شود که پنبه های ریز در بخش های مختلف بدلیجات گیر نکند و زشت دیده نشود.
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن
پاک کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن

حالا میتوانید زیورآلات و بدلیجات تمیز خود را استفاده کنید یا در جعبه جواهرات خود نگه دارید.

روش تمیز کردن بدلیجات نتیجه نهایی
روش تمیز کردن بدلیجات

جمع بندی

همه زیورآلات از جمله طلا نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند و در این میان انواع بدلیجات نیز از این قضیه مستثنی نیستند و حتی نیاز به مراقبت و دقت بیشتری دارند. در این مقاله از لوکس گلامور یک روش ساده (تمیز کردن بدلیجات با الکل ) و در دسترس عموم به منظور تمیز و درخشان کردن بدلیجات با استفاده از الکل و گوش پاک کن بیان شد که می توانید از آن برای تمیز کردن انواع گوشواره ، دستبند ، انگشتر و سرویس بدلیجات خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه