راهنمای سنگهای قیمتی رنگی : سنگ های قیمتی به رنگ صورتی

هنگامی که حرف سنگهای قیمتی رنگی به میان می آید، رنگ حرف اول را میزند و اغلب افراد بیشتر به رنگ مورد نظر خود اهمیت می دهند تا نوع سنگ و در این میان نوع و ساختار سنگ اهمیت خود را از دست میدهد. در مقالات سری “راهنمای سنگ های قیمتی رنگی” قصد داریم تا انواع سنگ های جواهری را متناسب با رنگ آنها دسته بندی نماییم. در این مقاله انواع سنگ های قیمتی رنگی و رایج با تم رنگی صورتی را معرفی کرده و توضیحاتی درباره آنها ارائه خواهیم داد.

آندالوزیت صورتی Pink Andalusite

آندالوزیت جواهری کمتر شناخته شده است که نام آن از Andalusia جایی که برای اولین بار در آنجا یافت شده، گرفته است. امروزه این سنگ در بسیاری نقاط از جمله استرالیا، میانمار، روسیه، کانادا، برزیل، سریلانکا و ایالات متحده آمریکا یافت می شود. ساختار اصلی آن سیلیکات آلومینیوم بوده و شامل مواد معدنی مشابه ولی با ساختارهای بلوری متفاوت است و از این رو این سنگ زیبا توانایی نمایش طیف رنگی شامل زرد، قهوای و قرمز و صورتی و ترکیبی از این رنگها را دارد.

سنگ قیمتی صورتی

سنگ لابرادوریت صورتی Pink Andesine Labradorite

لابرادوریت صورتی نوع جدیدی از سنگ های قیمتی رنگی است که می تواند به رنگهای قرمز مایل به نارنجی، قرمز، سفید، خاکستری، شامپاین یا طیفی از صورتی باشد. این نوعلابرادوریت یکی از انواع رنگارنگ لابرادوریت است که گاهی با نام های مختلفی از جمله سنگ خورشید نیز شناخته میشود. طبق اعتقادات قدیمیان این سنگ سبب محافظت افراد در برابر انرژی های منفی و بدشانسی های موجود در جهان می گردد.

کلسیت صورتی Pink Calcite

کلسیت یک کانی کربناته بوده و پایدارترین شکل کربنات کلسیم است که در رنگ های مختلف از جمله سفید، خاکستری، نارنجی، زرد، سبز، آبی، قرمز و صورتی ظاهر می شود. از آنجایی که کلسیت نسبت به سایر سنگ های قیمتی نسبتا نرم است، اغلب در تولید جواهرات دیده می شود. این سنگها جزو سنگهای قیمتی رنگی شفاف و شیشه ای تقسیم بندی میشوند.

اوپال صورتی Pink Opal

اوپال صورتی جزو سنگ های نادر است که عمدتا در کشور پرو یافت میشود. ترکیبات موجود در ساختار اوپال صورتی موجب شده تا اندکی سختی آن نسبت به سایر سنگهای اوپال بیشتر باشد. این سنگ جزو سنگهای مات تقسیم بندی می شود و اغلب حالتی ابروبادی از طیف رنگی صورتی تا سفید را در بر دارد.

در زیر چند مورد از زیورآلات لوکس گلامور که در ساخت آنها از سنگ های قیمتی رنگی از جمله اوپال و یا سواروفسکی با رنگ صورتی استفاده شده را برای دوستداران این رنگ ذکر کرده ایم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه