ساخت دستبند چرمی

نحوه ساخت دستبند چرمی

آیا از خرید دستبند چرمی با قیمت بالا خسته شده اید ؟! درحالیکه میتوانید به راحتی خودتان در خانه درست کنید. می توانید با بکارگیری هنر دست خود رشته هایی از چرم را به دستبند چرمی زیبا تبدیل کنید. مراحل ساخت دستبند آسان است و شما میتوانید با دستهای خود دستبند چرمی زیبا و شیکی بسازید. یکی از روشهای زیر را برای ساخت دستبند چرمی انتخاب کنید  و از هنر دستهای خود رونمایی کنید.

نحوه ساخت دستبند چرمی

روش اول: ساخت دستبند چرمی مهره ای

1.     لوازم اولیه را تهیه کنید. شما میتوانید چرم و مهره های زینتی را از فروشگاه های هدیه و بدلیجات و یا فروشگاه های آنلاین تهیه کنید. برای این کار لازم است چرم های نواری و دانه های تزئینی با سوراخ های نسبتا درشت تهیه کنید، که بتوان به راحتی رشته های چرمی را از داخل آن عبور داد.

نحوه ساخت دستبند چرمی

2.     چرم را اندازه گیری کنید و برش دهید. دو رشته نواری از چرم را با قیچی برش دهید. برای طول این رشته ها میتوانید چرم را به دور مچ دست پیچیده و اندازه را تعیین کنید و کمی طولانی تر برای گره زدن و بافتن مهره ها در نظر بگیرید.

3.     انتهای رشته های چرمی را بهم گره بزنید. دو رشته را از یک انتها محکم بهم گره بزنید. در انتهای گره کمی از رشته چرمی اضافی نگه دارید تا بتوان در پایان دستبند را گره زد. برای راحتی در بافتن مهره ها انتهای گره زده چرم را با چسب به میز گره بزنید.

4.     مهره ها را ببافید. رشته ی چرمی را از درون یکی از مهره ها عبور دهید و کنار گره قرار دهید.

5.     رشته دیگر را از درون مهره رد کنید. رشته چرمی را از طرف مقابل رشته قبلی از درون مهره رد کنید. این کار هم باعث ایجاد یک حلقه به دور مهره جهت زیبایی و ظرافت دستبند می شود و هم مهره را در جای خود نگه می دارد. این کار را برای مهره های بعدی نیز انجام دهید.

6.     اضافه کردن مهره ها را ادامه دهید. این کار را بقدری ادامه دهید که اندازه دستبند برای دست شما مناسب بوده و بطور کامل به دور مچ پیچیده باشد، سپس یک گره در قسمت پایانی بافت ایجاد کنید که مانع از باز شدن و ریزش مهره ها شود. در نهایت هر دو طرف رشته را بدور مچ خود بپیچانید و بر طبق سایز گره بزنید و استفاده کنید.

اکنون شما صاحب یک دستبند چرمی زیبا که با دست خود ساخته اید هستید.

روش دوم: ساخت دستبند بافته شده با چرم

ساخت دستبند چرمی

1.     تهیه لوازم اولیه. این دستبند را با استفاده از چهار رشته چرم می توان ساخت و یا می توانید از یک تکه چرم دلخواه خودتان برش دهید. بهتر است چرم را در ابعاد نازکتری برش دهید تا دستبند شما ظریف و شیک دیده شود.

2.     چرم را اندازه بگیرید و برش دهید. چرم را دور مچ دست خود بپیچید و طول مناسب را تعیین کنید و برش دهید. چهار رشته از چرم را با استفاده از قیچی برش دهید.

3.     انتهای آنها را گره بزنید. انتهای هر چهار چرم را با طول مساوی با گره معمولی به یکدیگر گره بزنید. سپس با استفاده از نوار چسب گره را بر روی میز کار خود بچسبانید.

4.     شروع به بافتن چرم ها کنید. همانند بافتن مو چرم ها را یک درمیان از چپ و راست یکدیگر عبور دهید و این کار را تا انتها ادامه دهید.

5.     بافتن را خاتمه دهید. رشته های چرمی را بقدری ببافید که طول آن مناسب اندازه دور مچ دست شما باشد. سپس انتهای آن را دوباره گره بزنید تا بافته ها از هم گسیخته نشود. سپس دو انتهای آن را به هم گره بزنید. اضافی های چرم را بعد از گره با قیچی ببرید.
حالا این دستبند آماده استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه