چگونه فروشگاه های اینترنتی معتبر را بشناسیم

امروزه گسترش فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی به مردم این امکان را میدهد تا تنها با مدت کوتاهی جستجو در اینترنت و سپس با چند کلیک کالای مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرند. از دلایل گسترش فروشگاه های اینترنتی میتوان به سهولت خرید اشاره کرد. دیگر نیازی نیست تا بعد از یک ترافیک خسته کننده در میان مغازه های شهر به دنبال کالای مورد نظر بگردید. حتی میتوانید کالاهایی که در شهر شما به سختی گیر می آیند یا نایاب هستند را به راحتی تهیه کنید. تنوع اجناس نیز در فروشگاه های اینترنتی به حدیست که مطمئنا افراد مشکل پسند نیز مطابق با سلیقه ی خود قادر به خرید خواهند بود. از دیگر مزایای فروشگاههای اینترنتی میتوان به توضیحاتی اشاره کرد که در مورد تمامی اجناس نوشته میشنود و شما میتوانید به راحتی با مطالعه ی آنها تمام اطلاعات لازم در مورد کالای مورد نظر را کسب کنید. در کنار تمام مزایایی که برشمردیم در فضای اینترنت برخی افراد سودجو با سو استفاده از بی توجهی خریداران دست به کلاهبرداری میزنند و اگر هنگام خرید دقت کافی را نداشته باشیم به احتمال زیاد گرفتار این افراد خواهیم شد. در این مقاله قصد داریم تا نکات قابل توجه و ضروری را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید:

نماد اعتماد

اولین و مهمترین نکته ای که در فروشگاههای اینترنتی حائز اهمیت است نماد اعتماد می باشد. یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می باشد. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می‌نماید. در بررسی نماد اعتماد وبسایتها لازم است تا به نکات زیر دقت کنید.

نماد اعتماد

پس از کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد که اغلب در انتهای صفحه اصلی وبسایت قرار دارد باید:

حتما آدرس (URL) سایت کسب و کار با آدرسی كه در صفحه مربوط به نماد اعتماد معرفی می شود یكسان باشد.

صفحه ای كه نماد اعتماد را مشاهده می كنید صفحه اصلی مرورگر شما باید باشد و نه یك عكس و تصویر از یك مرورگر؛ از این امر اطمینان حاصل نمایید.

آدرس (URL) این صفحه حتما با https://trustseal.enamad.ir  آغاز شده باشد.

نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

این نماد نیز از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احراز هویت دارندگان رسانه های بر خط و تایید صلاحیت آنها برای فعالیت به آنان اعطا میگردد.

نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتالجهت اطمینان و امنیت بیشتر در هنگام مشاهده صفحه به نکات زیر توجه فرمایید:
• آدرس سایت با آدرسی که در این صفحه معرفی شده یکسان باشد.
• صفحه ای که مشاهده می کنید صفحه اصلی مرورگر شما باید باشد و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر. از این امر اطمینان حاصل نمایید.
• آدرس این صفحه حتما با samandehi.ir آغاز شده باشد.

URL یا آدرس سایت

اگر قصد دارید تا خودتان آدرس سایت را در مرورگر تایپ کنید حتما به دقت اینکار را انجام دهید و حروف را به درستی تایپ کنید زیرا اغلب افراد سودجو با جابجایی یا حذف تنها یک کاراکتر شما را به یک سایت جعلی دقیقا با ساختاری مشاه سایت اصلی هدایت کرده و از این طریق میتوانند در هنگام پرداخت وجه اطلاعات حساب شما را سرقت کرده و اقدام به خالی کردن حساب شما نمایند.

معتبر بودن درگاه پرداخت

به منظور حصول اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک سایت فروشگاهی توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:الف – آدرس صفحه پرداخت می بایست صرفاٌ آدرس یکی از درگاه های پرداخت مورد تایید و تحت دامنه شاپرک به شرح زیر باشد.

ب- حرف S در https به معنی امن بودن سایت می باشد.

درگاههای پرداخت معتبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه