10 مدل معروف کلاه مردانه

10 مدل معروف کلاه مردانه

کلاه از دیرباز نقشی مهم در استایل مردان داشته است و امروزه هرچند به صورت محدود اما همچنان عضوی از اکسسوری مردان قلمداد میشود. کلاه ها علاوه بر جنبه ی مد و پوشش گاهی نشانی خاص برای یک جهت فکری یا سیاسی نیز بوده اند. کلاه ها علاوه بر اینکه برای هر فصلی  طراحی شده اند، متناسب با هر سلیقه و استایلی اعم از مجلسی، کلاسیک و یا اسپرت نیز میتوان کلاهی مناسب یافت. کلاه مردانه افزون بر زیبایی و تکمیل یک استایل بی نقص میتوانند مانعی در برابر سرما و همچنین نور و گرمای سوزان خورشید باشند و می توانند به میزان بسیار زیادی سادگی را از استایل دور کند و جذابیت بیشتری را به استایل اضافه کند. این عضو زیبا از اکسسوری مردانه مدلهای بسیار متنوعی دارد که در این مقاله برخی از معروفترین آنها را با هم بررسی میکنیم. با ما همراه باشید:

فدورا

عاشقش باشید یا از آن متنفر باشید، امتحان خود را در طول تاریخ پس داده است. این کلاه در سال 1920 تا سال 1950 شهرت زیادی در بین گانگسترها یافت و امروزه نیز مورد پسند بسیاری از افراد جامعه است. کلاه فدورا میتواند انتخابی متاسب برای افرادی باشد که میخواهند کمی بلند قامت تر از آنچه هستند به نظر برسند زیرا ارتفاع کلاه باعث ایجاد این اختلاف قد میگردد. کلاه فدورا در انواع رنگ ها و اندازه ها موجود است و بهترین گزینه فدورا با رنگ خنثی و ملایم و عرض متوسط می باشد.

تریلبی

دومین کلاه مردانه شباهت بسیاری به فدورا دارد و تفاوت آن در کوتاهتر بودن لبه ها و بلندی کاپ اصلی آن است. تریلبی اغلب به منظور تکمیل استایل به کار میرود و جنبه زیبایی دارد. حتما این کلاه را بر سر سلبریتی هایی همچون جانی دپ به یاد می آورید. کلاهیست اغلب مورد توجه قشر مشهور و همچنین اسب سواران.جنس ظریف این کلاه اغلب از حصیر و نخ می باشد و وزن کمی دارد و به راحتی هم با شلوار جین و تیشرت ست میشود و هم با کت و شلوار رسمی.

پاناما

کلاهی گران قیمت و یادآور فیلم پدر خوانده. این کلاه مردانه دارای لبه ی سرتاسری است و اغلب در فصل تابستان مورد استفاده قرار میگیرد و رنگ روشن آن، مخصوصا سفید طرفداران پروپا قرص خود را دارد و اغلب با کت و شلوارهای استایل ایتالیایی و راه راه ست میگردد. جنس این کلاه اغلب حصیری و دارای وزنی بسیار کم است. اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی در فصل تابستان دارید، این کلاه بهترین انتخاب برای شماست.

بولر

کلاه مردانه نوستالژیک و یادآور چارلی چاپلین با لبه گرد و برآمده و کاپ کاملا کروی که با نام دربی نیز شناخته میشود و در انگلیس قدیم مورد استفاده قرار میگرفت و جالب است بدانیداستفاده از این کلاه در شهرهای مختلف معنای متفاوت و بسیار دور از هم داشت. در شهر لندن اغلب کارمندان بانک و وکلا و در سایر شهرها اغلب پیشخدمت ها از آن استفاده میکردند.اغلب رنگ تیره ی این کلاه مورد توجه فعالان عرصه مد است و جنس به کار رفته در ساخت آن اغلب پشم با کیفیت بالا و ضخیم میباشد. اگر یک کلاه بولر دارید در نگهداری آن دقت کنید تا با فشار آمدن به قسمت های مختلفش حالت صاف و کروی خود را از دست ندهد.

فلت یا تخت

این مدل کلاه مردانه در ابتدا توسط نطافتچی های دودکش و کشاورزان مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه از محبوبت بسیاری برخوردار است و توسط هنرپیشه ها و شخصیت های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد. کلاه تخت یا فلت از پشم،نخ، ترکیب پشم و نخ می باشد برای استفاده از آن در فصل سرما درون کلاه را آستردوزی می کنند.

تخت خبرنگاری

تولد این کلاه مردانه را میتوان مربوط به قرن 19 دانست که در ابتدا مورد توجه قشر کارگر قرار گرفت و سپس با ظهور دوباره در دهه ی ۲۰۰۰ توسط تمام اقشار مورد استفاده قرار گرفت. این کلاه شباهت زیادی به کلاه تخت دارد. دارای لبه بوده و از تکه هایی به هم دوخته شده تشکیل میشود که در قسمت بالایی کلاه نیز یک دکمه محل به هم رسیدن این تکه ها به هم را میپوشاند. امروزه خانه های مد و طراحان هم به سراغ این کلاه سنتی مردانه رفته اند و بسیاری از فروشگاه های معتبر دنیا هم امروزه از این نوع کلاه ها عرضه می کنند.

پورک پای

محبوبیت این کلاه مردانه با سریال برکینگ بد به اوج خود رسید و مورد توجه اقشار مختلف و بخصوص هنرمندان قرار گرفت. این کلاه بدنه ای استوانه ای دارد و سقف آن انحنای زیبا و اندکی دارد. کلاه پورک پای امروزه نیز مورد توجه صنعت مد است و کلاهی مدرن و زیبا به حساب می آید. خوب است بدانید ایجاد یک استایل مناسب با این کلاه اندکی سخت است و بهتر است سعی کنید پورک پای را با یک ست ساده بپوشید تا کلاه بخش چشمگیر لباس شما باشد.

کپ بیسبال

کلاه مردانه بیسبال انواعمختلفی دارد از پشت باز گرفته تا کپ بیسبال لبه منحنی. این کلاه در ابتدا جزیی از لباس یونیفورم تیم های بیسبال بود ولی امروزه جایگاهی فراتر در دنیای مد دارد و جدا از یک عضو لباس ورزشی، محبوب بسیاری از هنرمندان و ستاره های استایل است و دلیل این توجه نیز سادگی و طراحی جالب این کلاه کاربردی می باشد. اغلب این کلاه ها در قسمت پشتی دارای بندی قابل تنظیم برای تغییر اندازه هستند و میتوانند در تمام رده های سنی مورد استفاده قرار گیرند.

 روگوشی

هیچ چیز مانند این کلاه شما را به یاد سرما و برف و روسیه نمی اندازد. کلاهی زیبا اغلب ساخته شده از چرم و خز می باشد و مدل های جدیدتر این کلاه در جنس هایی مثل پشم، مخمل کبریتی و انواع پارچه های ضد آب عرضه می شود که دارای بندی جهت بستن لبه های کناری در بالای سر می باشد. این کلاه علاوه بر زیبایی و فرم ماجراجویانه ای که به شما میدهد میتواند به خوبی گوشها و سر شما را از سرما محافظت کند. برای ست کردن این کلاه بهتر است به دنبال پالتوهای مردانه و شلوارهای جین بروید.

بافتنی شل

کلاهی ساده و پرطرفدار که هر روز بر تعداد مریدانش افزوده میشود. این کلاه های بافت جزو عناصر اصلی لباسهای زمستانی به حساب می آیند، هر چند که مناسب تمام فصول هستند اما پوشیدن آنها در فصلهای گرم سال لطفی ندارد. از مزایای این کلاه می توان به راحت ست شدن آن اشاره کرد. کافیست کلاهی که انتخاب میکنید کمی نازک و دارای رنگ خنثی باشد و دیگر خیالتان راحت است که با اغلب لباس های روزمره شما ست خواهد شد. اما اگر اهل ماجرا جویی هستید حتما سراغ رنگهای خاص و ترکیبهای متنوع آن نیز بروید و جان تازه ای به استایل خود ببخشید. بهتر است رنگهای جیغ این کلاه را ا اکسسوری های ظریف لباس خود همچون تکسچر کمربند یا نوشته های رول لباس خود و یا بند ساعت و کفش ست کنید.

اکنون که با انواع کلاه های معروف آشنا شدیم بهتر است متناسب با استایل، موقعیت و فصل از آنها بهره ببریم و این عضو اصیل را به کمد لباس خود بیفزاییم. در مهمانی بعدی که در پیش دارید با استفاده از یک کلاه متناسب روحی تازه به استایل همیشگی خود ببخشید و از این تغییر لذت ببرید.

1 comments

  1. علیرضا عسگریان

    سلام
    همه چیز عالی هست ولی نحوه خریدیوجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه