راهنمای انتخاب گوشواره متناسب با فرم و شکل صورت

راهنمای انتخاب گوشواره متناسب با فرم و شکل صورت

گوشواره یکی از محبوب ترین زیورآلات زنانه و دخترانه است که بر خلاف زیورآلات دیگر به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که گوشواره مناسب برای صورت گرد کدام است؟ یا گوشواره مناسب برای فرم صورت کشیده و لاغر کدام میباشد؟ و یا به دنبال گوشواره ای برای صورت تپل باشید.

در مقاله راهنمای انتخاب گوشواره متناسب با فرم و شکل صورت سعی شده است تا شما با انتخاب بهترین مدل گوشواره برای صورت خود صاحب بهترین استایل برای خود شوید. در این بخش ابتدا با بررسی انواع شکل صورت افراد به ارائه گوشواره های متناسب خواهیم پرداخت و سپس معرفی مختصری در مورد انواع محتلف گوشواره ها خواهیم داشت.

انواع فرم صورت و گوشواره متناسب با آن

هنگام خرید زیورآلات موارد بسیاری وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید از جنس زیورآلات گرفته تا مدل نگین های به کار رفته در آن ها بسیار مهم می باشد ولی این مسائل بخشی از موارد مورد توجه است که بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد و اجباری در آن ها نیست. هنگام خرید گوشواره موارد بیشتری را باید مد نظر قرار دهید تا خرید شما بهترین گزینه باشد. در مقالات گذشته در ارتباط با ست کردن مدل مو و گوشواره بحث کردیم ولی اگر می خواهید گوشواره ای که می خواهید انتخاب کنید بهترین گزینه برای شما باشد و بیشترین درخشندگی را بر روی صورت شما داشته باشد حتما باید فرم و شکل صورت خود را مد نظر داشته باشید. فرم و شکل صورت به چندین دسته تقسیم می شوند که شامل، فرم صورت گرد و تپل، فرم صورت باریک و لاغر، بیضی و کشیده، مربعی و قلبی شکل معروف ترین آنها می باشند از همین رو در این بخش گوشواره های متناسب با این فرم صورت ها را معرفی خواهیم کرد

گوشواره مناسب با فرم صورت گرد و تپل

اگر شما مایلید بدانید که چه گوشواره ای مناسب صورت تپل و گرد شما است باید ابتدا آگاه باشید که زمانی که صورت و استایل شما گرد و کاملا مشخص است، گونه های شما مرکز توجه می باشد. برای به تعادل رساندن صورت های گرد وتپل ، گوشواره های باریک و بلند که حالتی آویزی دارند بهترین گزینه است. از جمله طرح های پیشنهادی برای صورت های گرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گوشواره های بلند که طرح هایی کشیده دارند برای صورت تپل و گرد مناسبند.
  • گوشواره هایی با کریستال های چشم نواز که به صورت آبشاری کشیده شده اند و حالتی لوزی و بیضی وار دارند می توانند گردی صورت شما را به تعادل بکشانند.
  • گوشواره های ظریف که به صورت طرح هایی به صورت زنجیری رو به پایین هستند برای فرم و شکل صورت گرد و تپل می توانند گزینه ای ایده آل باشند.
 راهنمای انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت گرد و تپل

گوشواره متانسب با فرم صورت باریک

صورت های باریک و کشیده مثل صورت های گرد عریض نیستند و طول بیشتری دارند و گونه ها با پیشانی در یک راستا قرار دارند. برای انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت های باریک و کشیده باشد موارد زیر را باید رعایت کنید.

  • مدل های گوشواره حلقه ای و گرد را انتخاب کنید چرا که باعث می شود صورت شما عریض تر دیده شود. به عنوان مثال گوشواره هایی با مروارید های گرد یا گوشواره هایی که حالتی دایره ایی را در ذهن مخاطب ترسیم کند یا گوشواره هایی با کریستال های درخشان و نسبتا گرد یا گوشواره هایی که نگین هایی کنار هم و انباشته داشته باشند می توانند متناسب با فرم صورت باریک و کشیده باشند

اگر علاقه مند به گوشواره های بلند و کشیده هستید حتما سعی کنید گوشواره هایی را انتخاب کنید که حالتی دایره ایی و گرد را در بدنه ی خود به همراه داشته باشد تا به ایجاد تعادل بین صورت گرد و کشیده شما کمک کنند. از همین رو می توان گفت که گوشواره متناسب با فرم صورت کشیده و باریک باید حالت گرد و پهن داشته باشد.

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت کشیده و باریک

گوشواره مناسب شکل صورت بیضی

اگر صورت بیضی دارید خوش شانس هستید زیرا بیشترین مدل گوشواره با صورت شما تناسب دارد. گوشواره های حلقه ای، گوشواره میخی و گوشواره های آویزی همگی گزینه ای عالی برای شما محسوب می شوند

اگر صورت مربعی دارید گوشواره هایی را انتخاب کنید که گرد هستند تا ویژگی های شما را متعادل کنند. گوشواره های حلقه ای و یا گوشواره های جواهری که حالت گرد دارند برای فرم صورت شما بسیار مناسب هستند.

انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت بیضی

گوشواره برای شکل صورت مربعی

اگر شما صورت مربعی دارید گوشواره هایی را انتخاب کنید که به صورت گرد هستند تا فرم صورت شما را متعادل کنند که بدین منظور گوشواره های حلقه، آویزی و جواهری گرد می توانند مناسب باشند.

انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت مربعی

تناسب گوشواره با فرم صورت قلبی شکل

اگر صورت قلبی شکل دارید گوشواره هایی را انتخاب کنید که در پایین به صورت پهن هستند و انتهای آن به صورت پهن و عریض طراحی شده اند. گوشواره های حلقه ای، جواهری و آویزی همگی می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند به شرطی که در طراحی انها به انتهای گوشواره عرض داده باشند.

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت قلبی شکل

قبل از اینکه به این بپردازیم که چه مدل گوشواره ای با ساختار صورت، مراسم و نوع لباس شما تطبیق دارد و راهنمای خرید گوشواره را باهم بررسی کنیم ابتدا شما باید اطلاعاتی در مورد انواع گوشواه های موجود در بازار کسب کنید زیرا هر کدام از مدل ها برای فرم صورت خاصی مناسب می باشند و می توانند جلوه و زیبایی چهره شما را دوچندان کنند و یا از هر گوشواره ای در مراسم خاصی می توان استفاده کرد و یا هر نوع گوشواره ای با هر لباسی نمی توان ست کرد. از همین رو توصیه می شود ابتدا آشنایی مختصری با انواع مدل های گوشواره زنانه و دخترانه داشته باشید و سپس به معرفی انواع فرم صورت ها و گوشواره مناسب با آنها بپردازیم و بعد از آن گوشواره های متناسبت با مراسمات و نوع لباس را بررسی خواهیم کرد.

گوشواره گل میخی

این نوع از گوشواره ها به گوشواره های میخی نیز معروف هستند. گوشواره های گل میخی به دلیل سادگی و ظرافت  طرفداران زیادی دارد و معمولا افرادی که زیورآلات ظریف را ترجیح می دهند به این نوع گوشواره ها علاقه بیشتری دارند. و می تواند هدیه خوبی برای افراد ظریف پسند باشد. نمونه این گوشواره ها را می توانید در بخش گوشواره زنانه استیل و یا نقره مشاهده کنید.

راهنمای خرید گوشواره متناسب با فرم صورت، نوع لباس و مراسمات

گوشواره حلقه ای

اگر به دنبال خرید گوشواره برای استفاده روزانه هستید که گوش شما را اذیت نکند این نوع گوشواره می تواند یک گزینه ایده آل باشد. گوشواره های حلقه ای دارا اندازه های متفاوت می باشند و برای استفاده در کنار انواع لباس های رسمی و غیر رسمی مناسب می باشند و می توانند استایل شما را جذاب و زیباتر کنند.

گوشواره آویزی

گوشواره های آویز به صورت بلند هستند و در زیر لایه گوش قرار میگیرند و در سبک و اندازه های مختلف در بازار می توان آنها را یافت کرد. این نوع گوشواره ها با توجه به سلیقه شما می تواند ساده و یا پر زرق و برق باشد. این نوع گوشواره ها برای استفاده در کنار لباس های مجلسی گزینه مناسبی هستند.

راهنمای انتخاب و خرید گوشواره متناسب با  فرم صورت

گوشواره های پر زرق و برق جواهری

گوشواره جواهری یک استایل خاص و پرطرفدار می باشند که با استفاده از آویز های درخشان و نگین ایجاد می شود. این نوع گوشواره ها برای عروسی ها و یا مهمانی ها عالی هستند و می توانند جلوه ای پر زرق و برق به هر لباسی اضافه کنند.

راهنمای انتخاب و خرید گوشواره زنانه

برای مشاهده نمونه گوشواره های جواهری می توانید از بخش زیورآلات سواروسکی نیز دیدن کنید.

گوشواره ایرکافت Ear Cuffs

گوشواره های ایرکاف یک سبک مدرن و به روز هستند که بدون نیاز به سوارخ کردن به دور لاله گوش می پیچد. آنها در طرح های ساده و ظریف و یا طرح های پر زرق و برق شلوغ در بازار موجود هستند و برای افرادی که می خواهند بدون سوراخ کردن گوش جلوه ای منحصر به فرد به ظاهر خود ببخشند مناسب است.

راهنمای انتخاب و خرید گوشواره متناسب با  فرم صورت، نوع لباس و مراسمات

گوشواره بخیه ای

گوشواره های بخیه ای یک سبک مدرن و مینیمال است که دارای یک زنجیر نازک است که از لاله گوش عبور به صورت نخ بخیه عبور می کنند . این نوع گوشواره ها امروزه به صورت تک سوراخه، دو سوراخه و یا بیشتر در بازار موجودند و قابلیت ست کردن با انواع لباس های رسمی و غیر رسمی را دارا می باشند. این نوع گوشواره برای افرادی که می خواهند ظاهری ظریف داشته باشند عالی به نظر می رسد.

راهنمای انتخاب و خرید گوشواره متناسب با  فرم صورت، نوع لباس و مراسمات

انتخاب گوشواره می تواند با سبک و طرح های مختلف انجام گیرد و در انتخاب آن باید به شکل صورت، مناسبت و نوع لباس توجه شود تا کامل ترین و بهترین گزینه را برای استایل خود انتخاب کنید. قطعا شما با انتخاب بهتر خود خواهید توانست ظرافت، زیبایی و استایل هر لباسی را بهبود ببخشید.

عکس ها استفاده در این مقاله برگرفته شده از سایت glamourmagazine می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه