نحوه سوراخ کردن دوباره گوش

نحوه سوراخ کردن دوباره گوش

نحوه سوراخ کردن دوباره گوش

در مقالات گذشته در لوکس گلامور نحوه سوراخ کردن گوش را بررسی و روش هایی را برای این کار معرفی کریم شما عزیزان می توانید مقاله مربوط به روش های سوراخ کردن گوش را مطالعه بفرمایید. شاید برای شما یا عزیزان شما اتفاق افتاده باشد که سوراخ گوشتان گرفته باشد و یا قسمتی از آن پر شده باشد و دنبال راه حلی برای آن باشید. در این مقاله قصد داریم تا روش های سوراخ کردن دوباره گوش را معرفی کنیم.

سوراخ کردن دوباره گوش با روش های خانگی

سوراخ گوش بنا به دلایلی ممکن است بطور کامل و یا قسمتی از آن ترمیم شود و دیگر نتوان گوشواره ای آویز کرد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که گوشواره را بلافاصله پس از سوراخ کردن، از گوش در آورد یا مدت زیادی از گوشواره استفاده نکرد ( بطور معمول اگر گوشواره را به مدت 6 الی 8 هفته از گوش خود در بیاورید احتمالش زیاد است که سوراخ گوش ترمیم شود.)و یا از ناشی از عفونت سوراخ کردن گوش باشد. سوراخ کردن دوباره گوش امکان پذیر است اما بایستی با آگاهی و محافظت انجام شود. سوراخ کردن گوش بصورت نامناسب و غیر اصولی باعث عفونت و دیگر مشکل ها می شود. اگر قصد دارید این کار خودتان انجام دهید بایستی نرمه گوش عاری از هر گونه زخم و عفونت باشد و با آگاهی از نحوه سوراخ کردن گوش، دوباره سوراخ کنید و حدود 1 ماه از مراقبت کنید.

روش اول: از فردی که در این زمینه متخصص است کمک بخواهید.

1- به دنبال مکانی مشهور و قابل اعتماد بگردید.

شما میتوانید گوش های خود را با مراجعه به دکترهای عمومی، تزریقات پانسمان ها و یا در خانه خودتان سوراخ کنید. سوراخ کردن گوش در خانه شاید روشی ارزان قیمت باشد ولی برای افرادی که حساس هستند و زخم آنها سریعا ترمیم نمی شود انتخابی مناسب نیست.

برای سوراخ کردن گوش از تفنگ هایی که مخصوص این کار هستند استفاده نکنید، به این دلیل که ضربه شدید به نرمه گوش وارد می کند و هم نمیتوان به طور کامل استریل کرد.

2- دستورات مراقبت پس از سوراخ کردن گوش را رعایت کنید.

از راهنمایی های پزشک و مطالبی که در سایت ها منتشر شده است استفاده کنید. بعضی توصیه ها و مراقبت ها را باید پس از سوراخ کردن گوش رعایت کنید. از طرفی دیگر پوست و بدن بعضی افراد در مقابل زخم و جراحت بسیار حساس است و التیام و ترمیم زخم به آرامی و در مدت زمان طولانی صورت میگیرد که لازم است برای این افراد دستورالعمل های خاصی برای بهبود روند ترمیم زخم سوراخ انجام پذیرد.

3- سعی کنید سوراخی را که قسمتی از آن ترمیم شده ولی قسمتی هنوز ترمیم نشده است را بدون نیاز به سوراخ کردن دوباره باز کنید.

برای این کار ابتدا هر دو طرف سوراخ را با لایه ای از وازلین یا لوسیون پوشش دهید. ابتدا نرمه گوش را ماساژ دهید تا نرم شود سپس با گوشواره میخی اقدام به باز کردن کامل سوراخ کنید. مراقب باشید که خیلی فشار نیاورید که زخمی نشود. فراموش نکنید که قبل اینکار دستان خود را با آب و صابون بشویید و همچنین گوشواره را استریل کنید.

در صورتی که لازم است دوباره گوش را سوراخ کنید بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

1- دست ها را بشویید.

دستهای آلوده به میکروب باعث انتقال باکتری و سپس عفونت میشود. دست های خود را با آب و صابون شستشو دهید، سپس با استفاده از حوله تمیز خشک کنید و نهایتا با استفاده از مواد ضد عفونی کننده دست و صورت میکروب ها و باکتری های موجود را به حداقل برسانید.

2- سوزن و گوشواره ها را ضدعفونی کنید.

شما میتوانید از هر نوع گل میخ و سوزن برای سوراخ کردن دوباره گوش استفاده کنید، اما در هر حال چه سوزن و گل میخ تازه و نو باشد و چه قبلا استفاده شده باشد لازم است ضدعفونی و عاری از هرگونه میکروب شود. برای این کار میتوانید پارچه ای (کتان) تمیز را به الکل آغشته کرده و به تمام بدنه ی سوزن بکشید.سپس پارچه ای دیگر بردارید و آن را نیز به الکل آغشته کنید و تمای سطوح و بدنه گوشواره ها را نیز ضد عفونی کنید.

بهترین گزینه سوزنی است که قبلا برای سوراخ کردن گوش استفاده نشده و اولین بار است.

در نظر داشته باشید که سوزنی که قبلا استفاده شده و ضدعفونی نشده باشد عامل انتقال باکتری و عفونت است.

3- از ژل های بیحس کننده پوست بر روی گوش خود بمالید.

بیشتر افراد فکر میکنند که استفاده از یخ برای بیحس کردن گوش و تقلیل درد ناشی از سوراخ کردن گزینه مناسبی است، در حالیکه اینطور نیست. استفاده از یخ باعث متراکم شدن نرمه گوش میشود و در حین سوراخ کردن گوش موجب متلاشی شدن بافت گوش و ساییدگی بیشتر میشود و عمل سوراخ کردن را سخت تر میکند.

بجای این کار میتوانید از ژل های بیحس کننده پوست استفاده کنید بهتر است حدود 30 الی 60 دقیقه قبل، ژل را بر روی گوش  بمالید. میتوانید ژل را از فروشگاه های آنلاین یا داروخانه تهیه کنید. اگر بجای ژل بیحس کننده پوست به ژل تسکین دهنده درد دندان دسترسی دارید میتوانید به جای آن استفاده کنید.

4- محل سوراخ اولی را نشانه گذاری کنید.

اگر با دست و لمس کردن نرمه گوش نتوانستید موقعیت اولیه سوراخ گوش را پیدا کنید، مقابل آینه بایستید و محل دقیق آن را با ماژیک نشانه گذاری کنید. همچنین میتوانید در محلی غیر از سوراخ اولیه یعنی هر جایی که دوست دارید را سوراخ کنید(البته نه از هر قسمتی که خوشتان بیاید. قسمت هایی که از لحاظ علمی و عملی سوراخ کردن آن موردی ندارد) سپس مقابل آینه بایستید و هر دو گوش را بصورت قرینه نشانه گذاری کنید.

5- در پشت گوش خود سیب زمینی یا اسفنج قرار دهید. بهتر است سیب زمینی را بشویید.

قرار دادن سیب زمینی یا اسفنج در پشت گوش هم باعث راحت تر سوراخ کردن و کمتر فشار آوردن به سوزن می شود و هم از آسیب رساندن به گلو و گردن جلو گیری میکند. اگر خودتان به تنهایی این کار را انجام میدهید با دستی که خالی است سیب زمینی یا اسفنج را پشت گوش نگهدارید و با دست دیگر با سوزن سوراخ کنید.

اگر در دسترس سیب زمینی یا اسفنج ندارید می توانید از اشیاء مشابه آن استفاده کنید.

6- سوزن را به آرامی از نرمه گوش عبور دهید.

ابتدا سر سوزن را در نقطه ای که نشانه گذاری کرده اید قرار دهید. سپس سوزن را از نرمه گوش به آرامی عبور دهید. سوزن را بصورت عمود بر گوش خود نگهدارید و بطور کامل از نرمه گوش عبور دهید.

7- یک قطعه یخ در پشت گوش خود نگه دارید.

اسفنج یا سیب زمینی را از پشت گوش بردارید و جای آن یخ قرار دهید و و حدود 5 دقیقه در پشت گوش نگه دارید. این کار برای تسکین درد خوب است. مادامیکه یخ را در پشت گوش نگه داشته اید سوزن را از گوش بیرون نیاورید.

8- گوشواره ( گل میخ) را از درون سوراخ عبور دهید و جا بزنید.

بعد از اینکه یخ را از پشت گوش برداشتید گوشواره را به دست بگیرید و به آرامی از درون حفره عبور دهید. پس از آنکه گل میخ را از درون گوش عبور دادید قفل آن را از پشت ببنید.

پس از سوراخ کردن گوش لازم است هفته ای دوبار گوشواره را از گوش خود دربیاورید و محل های آن را با آب و صابون و یا الکل ضدعفونی کننده ضد عفونی کنید.

17 comments

  1. .

    امتحان میکنم امیدوارم جواب دهد.

    1. ناشناس

      من حدود یک ماه میشه که سوراخ دوم زدم رو لاله ی گوشم . چند روز بعد از اینکه گوشم رو سوراخ کردم گوشواره رو در نیاوردم اما بعد دیدم انگار عفونی شده . ازش مراقبت کردم یه مدت و دیشب که گوشوارم رو در اوردم الان که می خوام گوشم کنم سوراخش نیمه بازه خودمم نتونستم با کرم دوباره سوراخش رو باز کنم و اینکه سوراخش خیلی ریزه می خوام یکمی درست تربشه چون هر گوشواره ای رو نمی تونم گوش کنم . چیکار کنم ؟

      1. یع بنده خدای بد بخت

        سلام من تابستان سال ۱۴۰۱ گوشمو سوراخ دوم کردم تو قزروف بعد مامانم گفت که گوشواره عه داشته جذب گوشم میشده در اوردمش الان دو روز گذشته و یک سال از اینکه گوشمو سوراخ کردم گذشته وقتی میخوام گوشوارمو دوباره بندازم درد داره و از گوشم خون میاد به خواطر دردشم دارو بی حسی می زنم ولی باز درد داره میسه بگید کیپ شده یا باید چیکار کنم چون وقتی خون میاد انگار سوراخش کیپ میشه و سوراخش مشکی میسه تروخدا بگو

  2. سلام من حدود یه ماهی میشه که گوشم رو سوراخ کردم .یکی پایین یکی دیگه رو لاله گوش. اولا اصلا عفونت نکرده بود تا 2 روز پیش که دیدم پشت سوراخ شبیه زگیل برآمده شده. عفونت رو خارج کردم تا چند روز نمیتونم گوشواره بندازم .احیانا سوراخ بسته نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز. امکانش زیاده که بسته بشه. بهتره به دکتر مراجعه بفرمایید.

    2. Nnnn

      سلام من غضروف گوشمو همین چند ساعت پیش سوراخ کردم بیرون. چون از جاش ناراضی ام میخوام سوراخ پر بشه همین الان میتونم گوشواره رو دربیارم تا سوراخش ب مرور پر بشه؟ یا سوراخ غضروف پر نمیشه؟

    3. پردیس

      آخ دستتون درد نکنه مراحلی که گفتین پیش رفتم به راحتی باز شد سوراخ گوشم?

  3. اگه فقط دو سه روز بدون گوشواره باشه هم بسته میشه؟

  4. رها

    سلام من 3 ماه هست که نرمه گوشم و سوراخ کردم گوشواره هام و یه مدت دراوردم بعد انداختم الان گوش سمت راستم ورم کرده یه چیزی شبیه جوش پایین گوشم زده فشار که میدم خون ازش میاد بیرون چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز. بهتره به پزشک مراجعه کنید. چون ممکنه وضعیتش وخیمتر شه یا گوشت اضافه بیاره

    2. من چند وقت پیش برود دو ماه پیش گوشم را سوراخ دوم زدم …..دو هفته ای شد که در آوردن الان میخواستم بپوشم بسته شده آیا میتونم خوردم درباره بازش کنم یا نه؟

  5. آینه درخشانی

    سلام من حدود ۵ یا ۶ ساله که گوشواره نذاشتم به نظرتون باید گوشمو سوراخ کنم

  6. ناشناس

    من حدود یک ماه میشه که سوراخ دوم زدم رو لاله ی گوشم . چند روز بعد از اینکه گوشم رو سوراخ کردم گوشواره رو در نیاوردم اما بعد دیدم انگار عفونی شده . ازش مراقبت کردم یه مدت و دیشب که گوشوارم رو در اوردم الان که می خوام گوشم کنم سوراخش نیمه بازه خودمم نتونستم با کرم دوباره سوراخش رو باز کنم و اینکه سوراخش خیلی ریزه می خوام یکمی درست تربشه چون هر گوشواره ای رو نمی تونم گوش کنم . چیکار کنم ؟

  7. بدبختی که گوشش گرفته!

    سلام من سه روز پیش غضروف گوشمو سوراخ کردم بعد یه نیم ساعت پیش در اوردم چکش کنم و تمیزش کنم ولی الان نمیره داخل چیکار کنممم واقعااا داره میره رو مخم انگار یه چیزی جلوی ورودشو گرفته?

    1. با سلام و عرض ادب. چون احتمال عفونت هست لطفا به پزشک مراجعه کنید

  8. Melika Abedi

    من همین الان گوشوارم را از گوشم در اوردم تا قفلش رو اروم تر از قبل ببندم چون اون کسی که گوشمو سوراخ کرده قفلش رو خیلی محکم کرده خب حالا دیگه نمیتونم گوشواره را کامل در گوشم کنم سوراخ پشت گوشمو پیدا نمیکنم که کامل گل را در ان فرو کنم که بعد فقل گوشواره را ببندم و دو روز پیش گوشمو سوراخ کردم کمک کنید لطفا

    1. سلام دوست عزیز. گوشواره رو از پشت گوش وارد سوراخ گوشتون کنید شاید اینجوری راحتتر باشه و بعد گلش رو ببندید و بذارید چند روز بمونه تا با اصطلاح زخمش پینه ببنده و بعد چند روز احتمالا این مشکلتون حل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه