آشنایی با سنگ تیفانی و کاربرد های آن

بی شک نام تیفانی تا به حال به گوش شما خورد است و همگی اطلاع داریم که تیفانی یکی از برند های معروف در زمینه تولید لوازم لوکس و زیورآلات میباشد. در این مقاله سعی داریم تا با مفهوم جدیدی به نام سنگ تیفانی آشنا بشیم که هیچ گونه ارتباطی به شرکت تیفانی ندارد. این سنگ زیبا یکی از مواد معدنی ترکیبی است که از ادغام چندین ماده معدنی ساخته شده است و اغلب در ساخت انگشتر زنانه، گردنبند زنانه و … مورد استفاده قرار می گیرد. اما در این میان سوالاتی شاید به ذهن شما خطور کند سوالاتی همانند اینکه سنگ تیفانی چگونه است؟ و یا سنگ تیفانی در کجا یافت می شود ؟ و یا اینکه آیا این که سنگ تیفانی نام دیگری دارد؟ که در این مقاله سعی داریم به این سوالات جواب دهیم و اطلاعات جامعی را از این سنگ در اختیار شما دوستان بگذاریم پس لطفا این مقاله را با دقت دنبال کنید

سنگ تیفانی چگونه است؟

سنگ تیفانی یک نام تجاری است که اغلب برای سنگ های رنگ بنفش، سفید و آبی مورد استفاده قرار می گیرد که قایلیت برش خوردگی و جلا و صیقل را دارای می باشند. از لحاظ ژئولوژیکی سنگ تیفانی سنگی است که عمدتا از فلوریت با مقدار کمی اپال، کلسیت، دولومیت، کوارتز، کلسدون و برتریاندیت تشکیل شده است. نام های دیگری نیز برای سنگ تیفانی استفاده می شود که عبارتند از فلوریت اپالیز، سنگ بستنی و برتریاندیت است.

سنگ تیفانی در کجا یافت می شود؟

سنگ تیفانی یک ماده نادر است که در مناطقی همانند معدن بریلیوم Brush Wellman در کوه اسپور غرب یوتا می توان آن را یافت کرد. این سنگ به عنوان بخش کوچکی از سنگ های این معدن به صورت برجستگی هایی یافت می شود. معمولا بین 1 تا 2 درصد از معدن بریلیوم را از لحاظ وزنی سنگ تیفانی تشکیل می دهد. تحقیقات زمین شناسی ایالت متحده آمریکا نشان می دهد که این گره ها یا همان برجستگی ها از کربنات کلاست هستند که عمدتا توسط فلوریت جایگزین شده اند. مقادیر کمی برتریاندیت همراه با بریلیوم با ترکیب شیمیایی Be4Si2O7(OH)2 زمانی که در سنگ فلوریت ترکیب می شوند باعث ایجاد سنگ تیفانی می شوند.

نام های دیگر سنگ تیفانی

مناسب ترین نام برای سنگ تیفانی فلوئوریت اپال یا فلوئوریت اپالیزه است که ک اغلب سنگ های تیفانی دارای چنین ترکیبی هستند. یکی دیگر از نام هایی که برای این سنگ استفاده می شود برتریاندیت می باشد که به نظر می رسد نام نامناسبی برای این سنگ باشد زیرا فقط چند در صد فقط از این سنگ شامل سنگ تیفانی می باشد. یکی دیگر از نام هایی که استفاده می شود سنگ بستنی است که به دلیل رنگ دلچسب و شبیه بستنی به آن اطلاق می شود. داستان های زیادی در پشت نام سنگ تیفانی وجود دارد بعضی افراد این نام را به شرکت معروف تیفانی ربط می دهند که در ساخت کالاهای لوکس می باشد و بعضی دیگر این نام را به نام دختر Brush Wellman مربوط می داننند در حالی هیچ کدام از این ها واقعیت ندارد

جواهرات ساخته شدخ در سنگ تیفانی را به سختی میتوان در فروشگاه های طلا و جواهر یافت کرد. این نوع از زیورآلات را می توان در نمایشگاه های صنایع دستی و سنگ های قیمتی می توان یافت. شما همچنین می توانید این زیورآلات را در بازار صنایع دستی آنلاین همانند Etsy پیدا کنید.

سختی این سنگ تقریبا 5 تا 5.5 می باشد و جزو سنگ های نرم محسوب می باشد از همین رو این سنگ برای استفاده در زیورآلاتی همانند گوشواره و گردنبند مناسب می باشد در صورتی که برای استفاده بر روی انگشتر توصیه نمی شود.

یکی از مواردی که شما را خوشحال خواهد کرد قیمت آن است. اگرجه این سنگ جزو سنگ های نادر و کمیاب است ولی با قیمت کمتر از 75 دلار می توان انواع اقسام رنگ ها و الگوهای ان را خریداری کرد. این سنگ بر روی یک انگشتر نقره استرلینگ قیمت برابر با 150 دلار خواهد داشت.

فواید و خواص سنگ تیفانی

سنگ تیفانی به فرد کمک می کند تا با روحیه ای بالا مسیر زندگی خود را ادامه دهد و پیوسته در حال پیشرفت و روبه جلو باشد. قدرت سنگ تیفانی به چاکرای فرق سر و چشم سوم برمی گردد و به انسان این قدرت را می دهد که فکر و ضمیری روشن داشته باشد. همچنین این سنگ این قدرت را دارد که ادراکات فردی را بالاببرد. همچنین محتوی فلوئریت موجود در سنگ سبب ایجاد تعادل در نیروی فرد می شود.

تیفانی را می توان یکی از سنگ های زیبا با قیمت مناسب دانست که برای استفاده در بخش زیورآلات مناسب می باشد. این سنگ نادر و زیبا دارای فلوئریت می باشد و از همین رو دارای تم بنفش نیز می باشد و جزو سنگ خوشرنگ محسوب می شود که علاوه بر زیبایی بر روی روح و روان فرد استفاده کننده نیز تاثیر مثبت برجای می گذارد از همین رو زیورالات لوکس گلامور این سنگ را به عنوان یکی از زیباترین و نادرترین سنگ که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است برای استفاده توصیه می کند امید است که با راهنمایی ها انجام شده در قسمت بالا خریدی مطمن و با اطلاعات داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه