تعیین سایز انگشتر و اندازه گیری آن در خانه به 3 روش آسان و راحت

تعیین سایز انگشتر  و انداره گیری انگشتر با توجه به افزایش فروشگاه های اینترنتی و لزوم خرید اینترنتی و آنلاین یک امر مهم به شمار می آید که در این مقاله روش اندازه گیری انگشتر را با متد های مختلف از جمله اندازه گیری انگشتر با خط کش و سانتی متر با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت.

با وجود اینترنت و فروشگاه های اینترنتی ، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید انگشتری را که مورد پسند شماست از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید ولی با توجه به اینکه سایز انگشتر را نمی دانید و تست نکرده اید دلسرد و منصرف می شوید. یا گاها هدیه ای را برای عزیزانتان سفارش می دهید در صورتی که اندازه انگشتر او را نمی دانید و به مشکل بر می خورید. در این شرایط چه باید کرد؟

تعیین سایز انگشتر با استفاده از خط کش و نخ

در این مقاله از لوکس گلامور قصد داریم تا چند روش مهم و کاربردی برای اندازه گیری سایز انگشتر مردانه و زنانه را بررسی کنیم.

ویدئو تعیین سایز انگشتر :

در این ویدئو به صورت کامل نحوه تعیین اندازه گیری انگشتر نمایش داده شده است تا راحتتر متوجه روند انجام کار قرار بگیرید.

در ادامه  جداول مربوط به تعیین سایز انگشتر و نحوه محاسبه اندازه انگشتر به صورت نوشتاری نیز آمده است تا اگر با ویدئو راحت نبودید با مطالعه پیش بروید.

راهنمای اندازه گیری سایز انگشتر مردانه و زنانه

برای تعیین اندازه گیری انگشتر مورد نظر می توانید یکی از سه روش اساسی که در این مقاله هست را انتخاب کنید و با دنبال کردن مراحل آن اقدام به اندازه گیری انگشتر خود کنید.

1- استفاده از سایز دور انگشت و جدول سایز انگشتر – اندازه گیری انگشتر با خط کش

شما می توانید با اندازه گیری سایز دور انگشت مورد نظر خود با استفاده از سانتی متر و یا یک نوار کاغذی یا پارچه ای و مطابقت آن با جدول زیر اندازه انگشتر خود را بدست آورید

تعیین سایز انگشتر ب استفاده از نخ و کاغذ
تعیین سایز انگشتر

مراحل تعیین سایز انگشتر با خط کش

  1. یک نوار یا پارچه و یا نخ را آماده کنید که بتواند دور انگشت شما بپیچد
  2. نوار یا نخ را به گونه ای به دور انگشت مورد نظر خود بپیچانید که نه زیاد شل باشد و نه خیلی محکم به طوری که انگشت شما احساس راحتی کند.
  3. از جایی که نخ یا نوار کامل به دور انگشتر شما پیچید علامت بزنید.
  4. اندازه نوار را تا جایی که علامت زده بودید با خط کش اندازه بگیرید. این اندازه باید دقیق گرفته شود.
  5. اندازه به دست آمده را با جدول سایز انگشتر مطابقت دهید تا شماره انگشتر شما به دست بیاید
  6. بهتر است چند بار این کار را انجام دهید چرا که این روش، خیلی دقیق نیست و بهتر است چند بار انجام شود.
آموزش تعیین سایز انگشتر

2- انداره گیری سایز انگشتر با استفاده از از قطر انگشتر

روش دوم در اندازه گیری انگشتر مردانه و زنانه که هم برای اندازه گیری شماره انگشتر طلا و هم نقره و استیل استفاده می شود استفاده از سانتی متر و قط داخلی انگشتری هست که استفاده می کنید. اگر انگشتری دارید که استفاده می کنید این روش دقیق ترین اندازه گیری انگشتر را به شما می دهد.

آموزش تعیین سایز انگشتر بر اساس قطر داخلی

مراحل تعیین سایز انگشتر با استفاده از خط کش و انگشتر

  1. یکی از انگشترهایی که استفاده می کنید و با سایز آن راحت هستید را انتخاب کنید. (یا انگشتر یکی از دوستان و آشنایان که سایز انگشتر شماست)
  2. با استفاده از خط کش مثل تصویر بالا قطر داخلی انگشتر را به صورت دقیق (با میلی متر) اندازه بگیرید. دقیت داشته باشید که حتما داخل انگشتر و رکاب را اندازه بگیرید و به هیچ عنوان رکاب انگشتر در این اندازه گیری حساب نشود.
  3. اندازه به دست آمده را با جدول سایز انگشتر پایین مطابقت دهید تا سایز انگشتر شما به دست بیاید.
تعیین سایز انگشتر با روش قطر داخلی

نکته: با بخش های مختلف خط کش این اندازه گیری را تکرار کنید تا اندازه دقیق به دست بیاید چون ممکن است با توجه به استاندارد نبودن برخی از خط کش ها یک بار اندازه گیری دقیق نباشد.

3- روش سوم اندازه گیری انگشتر – با استفاده از اپلیکیشن گوشی

روش سوم در تعیین سایز انگشتر استفاده از اپلیکیشن های گوشی برای تعیین سایز انگشتر است. برای استفاده از این روش نیز مثل روش دوم به یک انگشتر که سایز شما باشد نیاز دارید.

مراحل آموزش اندازه گیری سایز انگشتر با گوشی

  1. یکی از اپلیکشین های موبایلی که برای تعیین سایز هست را دانلود کنید. پیشنهاد استفاده از اپلیکیشن استفاده از اپلیکیشن موبایلی RINGFIT هست. البته در نظر داشته باشید که اکثر برنامه های تعیین سایز با همین روش عمل می کنند.
  2. به بخش تعیین سایز انگشتر وارد شوید.
  3. انگشتر خود را بر روی بخشی که با علامت عدد 1 نشان گذاری شده قرار دهید.
  4. با استفاده از فلش ها و نشانگر هایی که با علامت 2 نشان داده شده دایره بخش 1 را به قدری بزرگ یا کوچک کنید که دقیقا اندازه داخل انگشتر شما را را نشان دهد.
  5. حالا کافیست عدد نشان داده در ستون USA , Canada را بخوانید.
اپلیکیشن تعیین سایز انگشتر

یکی از دقیق ترین روش ها برای اندازه گیری سایز انگشت مراجعه به فروشگاه های زیورآلات می باشد و استفاده از ابزار لوب اندازه گیری در این فروشگاه ها می باشد که استفاده از آن در همه فروشگاه ها رایگان می باشد. در این روش های لوب ها و حلقه هایی فلزی با اندازه های مختلف وجود دارد که دارای سایز های استاندارد میباشند که شما با استفاده از آنها و تطابق با انگشت خود می توانید سایز انگشتر مورد نیاز خود را بدانید.

ابزار تعیین سایز انگشتر

قبل از بررسی روش های اندازه گیری سایز انگشت ، به نکات موارد زیر توجه داشته باشید.

  • زمانی که دست های شما سرد است اقدام به اندازی گیری نکنید چرا که در این حالت فشار خون کم است و اندازه انگشتر کوچکتر از اندازه اصلی نشان داده می شود.
  • سعی کنید بعد از ظهر ها اقدام به اندازه گیری انگشتر کنید
  • عمل تعیین سایز را چندین بار انجام دهید و اگر شکی در اندازه داشتید سعی کنید مقدار بزرگتر را سفارش دهید.
  • حتما توجه داشته باشید که انگشت شما متورم نباشد زیرا می تواند مانع از اندازه گیری صحیح شود.
  • چندین بار اندازه گیری کنید و از میانگین اندازه ها استفاده کنید.
  • اگر بند انگشتتان خیلی بزرگتر از پایه انگشت شما می باشد هر دو را اندازه بگیرید و میانگین آنها را انتخاب کنید.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که اندازه حلقه ها و جدول تبدیل در کشور های مختلف ممکن است متفاوت باشد پس اگر قصد خرید از ایران را دارید از جدول تطبیق سایز داخل کشور استفاده کنید.
تعیین سایز انگشتر

جمع بندی

در این مقاله به آمورش اندازه گیری اندازه انگشتر پرداخته شده است و به سه روش اندازه گیری انگشتر اشاره شده است که می توانید با استفاده از آن و عمل به یکی از روش های گفته شده اقدام به خرید اینترنتی انگشتر کنید یا اینکه بدون اینکه دوستتان پیش شما باشد برای او انگشتر انتخاب کنید.

جنس فلزات انگشتر تاثیری در نحوه اندازه گیری شما ندارد و اندازه ها برای تمام انگشتر های مردانه و زنانه و استیل و طلا و نقره و یا برنجی یکسان است. سعی کنید زمانی که دست شما گرم است اقدام به اندازه گیری کنید تا سایز انگشت شما به حال نرمال در آمده باشد و همچنین روش های بیان شده را چند بار تکرار کنید تا کاملا سایز انگشت خود را به درستی مشخص کنید کنید. اگر در اندازه ی به دست آمده دو دل هستید حتما نیم سایز بالاتر را بگویید چرا که در این صورت به احتمال زیاد انگشتر خریداری شده با انگشت شما همخوانی خواهد داشت.

سوالات متداول :

  1. آیا می شود در خانه سایز انگشتر را به صورت دقیق مشخص کرد؟

    بله، این کار شدنی است. کافی است یکی از روش های توضیح داده شده در مقاله بالا را مطالعه و اجاره کنید. با این کار نیازی نیست برای تعیین سایز انگشتر به بیرون و مغازه های طلافروشی و نقره فروشی مراجعه کنید

  2. آیا سایز بندی طلا و نقره و استیل با هم فرق میکنند؟

    خیر سایز بندی انگشتر ها یکی است ولی نحوه بیان آن و دقت آن ها کمی با هم متفاوت است. اگر شما به هر یکی از همکاران فروشنده سایز های مشخص شده در این مقاله را اعلام کنید آنها حتما انگشتر با سایز شما را ارائه خواهند کرد.

  3. اگر سایز انگشتری که می خواهم در سایت شما نباشد چه کاری باید کرد؟

    اگر سایز انگشتر که می خواهید در بین سایز های موجود نبود کافیست با پشتیبانی تماس بگیرید تا تغییر سایز برای شما انجام شود.

  4. هزینه تغییر سایز انگشتر نقره و طلا چقدر است؟

    تغییر سایز انگشتر یک کار کاملا تخصصی است و به همین دلیل قیمتی که همکاران ارائه می دهند نیز متفاوت خواهد بود. برخی از همکاران به صورت رایگان و برخی با قیمت بالا 100 هزار تومان انجام می دهند. ولی در لوکس گلامور با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت (که در بسیاری از موارد اصلا معلوم نمی شود) انجام میشود.

  5. آیا در شهر ما امکان تغییر سایز انگشتر نقره و طلا هست؟

    جواب این سوال به احتمال خیلی زیاد بله هست. ولی نکته مهمی که وجود دارد معمولا استاد کار ماهر در تمام شهرها قابل دسترس نیست. تغییر سایز انگشتر کار حساسی است و اگر می خواهید انگشتر سالمی داشته باشید پیشنهاد ما حتما استفاده از اساتید ماهر در این زمینه است.

  6. اگر انگشتری که خریدم به دستم کوچک یا بزرگ بود چه کنم؟

    پیشنهاد همیشگی ما این است که حتما از فروشگاه های معتبری که بعد از فروش به مشتری تعهد دارند خرید انجام دهید تا در این گونه موارد با مشکل مواجه نشوید. در فروشگاه اینترنتی لوکس گلامور ما هم امکان تعویض انگشتر (در صورت موجود بودن سایز مورد نظر شما) و امکان تغییر سایز انگشتر با هزینه کم را به شما عزیزان ارائه می دهیم

64 comments

  1. علی

    سایز انگشترهایی که خیلی جاها ميگن با سایزبندی شما متفاوته،
    اونا اعدادی مثل 60/61/…دارن
    اونا رو هم توضیح بديد، لطفا

    1. بله. همون اندازه ای که بر حسب میلیمتر به دست آمده رو به عنوان سایز میگن. تو روش اول داخل جدول 60 تقریبا بین 9 و 10 میشه

      1. آری

        سلام سایز ۶۴ میشه سایز ۱۱ من ۱۲ سالمه خیلی برام بزرگ نیست

        1. با سلام و عرض ادب. مطمئنا اشتباه اندازه گیری کردید. لطفا با دقت بیشتر و با یک خط کش دقیق اندازه گیری بفرمایید

  2. حامد

    مرسی از سایت خوبتون

  3. احمدرضا

    سلام برا من اومد 80 میلیمتر چند میشه؟

    1. سلام. احتمال اشتباه اندازه گیری کردید. یه بار دیگه امتحان کنید چون سایز 80 خیلی بزرگ میشه

      1. محمدرضا

        سلام من 8سانتی متر شد اندازه انگشتر اندازه دستم ..که اگر تبدیل به میلی متر کنم میشه 80 حالا سایز انگشتر چند میشه؟مرسی از پاسختون

        1. سلام وقت بخیر. لطفا عکس دستتون رو توی تلگرام یا واتس اپ یا از طریق چت انلاین برای ما ارساا کنید تا بتونیم راهنمایی کنیم

          1. النا

            سلام وقتتون بخیر برای شد ۵۶ میلی متر کدوم سایز میشه

          2. ایدا

            میخوام سایز دستمو بفهمم

      2. فاطمه

        سلام ممنون از مطلب مفیدتون. من انگشتری که کاملا سایز انگشتمه رو اندازه گیری کردم. قطر داخلیش ۱۹ میلی متر بود که اگه ۲۰ درنظر بگیریم، سایزم ۱۰/۵ میشه. اما طول کاغذ ۶۹ میلی متر دراومد که سایز متناسبش میشه ۱۳. الان کدومش دقیق تره؟

        1. با سلام و عرض ادب. گرفتن قطر داخلی انگشتر دقت بیشتری داره.

  4. س

    سلام

    ببخشید اینکه برخی سایتها در بخش اندازه ،وزن را به گرم می نویسند چه باید کرد؟ یعنی تنها یک عدد انگشتر از آن مدل دارند و با توجه به ظاهرش باید تصمیم گرفت که اندازه میشود یا نه؟!

    1. با سلام و عرض ادب
      دقیق متوجه منظور شما نشدم ولی هیچ وقت از روی عکس نمیشود به طور دقیق به سایز انگشتر پی برد. در خرید اینترنتی حتما و حتما باید سایز انگشتر های موجود قید شده باشد و اگر غیر از این باشد حتما باید توضیحات مربوط به تک سایز بودن و یا قابلیت تغییر سایز بیان شده باشد.

      1. س

        با سلام و عرض ادبی دوباره
        راستش فکر کنم با فرستادن تصویر بهتر بتوانم منظورم را از این گونه سفارشها بیان کنم(البته نامهای تجاری را حذف کرده ام):

        http://uupload.ir/files/6hs4_golden_ring.jpg

        1. Negar

          سلام من دور انگشتم ۶۳ میلی متر و قطر داخلی انگشترم ۱۸ میلی متره
          سایز انگشتر من چند میشه؟!

          1. با سلام و عرض ادب. اندازه ای که گرفتید باهم همخوانی ندارد و به احتمال زیاد در اندازه گیری اشتباه داشتید . ولی در حالت کلی قطر داخلی نتیجه دقیقتری دارد.

        2. زهرا

          سلام وقت بخیر. من سایز انگشتم روی خط کش، ۶نیم سانتی متر هست، چند میلی متر میشه و چه سایزی مناسبه؟

          1. با سلام و عرض ادب. اگر درست اندازه گیری کرده باشید تقریبا سایز 9.5 میشه ولی پیشنهاد میکنیم با هر دو روش اندازه گیری کنید تا اندازه گیری دقیق تر باشه

  5. صادقی

    سلام، حلقه های بسیار زیبایی دارین، اما سایز بندی هاتون خوب نیست، اصلا انگشتان تپل رو درنظر نگرفتن،

    1. Maryam

      سلام تو یه سایتی میخوام انگشتر بگیرم زده سایز4.9گرم یعنی چی؟ سایز نداره که بدونم

      1. با سلام و عرض ادب.
        ما پشتیبان سایت لوکس گلامور هستیم. اگر درباره محصولات ما سوالی دارید در خدمتون هستیم.

        1. آرین

          سام من سایز انگشتم شد ۸ سانتی متر پس یعنی چند میلی سانت است ممنون از راهنمایی شما

  6. سلام وقت بخیر. کدوم محصول مد نظرتون هست؟

    1. Maryam

      سلام تو یه سایتی میخوام انگشتر بگیرم زده سایز4.9گرم یعنی چی؟ سایز نداره که بدونم

  7. Maryam

    تو سایت خودتونم سایزو مطرح نکردین فقط گرم نوشتین

    1. در همه انگشتر ها سایز ها مشخص شدن. اگر مشکلی در مشاهده دارید به بخش پشتیبانی پیام بدیدتا راهنماییتون کنیم.

  8. علی

    سلام ببخشید من چندین بار امتحان کردم سایز انگشت من هم زیاد بزرگ نیست سایز ۶ تا بند انگشت (انگشت انگشتری) میاد و ۷ و ۸ رو امتحان نکردم اما ۷۰ میلی متر درمیاد ینی بیشتر از ۱۳ میسه؟

    1. سلام وقت بخیر. لطفا از روش قطر داخلی استفاده کنید. قطر داخلی انگشتری که استفاده میکنید رو اندازه بگیرید و با توجه به جدول های بالا عیین سایز بفرمایید

  9. اسدی

    سلام ببخشید شماره دست من. ۶۷ میلی متر هست که میشه ۱۲اما وقتی داخل انگشتری را اندازه میگیرم شمارم میشه ۱۰ الان کدوم درسته؟؟؟؟

    1. با سلام و عرض ادب . با توجه به خطای اندازه گیری که صورت میگره گرفتن قطر داخلی انگشتر دقیقتر هست همیشه

  10. نوریه

    سلام ببخشید من از راه اول رفتم سایز انگشتم شد ۶.۲ سانتی متر میشه بگین چند میشه؟

    1. سلام . نیشه سایز ۱۰ ولی پیشنهاد میکنم از روش دوم هم امتحان کنید تا دقیقتر به دست بیاد

  11. نازنین

    سلام ببخشید من با متر اندازه گرفدم میخاسم ببینم ۷۰ میلی متر و ۶۰ میلی متر سایز چند میشه ؟!
    میشه راهنمایی کنین مرسی یکم عجله دارم چون قراره سفارش بدم ممنون میشم زودتر جواب بدین

  12. نازنین

    سلام ببخشید میشه سایز ۷۰ و ۶۰ میلی متر رو بگید

    1. با سلام و عرض ادب. از بخش جدول میتونید مشاهده بفرمایید

      1. آرین

        آخه نوشته ۱۰ یعنی سایز انگشتر من ۱۰ است آخه من ۱۲ سالمه چطوری سایز انگشتر من ده است

  13. آرین

    سلام و عرض خسته نباشید من سایز انگشتر حدود ۶۲ میلی متر شد یعنی چی

  14. زهرا

    سلام وقتتون بخیر قطر داخلی انشگترم 1.9 سانتی متره . سایز انگشتر چند میشه ؟! برای انگشتر استیل

    1. سلام وقت بخیر. لطفا سایز 9 رو انتخاب بفرمایید .

  15. محمد رضا

    سلام من ۲۲ سالم و سایز انگشتم ۶۶ شد میشه بدونم چه سایز انگشتری میشه.

  16. Marym

    سلام خسته نباشید.. قطر داخلی انگشترم شد ۱.۲ سانت.. میشه چ سایزی؟ سایز ۳؟

    1. سلام و عرض ادب. به احتمال خیلی زیاد اشتباه اندازه گیری کردید. لطفا با یک خطکش دیگری دوباره امتحان کنید

  17. neginsamadi

    سلام سایز انگشت من 6 سانتی متر هست با پارچه نواری و خط کش اندازه گرفتم درسته ؟

    1. سلام و عرض ادب. سایز ۶ سانتی متر دور انگشتر بیشتر برای دست مردونه هست. ولی ممکنه دستتون تپل باشه و درست باشه. بهتره از روش دوم هم امتحان کنید. روش دوم دقیقتر هست

  18. مانلی

    قیمت و طرز سفارش ر‌و لطف میکنید

  19. علی حسینی

    سلام من میخوام واس نامزدم حلقه بگیرم منتها سایزی ک اونجا هس 17 و 19 و تینا هس با اینا حساب کنیم میشه چند؟

    1. با سلام و عرض ادب. همون سایز ۷ و ۹ میشه .

  20. حسن

    سلام من نصف انگشترم 2 سانت است آیا سایز ۱۰ یا ۱۱ خوبه یانه

    1. سلام و عرض ادب. نه عزیز. لطفا دوباره این مقاله رو مطالعه بفرمایید

  21. جعفر

    سلام سایز انگشت یه پسر ۱۱ساله رو میشه بگید گه چند هست

    ؟

    1. از یکی از روش های گفته شده میتونید اندازه بگیرید.

  22. زهرا

    سلام اندازه داخلی انگشتر من ۱۵ میلی متره سایزم چند میشه؟؟؟

    1. سلام و عرض ادب لطفا سایز 6 رو انتخاب بفرمایید

  23. Xlo amir

    سلام من انگشتر دستمو انداره گرفتم قطرش ۲۶ میلی متره چ سایزی باید بگیرم

  24. ابوالفضل

    خیلی خوب بود ممنونم ازتون

    1. از محبت شما متشکریم

  25. محمد

    سلام ۷۵ میلیمتر سایزش چند میشه

  26. نسترن

    سلام تو برنامه رینگ سایز
    سایز انگشتر مورد نظر شد 13تو اینترنت نوشته بود میلی مترش میشه 69 من انگشتر از یه جای سفارش دادم با میلی متر 69 گذاشتم دستم خیلی کم گشاده میخواستم بدونم میلی متر واقعی ش چقدره

  27. m.s

    سلام. اندازه در انگشتر 63 میل شد. سایز من چقدر میشه؟

    1. سلام و عرض ادب. بهتر هست سایز 11 یا 10 رو انتخاب کنید. سایز 63 بین سایز 11 و سایز 10 هست و البته این تفاوت واقعا محسوس نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه