راهنمای خرید اسباب بازی کودکان

چگونه یک هدیه برای فرزند خود انتخاب می کنید؟ یکی از چالش هایی که همه ما در زندگی با آن روبه رو هستیم انتخاب هدیه و کادو مناسب برای فرزندان و کودکان خود می باشد. یکی از انتخاب های اصلی و مناسب برای هدیه دادن به کودکان اسباب بازی می باشد که بستری را برای رشد کودکان فراهم می آورد و آنها را به چالش می کشد و مهارت های فکری، جسمی، زبانی و اجتماعی و عاطفی آنها را پرورش می دهد. کودکان نوپا کاوشگران کوچکی هستند که با انجام دادن کار ها انها را یاد می گیرند.کودکان با انجام دادن بازی های منحصر به فرد فرصتی برای رشد و تمرین مهارت های جدید به فرزند شما می دهند. اگر چه به نظر می رسد انتخاب اسباب بازی کاری آسان باید باشد زیرا امروزه تنوع زیادی از اسباب بازی در فروشگاه ها موجود می باشد اما مساله اساسی تنوع محصول و اسباب بازی نمی باشد و در هنگام خرید اسباب بازی باید به سوالات چالشی همانند اینکه کدام اسباب بازی مناسب کودک من است؟ و یا اینکه کدام یک کیفیت و ماندگاری بالایی دارند ؟ پاسخ داده شود. همچنین در هنگام خرید اسباب بازی باید به این نکات نیز توجه کرد که کدام یک از اسباب بازی ها کودک شما را درگیر خواهد کرد و آن را بیشتر به چالش خواهد کشید؟ در این مقاله سعی داریم تا با پاسخ به این سوالات چالشی شما را در خرید اسباب بازی مناسب کودک دلبندتان یاری کنیم لذا توصیه می شود به ادامه مقاله با دقت توجه فرمایید.

اسباب بازی هایی انتخاب کنید که به روش های مختلفی قابل استفاده باشند.

کودکان عاشق جدا کردن، بیرون آوردن ، قرار دادن، اضافه کردن و ساختن هستند از همین رو باید در انتخاب اسباب بازی آنهایی را انتخاب کنید که به طرق مختلف بتوان با آنها بازی کرد. به عنوان مثال از بلوک های چوبی و یا بلوک های پلاستیکی برای ساخت جاده، باغ وحش پل یا سفینه می توان استفاده کرد. این نوع اسباب بازی ها می توانند باعث شوند که کودک دست به تخیل بزند و مهارت حلق مساله و تفکر منطقی او توسعه یابد.

به عنوان مثال: اسباب بازی بلوک های خانه سازی ، لیوان های تو در تو، خمیر بازی و آب بازی

اسباب بازی فکری

به دنبال اسباب بازی هایی باشید که به رشد فکر کودک شما کمک می کند.

همه ما تجربه خرید اسباب بازی را داریم که در ان کودک فقط به مدت دو روز اسباب بازی را لمس می کند. ما می توانیم به دنبال اسباب بازی هایی باشیم که سرگرم کننده باشند و همواره از این معضل گفته شده دوری کنیم. به عنوان مثال حیوانات کوچک پلاستیکی برای کودکان می تواند سرگرم کننده باشد تا یک جعبه کف خانگی. کودکان در سنین بالاتر نیز می توانند از حیوانات پلاستیکی در داستان ها و بازی های خود نیز استفاده کنند.

نمونه اسباب بازی ها: حیوانات پلاستیکی و یا اکشن فیگور ها، خانه های عروسکی، قطار ها و کامیون های کمپرسی، حیوانات عروسکی و عروسک ها

اسباب بازی

اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که اکتشاف و حل مساله را تشویق می کند.

اسباب بازی ها به کودکان این فرصت را می دهند تا مهارت های جدید را بارها و بارها تمرین کنند. اسباب بازی هایی که به بچه ها این فرصت را می دهند به تنهایی یک چیزی را کشف و حل کنند (با کمک مربی) مهارت های منطقی تفکر آنها تقویت می شود و به کمک این مهارت می توانند مسائل مختلف را حل کنند.  همچنین این نوع اسباب بازی های به کودکان کمک می کنند تا مهارت ها ادراکی (درک چگونگی متناسب بودن اوضاع)، هماهنگی چشم و دست ها و مهارت های حرکتی خوب را یاد بگیرند.

نمونه اسباب بازی ها : پازل ها، مرتب کننده اشکال، لیوان های تو در تو، مواد هنری مانند خاک رس، خانه سازی، نقاشی کردن و استفاده از انواع رنگ آمیزی ها

اسباب بازی کودکان

به دنبال اسباب بازی هایی باشید که به تخیل کودک شما کمک می کند.

در طی سال سوم زندگی کودک خلاقیت کودک شما شروع به رشد می کند زیرا او می تواند خود را در نقش فرد دیگر و یا چیز دیگری قرار دهد به همین جهت باید به دنبال اسباب بازی هایی باشید که استعداد ها و داستان پردازی کودک شما را پرورش دهد. اسباب بازی ها می توانند نقش مهمی را در این راستا بازی کنند و مهارت ها زبان و سواد ، مهارت های حل مساله را ایجاد کنند.

نمونه اسباب بازی ها: پوشیدن انواع لباس ها، اسباب بازی ها غذاسازی و بشقاب های پلاستیکی، اکشن فیگور ها، حیوانات پولیشی، قطار ها و کامیون ها، خانه های عروسکی و اسباب بازی های ابزار نظیر شیلنگ برای آتشنشان های کوچک شما، کشتی و …

خرید اسباب بازی

به کودکان خود اجازه و فرصت دهید با چیز های واقعی و یا اسباب بازی هایی که شبیه اشیای واقعی هستند بازی کنند.

کودکان نوپای شما به درک چگونگی کارکرد اشیای اطراف خود علاقه دارند و درک درستی از آن دارند نظیر کنترل از راه دور و تلویزیون و یا کلید برق.  آنها همچنین به دنبال چیزهای واقعی نظیر تلفن همراه شما هستند زیرا مشتاق بزرگ شدن و داشتن توانایی هایی همانند شما هستند. اسباب بازی هایی از این دست به بچه ها کمک می کند تا حل مساله را یاد بگیرند و روابط  فضایی را یاد بگیرند(چطور همه چیز باهم جور در آید) و همچنین مهارت های محرک خود نظیر (استفاده از عضلات کوچک دست و انگشتان) را رشد دهند.

نمونه اسباب بازی : ظروف و مواد پلاستیکی، اسباب بازی کلید، اسباب بازی تلفن، آلات موسیقی، جاروهایی در اندازه کودک، برس و ..

اسباب بازی اتو

از اسباب بازی هایی که کودک شما را برای خواندن آماده می کند استفاده کنید.

کتاب ها ، حروف االفبا و وسائل هنری نظیر مداد رنگی،رنگ انگشتی به کودک شما کمک می کند تا مهارت های نوشتن و خواندن را زودتر یاد بگیرد. وسائل واقعی نظیر کاتالوگ ها و یا مجلات برای کودک شما جالب هستند تا با نگاه کردن به متن از آن لذت ببرند و با آنها بازی کنند.

به دنبال اسباب بازی هایی باشید که کودک شما را به فعالیت ترغیب می کند.

کودکان شما انواع حرکات بدنی را انجام می دهد زیرا خود را قدرتمند می دانند و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند. از همین رو می توانید برای کمک به کودک خود مهارت های جسمی را به اون تعلیم دهید که این آموزش ها می تواند از طریق اسباب بازی ها نیز صورت گیرد.

نمونه اسباب بازی ها:  توپهایی با اشکال و اندازه های مختلف، سه چرخه یا اسکوتر، ست های بولینگی پلاستیکی، حلقه بسکتبال در اندازه کودک، واگن برای پرکردن و کشیدن، ابزار باغبانی برای حفاری و چکش زدن، جعبه های باز از هر دو طرف برای خریدن

اسباب بازی ارزان

به دنبال اسباب بازی هایی باشید که بین کودکان و بزرگسالان مشترک باشد.

در حالی که بزرگسالان و کودکان می توانند تقریبا هر چیزی را باهم بازی کنند برخی از اسباب بازی ها برای مشارکت بزرگسالان طراحی شده اند. با نزدیک شدن کودک به سن 3 سالگی و بالاتر بازی های رومیزی که نیاز به حافظه شخصی دارند برای همه سنین جالب می باشد. زمانی که همه باهم بازی می کنید یک شب بازی خانوادگی را شروع کنید. بازی های روی تخته یا همان رو میزی مهارت های شمارش، تطبیق و حافظه و همچنین مهارت گوش دادن و خود کنترلی را تشویق می کنند. آنها همچنان مهارت های گوش دادن و خود کنترلی را توسعه می هند. همچنین با این بازی ها به فرزندان خود خویشتنداری و نحوه کنار آمدن با باخت را یاد می دهیم.

جمع بندی

انتخاب درست اسباب بازی و وسایل سرگرم کننده برای کودکان یکی از دغدغه های است که باید والدین بدان توجه کنند به صورتی که روانشناسان تاکید دارند که اسباب بازی ها می توانند بر روند شغلی و شخصیت آینده کودکان تاثیر مستقیم داشته باشند از همین رو در این مقاله سعی شد بر روی این نکات تاکید شود و اسباب بازی های متناسب با سن کودک به شما دوستان معرفی شود. فروشگاه لوکس گلامور نیز با توجه به نکات گفته شده اقدام به تجهیز فروشگاه خود با استفاده از اسباب بازی های درجه یک و با کیفیت کرده است که در بخش اسباب بازی می توانید مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه