جلوگیری از تغییر رنگ زیورآلات و بدلیجات

روش های جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات

جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات یکی از اصلی ترین دغدغه ها هنگام خرید بدلیجات هست چرا که به احتمال زیاد بعد از مدتی استفاده از آن رنگ بدلیجاتی مثل انگشتر و دستبند تغییر خواهد کرد و زیبایی و درخشندگی خود را از دست خواهد داد. پس باید به دنبال راهکاری برای مقاوم کردن بدلیجات در برابر تغییر رنگ بود تا عمر آنها را افزایش داد. در این مقاله از لوکس گلامور به روش های موثری خواهیم پرداخت تا عمر بدلیجات را افزایش دهیم و نکاتی درباره جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

اگر شما بخواهید زیورآلات گران بهای خود را برای سال ها در شرایط خوب و امنی نگهداری کنید بسیار مهم است که به درستی نگهداری شوند پس در نتیجه مهم است که روش نگهداری زیورآلات را بدانید.

روش های جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات

 همه زیورالات نیاز به نگه داری و رعایت برخی اصول استفاده درست دارند. باید توجه داشته باشید که حتی اگر از طلا هم به صورت درست استفاده نشود بعد از مدتی کوتاه کدر خواهد شد و جلا و درخشش خود را از دست خواهد داد. بنابرین همه زیورآلات نیاز به دقت در نگهداری دارند تا شاهد تغییر رنگ بدلیجات نباشیم. هنگام خرید بدلیجات حتما به این نکته دقت داشته باشید که با توجه به هزینه ای که می کنید نمی توانید توقع طلا داشته باشید ولی می توانید با کمی دقت و خرید از فروشگاهی معتبر یک خرید مطمئن انجام دهید تا به مدتی نسبتا طولانی بتوانید از زیورآلات و بدلیجات خریداری شده با رضایت استفاده کنید.

نکاتی درباره مراقبت و جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات و زیورآلات

  1. هنگام شستن دست ها و یا استفاده از مواد شوینده ( شامپو ، مایع دست شویی ، مایع ظرف شویی  و غیره) حتما بدلیجات خود را جدا کرده و در جایی مناسب قرار دهید. ( این مورد همیشه و برای تمام زیورآلات درست نیست چرا که بعضی از زیورآلات هیچ مشکلی با شست و شو ندارند.)
  2. قبل از استحمام زیورآلات و بدلیجات خود را حتما در جایی مناسب قرار دهید تا آسیبی به آن نرسید.
  3. یکی از عواملی که باعث کدر شدن زیورآلات می شود عرق کردن است و مواد موجود در عرق افراد متفاوت هست و زیورآلات برخی افراد به مراتب زودتر از بقیه کدر می شود و یا رنگ خود را از دست می دهد. بنابرین بهتر است قبل از ورزش یا عرق کردن زیورآلات خود مانند دستبند و انگشتر یا گردنبند را جدا کرده و در جایی مناسب قرار دهید.
  4. به هیچ عنوان بر روی بدلیجات ادکلن یا عطر یا اسپری خوشبو کننده نزنید چرا که این کار به شدت از طول عمر بدلیجات و زیورآلات شما خواهد کاست.
  5. بعضی از بدلیجات ارزان قیمت بیشتر برای مصرف دوره ای هستند و نمی توان از آن ها به صورت روزانه استفاده کرد چرا که حتی تماس زیاد با هوای آزاد هم می تواند بر روی تغییر رنگ آن ها اثر کند. پس بدلیجاتی که به عنوان بدلیجات دوره ای می خرید به صورت روزانه استفاده نکنید.
  6. اگر در محیط های کاری پرتنش و فیزیکی حضور دارید پیشنهاد ما این است که کلا از زیورآلات استفاده نکنید چرا که هر ضربه ای به زیورآلات می تواند باعث از بین رفتن ظرافت و زیبایی و حتی شکستن یا پاره شدن آن ها شود.
  7. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هرچقدر میزان تماس زیورآلات با بدن بیشتر باشد احتمال تغییر رنگ و حتی ایجاد حساسیت پوستی آن بیشتر است. پس زیورآلاتی مثل انگشتر و گردنبند و پابند بیشتر در معرض تغییر رنگ و ایجاد حساسیت های پوستی هستند تا گوشواره.
  8. قرار گرفتن در معرض هوای آزاد نیز تاثیر زیادی در تغییر رنگ بدلیجات و حتی طلا و زیورآلات نقره دارد. پس حتما زمانی که از زیورآلات خود استفاده نمیکنید آن ها را در یک جای مشخص و سر بسته که هوا در جریان نباشد قرار دهید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.
  9. هنگام خواب زیورآلات خود را در جای امنی قرار دهید تا هم از کج شدن و پاره شدنشان جلوگیری کنید  و هم خواب راحت تری داشته باشید! بعضی از افراد به نوعی به این کار عادت کرده اند و همیشه با گوشواره و یا گردنبند و انگشتر به رخت خواب میروند ولی بهتر از این عادت را ترک کنید تا زیورآلات شما طول عمر بیشتری داشته باشند.
  10. در استخر به هیچ عنوان از زیورآلات استفاده نکنید. آب استخر به دلیل داشتن کلر و مواد شیمیایی به بدلیجات و زیورآلات شما صدمه خواهد زد.

محل نگهداری زیورآلات و بدلیجات

بهتر است جواهرات و زیورآلات خود را در جای خشک و تمیز نگه دارید، مانند جعبه جواهرات یا اینکه زیورآلات خود را با پارچه ای نرم بپوشانید تا تغییر رنگ بدلیجات را شاهد نباشید.. زیورآلات و بدلیجات به دلایلی حتما باید در جایی مطمئن قرار بگیرند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و درخشندگی و زیبایی خود را از دست ندهند. در نظر داشته باشید که فقط تغییر رنگ زیورآلات و بدلیجات نیست که باعث از بین رفتن زیبایی آن می شود بلکه حتی از بین رفتن درخشندگی و زیبایی نگین ها هم زیورآلات را از چشم شما خواهد انداخت پس حتما در نگهداری آن کوشا باشید.

دلایل نگهداری زیورآلات و بدلیجات در جای مناسب

  1. جریان هوا یکی از اصلی دلایل اکسید شدن و تغییر رنگ بدلیجات هست. حتی طلا به مرور زمان در معرض جریان هوا تغییراتی را نشان می دهد پس نباید در محل نگهداری از بدلیجات جریان هوای آزاد باشد.
  2. جلوگیری از گم شدن هر یک از زیورآلات
  3. جلوگیری از ساییدگی زیورآلات با یکدیگر. اگر شما تمام زیورآلات خود را بر روی همدیگر قرار می دهید می توانید از خط و خش افتادن بر روی آن ها مطمئن شوید.
  4. جلوگیری از آلودگی و کدر شدن زیورآلات. زیبایی و درخشندگی زیورآلات در گرو تمیزی آن است پس حتما زیورآلات خود را در جای مناسبی قرار دهید.

 

روش های جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات - میز نگهداری از زیورآلات
روش های جلوگیری از تغییر رنگ زیورآلات – میز نگهداری از زیورآلات

چگونه جواهرات خود را سازمان یافته نگه داریم ؟

یک ایده ی خوب در نگه داری جواهرات و جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات این است که مرتب، تمیز و سازمان یافته نگهداری شوند که این کار فایده بسیاری دارد. اگر تکه های زیورآلات همدیگر را بسایند، یعنی آنها را در جعبه ای گذاشته اید که موقع جابجایی یا برداشتن یک تکه زیورآلات از داخل جعبه و یا به هر عنوانی که باعث می شود زیورآلات به هم برخورد کرده و همدیگر را بسایند ریسک بزرگی کرده اید !

بنابرآین بایستی طوری نگهداری کنید که وقتی به دنبال یک تکه خاصی از جواهرات خود هستید آن را بلافاصله پیدا کرده و بردارید (نه اینکه درون ظرف بارها غلتشان دهید). یک روش خوب برای حل این مشکل این است که از جعبه های جداگانه ای برای جواهرات کوچک (ریز) و بزرگ (درشت) استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از لوکس گلامور سعی کردیم روش های جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات و ضربه خوردن به زیورآلات و بدلیجات را معرفی کنیم تا بتوانید از طول عمر بیشتر زیورآلات خود لذت ببرید. شما اگر نکاتی در این باره دارید یا سوالی دارید با ما از طرق بخش نظرات در میان بگذارید.

3 comments

  1. مرضیه

    سلام اینارو از کجا میشه خرید یا سفارش داد

    1. با سلام و عرض ادب.
      منظورتون چه چیزی هست؟

  2. هلیا

    گوشواره و انگشتر ها که نشون میدادید خریدنی هستن منظور خانم مرضیه این بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه