معنی انگشتر در انگشت های مختلف

انگشتر در انگشتهای مختلف چه مفهومی دارد ؟

آیا میدانید معنی انگشتر در انگشت های مختلف چیست ؟

آیا شما انگشتر در دست دارید ؟ در کدام انگشت ؟ ممکن است متعجب شوید اگر بدانید انگشتر علاوه بر زیبایی، معنی و مفهوم خاصی بر روی انگشتر اشاره، انگشت وسط، دست چپ یا دست راست و … دارد. در این مقاله برآنیم که معنی انگشتر در انگشت های مختلف را بیان کنیم.

ما در هریک از دستانمان پنج انگشت داریم: انگشت شست، انگشت اشاره، انگشتر وسط، انگشت حلقه و انگشت کوچک. هر انگشت نشانگر نماد های خاصی می باشد که در برخی موارد مثبت و در برخی موارد منفی می باشد. با اطلاع از معانی انگشتر با توجه به هر انگشت می توانید علاوه بر تجربه شخصی به شناخت و نمایش خود واقعیتان کمک می کند.


دست راست یا دست چپ ؟

اولین نکته این است که بدانیم انگشتر را به کدام دستمان می پوشیم. دست چپ و راست معانی مختلفی دارند.

در کشورها و فرهنگ های مختلف برخی از این مفاهیم ها مختلف است. برای مثال در بیشتر فرهنگ ها انگشتر نامزدی را در دست چپ می پوشند ولی در فرهنگ های دیگر برعکس می باشد و آنها معتقد هستند که انگشتر نامزدی را بایستی در دست راست پوشید. البته تعداد این فرهنگ ها و عقاید قلیل است و حلقه نامزدی در بیشتر جاهای دنیا در دست چپ مرسوم است.

این انتخاب ها دوهدف را دنبال می کنند: مردمی که معتقدند که حلقه نامزدی را بایستی به دست راست پوشید بر این باورند که ازدواج فقط برای دوست داشتن نیست و علاوه بر ارائه عشق بایستی پذیرای عشق نیز بود. ولی برای مردمی که انگشتر نامزدی را بر دست چپ می پوشند، دوست داشته شدن بیشتر از عشق برایشان مهم است.

جنبه های مثبت و منفی پنج انگشت دست – معنی انگشتر در انگشت های مختلف

معنی انگشتر در انگشت های مختلف

هماهنطور که قبلا هم اشاره شد، هریک از 5 انگشت ما مشخصات مختلفی دارد. بیشتر آنها در حالت نرمال مثبت هستند ولی در بعضی مواقع بعد منفی را بازتاب می دهند. برای مثال انگشت اشاره نشان دهنده قوه خیال و اعتماد به نفس است و نماد سیاره مشتری را به این انگشت تخصیص داده اند. این دو مشخصه میتواند بازتاب حرص و طمع و خود باوری را داشته باشد.

مثالی دیگر انگشت کوچک است که نماد سیاره عطارد که نماد خدای تفکر سریع است می باشد. اما با همه مهارت های ارتباطی بدون واقعیت است حتی در حالتی منفی خدای صادق و بی نقص را به آرتیستی فریبکار تبدیل میکند.

هر انگشتی مشخصه منفی و مثبت دارد این را در ذهن خود نگه دارید و از اینکه انگشتر را درکدام انگشت خود قرار می دهید آگاه باشید و مشخصه های آن را محک بزنید زیرا که ممکن است تاثیر بدی بر حالت روحی شما داشته باشد.

صفات هر یک از پنج انگشت
در زیر توضیحاتی راجع به صفات هر یک از پنج انگشت و موارد استفاده از آن بیان شده است که امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد.
انگشت اشاره – ژوپیتر

ژوپیتر بزرگترین خدای رم باستان است به همین دلیل صفاتی چون رهبری و جاه طلبی و اعتماد به نفس را با خود به همراه دارد. با این انگشت بر روی دنیای بیرون از خود تمرکز داریم مواردی مانند ارتباط با دیگران. اگر شما زیورآلات و اکسسوری های مختلف را بر روی این انگشت استفاده کنید در واقع صفات مطرح شده در بالا را تقویت کرده اید و خواستار ارتباط بیشتر با دنیای بیرون هستید.

انگشتر وسط – زحل

انگشت وسط نماد سیاره زحل است. این انگشت تعادل دست را بر عهده دارد  و در واقع تعادل کل شخصیت انسان بر روی این انگشت نمایان شده است. این انگشت نماد جنگ میان خوبی و بدی است و همچنین بیان گر تبعیت از قانون و حس درست کاری است.

انگشت حلقه – آپولو

این حلقه به نام آپولو نام گذاری شده است و برای این کار دلایل خوبی نیز وجود دارد. این انگشتر یکی از مهمترین انگشت ها در بیان مفاهیم می باشد. آپولو نشان از خلاقیت در هنر و زمینه ای دیگر دارد. آپولو همچنین فرهنگ عشق و زیبایی را نیز به دوش می کشد. داشتن حلقه در این انگشت نمادی از داشتن عشق و همسر است.

انگشتر کوچک- عطارد
این انگشت نماد سیاره عطارد است و نشان دهنده قدرت ارتباطات اجتماعی و تمایل به برقراری ارتباط می باشد. این انگشت نشان دهنده تمایل افراد به برقراری ارتباط با دنیای بیرون و افراد جدید است.

انگشت شست

انگشت شست نشان از اراده شخص و نگرانی های او برای آینده خود و دنیا دارد و تنها انگشتی است که به نام یکی از خدایان رومی نام گذاری نشده است. ولی این عدم نام گذاری دلیلی بر بی اهمیت بودن این انگشت نیست و افراد می توانند از این انگشت برای بیان اراده ی بالای خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه