مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی

مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی

یکی از معروف ترین اکسسوری های مردانه و پسرانه که بیشترین محبوبیت را نیز دارا می باشد انگشتر مردانه می باشد که در طیف وسیعی از فلزات طلا، نقره و استیل و … در بازار وجود دارد که در این بین انگشتر مردانه نقره به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و فوایدی که برای بدن دارند می توانند گزینه مناسبی باشند. داشتن قیمت مناسب نسبت به طلا و عدم تغییر رنگ از ویژگی هایی هستند که هر فردی را ترغیب به خرید انگشتر مردانه نقره می کند به طور کلی ما دو نوع انگشتر نقره مردانه داریم که به صورت دست ساز و یا ماشینی (ریخته گری) تولید می شوند ما در این مقاله به مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشترهای مردانه نقره دست ساز و ماشینی می پردازیم و آنها را از لحاظ جنس نگین، نوع ساخت، نوع کیفیت و … باهم مقایسه خواهیم کرد از همین رو توصیه می شود ادامه مطلب را دنبال کنید.

انواع انگشتر مردانه نقره

انگشتر های مردانه موجود در بازار به دو صورت ساخته می شوند که شامل دست ساز و ماشینی می شود. انگشتر های دست ساز مردانه اغلب در کارگاه ها و بدون عملیات طراحی نرم افزار زیورآلات و ریخته گری ساخته می شوند و اغلب وزن بالایی دارا می باشند اما انگشتر های نقره ماشینی به صورت ریخته و با طراحی دقیق ساخته می شوند و دارای طرح های زیبا و خاص هستند.

مقایسه انگشتر های مردانه نقره دست ساز و ماشینی

حال که با تفاوت بین انگشتر های مردانه دست ساز و ماشینی آشنا شدیم نوبت به بررسی تخصصی این انگشتر ها از لحاظ دوام و استحکام ، ،قیمت ،جنس نگین، خلوص و درجه عیار نقره ، طرح و زیبایی و … بپردازیم تا شما دوستان انتخابی دقیق و متناسب با معیار های خویش داشته باشید.

مقایسه انگشتر نقره مردانه ماشینی و دستی از لحاظ دوام و ماندگاری

اگر بخواهیم انگشتر مردانه ماشینی و دستی را باهم مقایسه کنیم یکی از مهم ترین معیار ها دوام و ماندگاری انها می باشد. از لحاظ دوام انگشتر های دست ساز بهتر می باشند زیرا مقدار نقره مصرف شده برای ساخت انها زیاد میباشد و معمولا از وزن خیلی بالاتری نسبت به انگشتر های ماشینی برخوردارند.

مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی از لحاظ دوام و ماندگاری

مقایسه و تفاوت قیمت انگشتر های مردانه نقره دست ساز و ماشینی( ریخته)

همانطور که در بالا اشاره شد انگشتر های دست ساز معمولا وزن بالایی نسبت به انگشتر های ماشینی نقره دارند و با توجه به اینکه قیمت نقره جهانی به صورت گرمی و به روز محسابه می شود از قیمت بالاتری برخوردارند و انگشتر های نقره ماشینی با توجه به وزن کم و قیمت مناسب گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شوند که از هر دو نوع این انگشترها در فروشگاه لوکس گلامور موجود می باشد که می توانید از بخش انگشتر مردانه نقره مشاهده و مقایسه کنید.

مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی از لحاظ قیمت

مقایسه از لحاظ جنس نگین بین انگشتر نقره ماشینی و دست ساز

اغلب انگشتر های نقره ماشینی به صورت تیراژ بالا ساخته می شوند از همین رو سعی می شود در روی انها از سنگ ها و نگین های کم ارزش استفاده شود تا در صورت نیاز مشتری به راحتی قابل تعویض باشد اما انگشتر های نقره دست ساز به صورت تکی و با استفاده از هنر دست ساخته می شود و اغلب بر روی آنها از سنگ های اصلی و قیمتی استفاده می شود که نیازمند بررسی توسط متخصص سنگ نیز است. پس می توان نتیجه گرفت انگشتر های نقره ماشینی برای تغییر سنگ و نگین گزینه بهتری هستند ولی از لحاظ مرغوبیت همواره انگشتر های دست ساز در اولویت قرار دارند که از انواع سنگ ها می توان بر روی انها نیز استفاده کرد که در بخش انواع نگین ها و سنگ های به کار رفته در بخش زیورآلات بدان ها اشاره کرده ایم.

بررسی نگین های انگشتر های مردانه دست ساز و ماشینی

مقایسه از لحاظ درجه خلوص نقره بین انگشتر دست ساز و ماشینی

همه انگشتر های نقره و کلا زیورآلات نقره با درجه عیار 925 ساخته می شوند که این ناخالصی با استفاده از فلزات دیگری نظیر مس، برنج و …پر می شود که در این ارتباط با به صورت مفصل به بیان مفهوم عدد 925 بر روی زیورآلات پرداخته ایم. ساخته شدن به صورت دست ساز باعث شده است تا درجه خلوص این انگشتر ها اغلب درست نباشد و مقدار بیشتر آلیاژ در آنها استفاده شود و این در حالی است که انگشتر های ماشینی با درجه خلوص صحیح ساخته می شوند و خرید و فروش فلز این انگشتر ها نسبت به دست ساز ها آسان تر است.

مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی از لحاظ درجه خلوص

مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی از لحاظ شکل و تنوع

حال اگر بخواهیم از لحاظ طرح و زیبایی این دو نوع انگشتر مردانه را بررسی کنیم بی شک به زیبایی های وافر انگشتر مردانه ماشینی پی خواهیم برد که در انواع طرح ها و رنگ ها در بازار موجودند زیرا با طراحی و الهام از دنیای اطراف و با استفاده از نرم افزار های روز دنیا طراحی و ساخته می شوند و کار ریخته گری آن به صورت ماشینی انجام می شود و این در حالی است که انگشتر های مردانه دست ساز اغلب دارای طرحی یکسان هستند که از دقت و ظرافت بالایی برخوردار نیستند پس اگر به زیبایی انگشتر و طرح آن علاقمند هستید بی شک انگشتر های مردانه نقره ماشینی بهترین گزینه هستند.

مقایسه و بررسی تفاوت بین انگشتر مردانه دست ساز و ماشینی از لحاظ جذابیت و تنوع طرح

خلاصه:

 انتخاب بین انگشتر مردانه نقره دست ساز و ماشینی می تواند به عوامل دیگر نیز بستگی داشته باشد که شامل ظرافت انگشان دست، تیپ و استایل لباس ها و … می باشد از همین رو می توان گفت جواب قطعی برای انتخاب بین این دو نوع انگشتر وجود ندارد و هر فردی می تواند با توجه به مقایسه های انجام شده و سلیقه خویش اقدام به خرید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *