نحوه عکاسی از زیورآلات

نحوه عکس گرفتن از زیورآلات

چگونه از زیورآلات و جواهرات عکس بگیریم ؟

عکس گرفتن از جواهرات و زیورآلات یکی از چالش ها در هنر عکاسی است به این دلیل که زیورآلات معمولا دارای سایزی کوچک و ظریف هستند و عکس گرفتن از آنها نیاز مهارت و چیره گی خاصی دارد. زمینه روشن، نور، چگونگی نشان داده شدن جواهرات در عکس و سایر عوامل بایستی توسط عکاس مد نظر نظر قرار گیرند تا عکسی کاملا واقعی و جذاب را به نمایش بگذارند تا مشتری ها را برای خرید به سوق آورد. فرقی نمیکند دوربینی که در دست دارید تمام اتوماتیک باشد و یا از نوع معمولی که برای عکس گرفتن مجاب به تنظیم دیافراگم (لنز) دوربین برای فواصل و شرایط نور مختلف باشید. در هر حال میتوانید با لحاظ کردن شرایط موجود و دقت در موقع عکسبرداری، عکسی خوب و مناسب بگیرید.

وبسایت زیورآلات و بدلیجات لوکس گلامور در این مقاله قصد دارد نکاتی را بمنظور بهتر عکاسی کردن بشما عزیزان بیاموزد.

نکاتی که بایستی از نحوه عکس گرفتن از زیورآلات بدانیم:

  1. انتخاب پس زمینه: یک صفحه کاغذی سفید عریض، گزینه ای ایده آل برای عکس گرفتن از زیورآلات است، مخصوصا برای عکاسان تازه کار. این نکته را در نظر بگیرید که با ماهر شدن در عکاسی از جواهرات، میتوانید از کاغذهای رنگی مختلف با نوشته های متنی زیبا برای عکاسی استفاده کنید و گرافیک و طرح های رنگی خاصی را ایجاد کنید. پس زمینه عکس بایستی بدون منحرف کردن چشمان بیننده از کیفیت و مرغوبیت جواهر آن را جذاب و زیبا جلوه دهد.
  2. گرفتن عکس در نور طبیعی: صبح زود و عصر نزدیک غروب بهترین زمان برای گرفتن عکس از جواهرات است. اگر قرار است در زمان های نامعین طول روز عکس تهیه کنید یک لایت باکس تهیه کنید که از هر گوشه آن نور می تابد. در بهترین حالت سایه ای در پشت قطعات جواهر ایجاد می شود که به باعث برجسته نمایش داده شدن قطعات می شود.
  3. انعکاس نور قوی توسط بازتابند ها: استفاده از مقوای بزرگ که به دور لایت باکس پیچیده می شود باعث جذب نور اضافی شده و از انعکاس بیش از اندازه نور بر روی جواهرات جلوگیری میکند. اگر لازم باشد از فلش دوربین خود استفاده کنید، بر روی چراغ فلش یک الیاف نازک قرار دهید تا مانع تابش مستقیم نور به قطعه جواهر شود. پوشیدن پیراهن سفید دراتاق عکاسی حین عکاسی کمک میکند تا نور ساطع شده از فلش دوربین به صورت یکنواخت بر روی قطعه جواهر توزیع شود.
  4. جزئیات جواهرات را در حین عکاسی نمایش دهید. استفاده از دوربین در حالت های بزرگ نمایی، به شما این امکان را می دهد که جزئیات را بزرگ نمایی کنید. از زوایای مختلف عکس بگیرید و برجستگی و درون و ظاهر جواهر را به درستی به نمایش بگذارید.
  5. نشان دهید جواهرات در حین پوشیدن (در روی بدن) چگونه دیده می شوند. قطعه زوم شده و آویزان از گردن یا زیورآلات درخشانی که از گوش آویزان است برای بیننده بسیار جالب بوده و کمک میکند تا به درستی سایز قطعه را حدس بزند.
  6. به انعکاسی که زیورآلات از خود دارند توجه کنید. جواهرات بسیار درخشان و جذاب هستند و هر آنچه در محیط پیرامون باشد را انعکاس می دهند. حتی ممکن است زیورآلات چیزهایی را که شما نمیخواهید در اتاق عکاسی انعکاس دهند را منعکس می کنند مانند (لامپ و پرده پنجره ها). برای اینکه از این گونه مشکلات به دور باشید بهتر است تجهیزات عکاسی خود را از پنجره و اشیایی امثال آن دور نگه دارید تا هنگام زوم کردن انعکاسی از اشیاء پیرامون در عکس نمایان نشود.

 

One comment

  1. عباس

    واقعا مطلب جالبی گداشته بودین ممنون از سایتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه