کوچک کردن سایز انگشتر

نحوه کوچک کردن سایز انگشتر

نحوه کوچک کردن سایز انگشتر یکی از سوالاتی است که بعد از خرید انگشتر می تواند برای شما پیش آمده باشد و به دنبال روش هایی باشید برای کوچک کردن سایز انگشتر درخانه باشید.در مقالات گذشته راجع به نحوه اندازه گیری سایز انگشتر و روش های آن بحث شده است و نکات خوبی را در این باره با شما در میان گذاشته ایم. ممکن است برای شما هم اتفاق بیافتد که انگشتری که به شما هدیه داده اند برای انگشت شما سایز نیست، ویا انگشتر خریده اید و سایز انگشت شما تغییر کرده است.

فرقی نمی کند انگشتر شما فشن باشد یا یک انگشتر اسپرت یا یک انگشتر طرح طلا، در هر صورت چنین مشکلاتی پیش خواهد آمد. در این حالت شاید به فکر کوچک کردن سایز انگشتر بیافتید تا مناسب انگشت شما شود. بهترین راه حل برای کوچک کردن سایز انگشتر این است که انگشتر را به فروشندگان و تعمیرکنندگان جواهرات برده و از آنها درخواست کنید که سایز انگشتر را تغییر دهند. دراین حالت دربیشتر مواقع بدون اینکه انگشتر ارزش و اعتبار اولیه اش را ازدست بدهد، تغییر سایز را انجام می دهند. ولی اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید در ادامه با ما باشید تا با روش های خانگی و ساده اقدام به کوچک کردن سایز انگشتر خود کنید.

چگونه سایز انگشتر را کوچکتر کنیم ؟

شما میتوانید سایز انگشتر را خودتان تغییر دهید ولی با این کار ممکن است انگشتر آسیب دیده و ارزش اولیه را از دست بدهد. اگر مایل هستیند که خودتان و در منزل اقدام به کوچک کردن سایز انگشتر خود کنید، می توانید با استفاده از یک انبر سایز انگشتر را کوچک یا بزرگ کنید و یا می توانید با استفاده از سیلیکون آن را کوچکتر کنید ولی قبل از هر کاری پیشنهاد می کنیم تا مقاله جنس فلزات به کار رفته در زیورآلات و ویژگی های آنان را مطالعه کنید تا بتوانید جنس زیورآلات و جواهرات خود را بشناسید تا بهتر اقدام به دستکاری آنان کنید.

روش کوچک کردن سایز انگشتر

کوچک کردن سایز انگشتر

برای کوچک کردن سایز انگشتر خود، ابتدا انگشتر را بطور کامل شستشو دهید. انگشتر را درون محلول آب داغ و مایع ظرفشویی خیس کنید.

با استفاده از مسواک قسمت فلزی و سنگ ها و کریستال های انگشتر را بطور کامل بسایید و بشورید ولی دقت داشته باشید که این کار با ملایمت انجام شود تا به انگشتر آسیبی وارد نشود. سپس با آب بشورید و خشک کنید (برای خشک کردن حتما از پارچه ای نرم استفاده کنید). توجه داشته باشید که از هیچگونه ماده سفیدکننده، اسیتون و الکل استفاده نکنید زیرا ممکن است این کار به انگشتر آسیب رسانده و زیبایی و درخشندگی خود را از دست بدهد.

به منظور نگهداری درست از زیورآلات پیشنهاد میکنیم مقاله “نکات مربوط به نگهداری درست از زیورآلات” و “مکان مناسب نگهداری از زیورآلات و بدلیجات” را مطالعه کنید.

با استفاده از یک یا چند تکه چوب (مثلا چوب کبریت) چسب سیلیکون یا همان چسب آکواریوم را درقسمت داخلی انگشتر دورتادور بمالید. البته ضخامت چسبی که دور داخلی حلقه زده می شود بستگی به میزان گشادی و تغییر سایزی که میخواهید انجام دهید دارد. مثلا اگر انگشتر شما فقط کمی از سایز انگشت شما بزرگ است در این حالت نیازی نیست که به دورتادور کامل آن چسب بزنید، اگر یک لایه نازک پایین یا بالای حلقه را چسب کاری کنید کافیست.

بعد چسب کاری با استفاده از چوب کبریت دورتادور حلقه درونی را صاف و هموار کنید. به دلیل اینکه از این پس، چسب موجود در حلقه دخلی با انگشت شما در تماس است به همین دلیل بایستی اینکار با ظرافت صاف و هموار شود تا موقع استفاده و در طولانی مدت انگشت را اذیت نکند. اگر چسب سیلیکون به قسمت های بیرونی مالیده شد میتوانید با دستمال کاغذی مرطوب آنرا تمیز کنید.

منتظر باشید تا چسب سیلیکون کاملا خشک شود.  بسته به نوع چسبی که استفاده می شود ممکن است 24 تا 48 ساعت زمان لازم باشد تا کاملا خشک شود. پس عجله نکنید و اجازه دهید تا بطور کامل خشک شود. اگر قبل از خشک شدن انگشتر را استفاده کنید ممکن است چسب سیلیکونی بطور کامل از آن جدا شود. اگر انگشتر شما یک انگشتر رزگلد است نکات مربوط به زیورآلات رزگلد را مطالعه کنید تا یک آشنایی کلی با این زیورآلات زیبا و پرطرفدار آشنا شوید.

با روش گفته شده به راحتی می توانید اقدام به کوچک کردن سایز انگشتر خود کنید. اگر در آینده به دلیل تغییر سایز دوباره یا فروش جواهرات خود مجبور شوید که چسب را انگشتر جدا کنید با استفاده از یک ناخن گیر میتوانید این کار را انجام دهید.

کوچک کردن سایز انگشتر با استفاده از برش رکاب

این روش نیاز به مراجعه به تعمیرات طلا و نقره دارد که بهترین روش برای تغییر و کوچک کردن سایز انگشتر محسوب می شود. در این روش قسمت پایین رکاب با توجه به اندازه میل اندازه گیری انگشتر برش داده می شود و سپس با استفاده از جوش لیزری و یا دستی انگشتر به هم وصل می شود.

در این روش هیچ اثری از جوش و یا جای وصل کردن انگشتر باقی نمی ماند و با استفاده از آبکاری مجدد انگشتر همانند روز انگشتر نو با سایز مد نظر شما در خواهد آمد.

کوچک کردن سایز انگشتر با استفاده از ورق نازک فلزی

یکی دیگر از روش هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد قرار دادن یک ورق نازک فلزی در داخل انگشتر است که در این روش باید توجه داشت که سختی فلز قرار گرفته شده در داخل انگشتر کمتر از خود انگشتر باشد زیرا در صورت زیاد بودن باعث خوردگی انگشتر خواهد شد.

کوچک کردن سایز انگشتر با استفاده از نخ

یکی دیگر از روش هایی که برای تغییر سایز و کوچک کردن سایز انگشتر در مواقع ضروری کاربرد دارد استفاده از نخ برای کوچک کردن سایز انگشتر است که بدین شکل است که از یک نخ باریک ترجیحا همرنگ فلز انگشتر برای پیچاندن به قسمت پایین رکاب انگشتر استفاده می شود تا قطر داخلی انگشتر کوچک تر و متناسب با دست شود.

امیدواریم این مقاله از لوکس گلامور به شما در کوچک کردن سایز انگشتر خود کمک کرده باشد. اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مقالاتی که شاید مایل به خواندن آن ها باشید:

5 comments

  1. علیرضا

    مفید بود ممنون

  2. Zari

    چسپ زدم الان برام تنگ شده راهی هست چسپش جدا شه؟؟؟

    1. آقای ناشناس

      با چاقو راحت بکنید

    2. لاطمه

      سلام خوبین من انگشترم بدل و گشاد از چه چسبی استفاده کنم که کنده نشه

  3. نفس

    سلام چسب آکواریم برای طلامشکلی ایجادنمیکنه شنیدم چسب بایدبدون جیوه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه