ویترین زیورآلات

نحوه ساخت ویترین زیورآلات

ممکن است برای مغازه یا فروشگاهی ویترین طرح کنید و بچینید یا یک فروشگاه اکسسوری و هدیه دارید و یا شاید یک ویترین برای زیورآلات خودتان میخواهید بسازید. زیورآلات بایستی به گونه ای جذاب و زیبا به نمایش گذاشته شود تا مشتریان را برای خرید سوق دهد. همچنین میتوانید با انتخاب اشیاء قدیمی و سنتی میتوانید برای خود ویترین زیورآلات بسازید.

1.     انتخاب اجناس شاخص. اجناس مشابه را زیاد کنار هم نچینید. زیورآلات قسمتی از ویترین نیست، خود ویترین است. مراقب باشید با ویترینی شلوغ توجه بیننده را از قطعه زیور خاص پرت نکنید. هر قطعه از جواهرات بایستی به گونه ای چیده شود که مقدار توجهی را که شایسته آن است جذب کند.

2.     زیورآلات را بسته به موقعیت آن انتخاب کنید. اگر فروشنده زیورآلات برای سنین نوجوان هستید بایستی ویترین را با اجناس زیاد و رنگ های مختلف بچینید(ست کردن زیورآلات). و اگر میخواهید ویترینی به صورت فرمال و رسمی داشته باشید میتوانید تعداد کمی از زیورآلات را بصورت رمانتیک بچینید. و اگر برای استفاده شخصی در خانه می خواهید ویترینی داشته باشید میتوانید مطابق با میل و سلیقه خود در هر طرح و چینیشی داشته باشید.

3.     زیورآلات ست را کنارهم بچینید. زیورآلاتی را که میتواند کنار یکدیگر و باهم استفاده کنید را یکجا بچینید ( از لحاظ رنگ، شکل و طراحی، سایز و …). این عمل میتوانید باعث ترغیب مشتری برای خرید شود زیراکه جواهرات ست کنار یکدیگر بیشتر جذاب و شکیل دیده میشوند.

4.     زیورآلات را از نظر کیفیت تفکیک کنید. شما میتوانید زیورآلات گران قیمت را از زیورآلات ارزان قیمت جدا کنید. در نظر داشته باشید که زیورآلات مدرن و جدید را به حالت فرمال با نورپردازی ساده و درخشان در ویترین به نمایش بگذارید. همچنین میتوانید محصولات قدیمی را از محصولات جدید سوا کنید.

5.     از مانکن های زیورآلات استفاده کنید. شما میتوانید از فروشگاه های آنلاین یا از سایر فروشگاه های انواع مانکن ها در رنگ های مختلف خریداری کنید. انواع مانکن سینه برای نمایش گردنبند، مانکن مچ دست برای انگشتر و دستبند و النگو، آویز برای گوشواره و … در کنار این مانکن ها میتوانید از لوازم خانه و دست ساز مانند (درخت زیورآلات) استندهایی زیبا و منحصر بفرد برای ساخت ویترینی زیبا استفاده کنید.

همچنین میتوانید از کاورها با رنگ های مختلف برای مانکن ها خریداری کرده و استفاده کنید و به راحتی این امکان را بشما میدهد که رنگهای مانکن را با تغییر فصل یا رنگ زیورآلات تطبیق دهید.

زیورآلات را به صورت متعادل و مناسب بر روی مانکن ها بچینید.

1.     قطعه زیور مناسب با هر مانکن را انتخاب کنید. از یک مانکن سینه با سایز بزرگ یک گردنبند کوچک و یا از یک استند گوشواره کوچک، گوشواره ای دراز آویزان نکنید. زیرا که این کار باعث عدم جلب توجه مشتری شده و از جذابیت و زیبایی محصول می کاهد.

2.     برای نمایش جواهرات از رنگ زمینه ساده استفاده کنید. پارچه ای که به زیر ویترین پهن میکنید یا رنگی که در کف ویترین است اگر بخوبی انتخاب شود باعث به رخ کشیدن زیورآلات میشود. میان رنگ زیورآلات و رنگ پس زمینه تضاد ایجاد کنید و از رنگهای مشابه که موجب مخفی دیده شدن زیورآلات میشود بپرهیزید.

زیورآلات کریستالی، الماسی و درخشان بر روی سطح هایی با پس زمینه تیره بیشترین گیرایی و چشم گیری را دارند.

3.     از پایه های مرتفع و کوتاه برای تمییز میان اجناس استفاده کنید. با ایجاد اختلاف طبقاتی ما بین پایه ها تفاوت میان قطعات زیورآلات ایجاد کنید که باعث احساس خستگی و یکنواختی بیننده نمیشود. با قرار دادن گرانبهاترین و زیباترین زیور در بالاترین پله ارزش آن را به رخ بکشید.!

از بازتاب نور در ساخت ویترین استفاده کنید. زیورآلات ویترین شما درخشان تر خواهد شد اگر به آن نور اضافه کنید. می توانید زیورآلات ویترین را زیر چراغ آویز یا لامپ های مخصوص نورافشانی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه