اصول و نحوه ست کردن دستبند و ساعت

اصول و نحوه ست کردن دستبند و ساعت

اصول  و نحوه ست کردن دستبند و ساعت را می توان یکی از سوالات اساسی قبل از اقدام به خرید ساعت و یا دستبند دانست. استفاده از ست ساعت و دستبند به عنوان یک اکسسوری می تواند سبب زیبایی لباس استفاده شده توسط شما شود.  استفاده از هر نوع ساعتی در کنار دستبند استایلی متفاوت و خاص ایجاد می کند که با تم لباس و زیورآلات دیگر شما همخوانی دارد از همین رو شما قبل از خرید باید تصمیم گرفته باشید که چه نوع لباسی استفاده می کنید و یا علاقه به استفاده از چه نوع استایلی دارید. در این مقاله ابتدا سعی در معرفی انواع ساعت و دستبند زنانه و مردانه خواهیم کرد و در انتهای نکاتی که باید در هنگام ست کردن دستبند و ساعت توجه کنیم را باهم مرور خواهیم کرد.

اصولا هر دستبندی را نمی توان با ساعت ست کرد و باید از لحاظ متریال و استایل همخوانی داشته باشند. ست ساعت و دستبند زنانه و مردانه نیز از لحاظ تیپ و استایل باهم متفاوند به صورتی که استفاده از استایل اسپر در بین مردانه بیشتر از خانم ها رواج دارد و خانم ها به دنبال ست دستبند و ساعت طرح طلا و براق هستند. در این بخش به معرفی چندین نمونه از دستبند های مناسب ست کردن با ساعت مردانه و زنانه می پردازیم.

دستبند های مردانه را می توان در قالب دو گروه دسته بندی کرد که برای ست کرد با انواع ساعت مناسب هستند که شامل دستبند های زنجیری و دستبند های اسپرت چرم و مهره ای هستند. دستبند های زنجیری مردانه که در قالب انواع فلزات استیل، نقره و طلا می باشند را می توان در کنار ساعت های فلزی طلایی و نقره ای استفاده کرد ولی زمانی که شما از ساعت بند چرم و یا تم مشکی فلزی استفاده می کنید می توانید از دستبند های اسپرت و مهره ای استفاده کنید که نمونه های آن را در زیر ملاحضه می کنید.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به بخش دستبند مردانه فروشگاه لوکس گلامور مراجعه کنید.

برای ست کردن صحیح دستبند زنانه با ساعت باید به متریال و تم ساعت توجه کرد زیرا ست کردن یک ساعت نقره ای با دستبند طلایی کار معقولی به نظر نمی رسد. دستبند هایی که اغلب برای ست کردن با ساعت مورد استفاده قرار می گیرند به صورت طرح طلا و در قالب رنگ های نقره ای و طلایی هستند اما گاها امروزه استفاده از دستبند های مهره ای سنگی نیز برای ست کردن با ساعت نقره مورد استفاده قرار می گیرد که نمونه های آنها را در بخش زیر مشاهده می کنید.

برای مشاهده موارد بیشتر می توانید به بخش دستبند زنانه فروشگاه لوکس گلامور مراجعه کنید.

اصولا ست کردن اکسسوری ها باهم به خصوص ساعت و دستبند پیچیدگی های خاص خود را دارا می باشد و بیان گر استایل، عملکرد و تیپ شخصیتی فرد استفاده کننده است. زمانی که ساعت و دستبند به خوبی و با دقت ست شوند می توانند می توانند به تیپ شخصیتی شما وسعت بدند و از سوی دیگر اعتماد به نفس را در شما افزایش دهد. با این همه دستیابی به چنین ست دستبند وساعتی نیازمند هماهنگی و توجه به عوامل مختلف از جمله جنس ساعت و دستبند، رنگ و آبکاری آنها، سبک و استایل و همچنین مناسبتی که می خواهید در آن از این ست استفاده کنید دارد.

ابتدا باید این نکته را در نظر گرفت که ساعت ها از فلزات و مواد مختلفی نظیر استیل ضد زنگ، چرم، تیتانیوم و یا حتی فلزات گرانبها نظیر نقره و طلا ساخته می شوند که هر کدام از آنها زیبایی خاص خود را دارد و برای ست کردن آنها با دستبند باید از فلزات مشابه ساعت استفاده کرد. استفاده از جنس مشابه برای ساعت و دستبند علاوه بر هارمونی رنگ ایجاد شده به دلیل سختی مختلف فلزات و عناصر مختلف است که این امکان را به وجود می آورد که باعث ایجاد خراش و آسیب به یکدیگر شوند. به طور مثال یک ساعت استیل را می توان با یک دستبند صیقلی و براق همرنگ استیل ست کرد و یا برای ست کردن ساعت های بند چرم می توان از دستبند های مهره ای و یا پارچه ای استفاده کرد.

اصول و نحوه ست کردن دستبند و ساعت
ست دستبند و ساعت نقره زنانه جواهری ns-n835

رنگ و آبکاری دستبند و ساعت نیز نقش اساسی در هماهنگی این ست زیبا دارد به صورتی که استفاده از تک رنگ که در آن رنگ های یکسان یا مشابه استفاده شده باشند ظاهری ظریف و خاص ایجاد می کنند. روش دیگری که ست کردن بین رنگ های ساعت و دستبند می تواند به کار رفته تضاد بین رنگ ها می تواند باشد که به نوبه خود می تواند مورد توجه قرار گیرد. در این حالت از رنگ های مکمل برای ایجاد علاقه بصری و برجسته کردن اکسسوری استفاده می شود. به طور مثال در این روش یک ساعت بند چرم را می توان به دستبند های با رنگ های پر جنب و جوش نظیر قرمز، آبی و یا سبز ست کرد که ترکیب رنگی جسورانه و چشم نواز ایجاد می کند.

روش های ست کردن ساعت و دستبند
ست ساعت و دستبند زنانه

یکی دیگر از مواردی که در ست کردن ساعت با دستبند باید توجه کرد سبک و طراحی آنها می باشد. یک ساعت مینیمالیستی (ساده) را که دارای صفحه ساده است می توان با انواع دستبند های براق و پچیده ست کرد و بر عکس یک ساعت مردانه با پیچیدگی و جزئیات زیاد را می توان در کنار یک دستبند ساده استفاده کرد تا متعادل تر شود. علاوه بر موارد گفته شده توجه کردن به استایل ساعت و دستبند از نظر قدیمی و یا معاصر بودن نیز در ست کردن باید مورد توجه قرار گیرد. زمانی که شما از ساعت های کلاسیک و سبک قدیمی استفاده می کنید می توانید برای ست کردن با انها از دستبند های چرمی و یا فشن خاکی رنگ استفاده کرد و یا زمانی که شما از ساعت های جدید و براق استفاده می کنید می توانید از دستبند های فلزی براق و یا مهره ای در کنار آن استفاده کنید بی شک ایجاد یکنواختی در سبک می تواند تمام نگاه ها را به سوی شما جلب کند.

نحوه ست کردن ساعت و دستبند به صورت صحیح
ست ساعت و دستبند زنانه رزگلد جدید

یکی دیگر از جنبه های مهم تناسب بین اندازه های دستبند و ساعت می باشد. ایجاد تعادل بین دستبند و ساعت از لحاظ اندازه، ضخامت و تعداد می تواند یک ظاهر زیبا برای شما ایجاد کند. یک قانون کلی وجود دارد که باید ضخامت و اندازه دستبند نباید از ساعت بیشتر باشد و به عبارتی دیگر بر ساعت غلبه کند همچنین استفاده از چندین دستبند در کنار هم برای ست کردن با ساعت می تواند یک ترکیب جذاب را ایجاد کند اما باید توجه کرد که باعث ایجاد ظاهری نامناسب برای ست نشود.

نحوه صحیح ست کردن ساعت و دستبند
ست ساعت و دستبند زنانه اسپرت مشکی

هنگام انتخاب ست ساعت و دستبند باید رویداد و مناسبتی که می خواهید در آن استفاده کنید را در نظر بگیرید. یک رویداد رسمی ممکن است نیاز به ست ظریف و ساده دارد مانند یک ساعت کلاسیک با دستبند تک ساده اما اگر برای ست مراسم دوستانه وصمیمی به دنبال خرید ست ساعت و دستبند هستید می توانید از ست های با جزئیات زیاده و پیچیده استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در ست کردن ساعت و دستبند بدان توجه کرد اندازه دور مچ و تیپ بدنی شما می باشد برای افرادی که قد بلند و اندام ورزشکاری دارند استفاده از ساعت با قطر صفحه زیاد و اندازه بزرگ می تواند مناسب باشد اما زمانی که مچ دست شما لاغر و قد کوتاهی دارید می توانید از ساعت و دستبند های ظریف استفاده کنید.

 برای ست کردن ساعت و دستبند هیچ قانونی خاصی وجود ندارد اما توجه به سبک، سلایق، و مناسبت ها می تواند بهترین ست را برای شما ایجاد کند که منعکس کننده خلاقیت و دقت شما خواهد بود. فروشگاه اینترنتی لوکس گلامور نیز به عنوان بزرگترین عرضه کننده اکسسوری و زیورآلات در کشور اقدام به عرضه و ست کردن ساعت و دستبند های زیبا و قیمت مناسب کرده است که می توانید نمونه های آن را در بخش ست دستبند و ساعت مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه