انواع بدلیجات کدام ها هستند ؟

انواع بدلیجات کدام ها هستند ؟

فلزات مختلفی برای ساخت و طراحی و تولید زیورآلات و بدلیجات استفاده می شود که در مقاله ” آشنایی با فلزات به کار رفته در زیورآلات” درباره آن ها توضیحاتی داده شده است و هر کدام از فلزات توضیح داده شده اند. ولی اگر شما به دنبال جنس بدلیجات هستید و می خواهید بدانید که بدلیجات از چه چیزی ساخته می شود در این مقاله از لوکس گلامور با ما همراه باشید.

بدلیجات در کیفیت های متفاوت و از جنس و فلزات مختلف تولید می شود. بدلیجات می توانند از مواد مختلفی همچون تنگستن ، استیل ، تیتانیوم ، مس ، رادیوم و  … ساخته شوند که البته نمی توان از مواد و فلزات اشاره شده به صورت خالص استفاده کرد چرا که معمولا دوام و استحکام و همچنین درخشندگی کافی را ندارند به همین دلیل از آلیاژ آن ها که ترکیبی از آن ها با دیگر فلزات است استفاده می شود که نهایتا باعث به وجود آمدن بدلیجات زیبا و درخشان و با طول عمر بالاتر می شود.

به منظور افزایش طول عمر بدلیجات از روکش هایی استفاده می شود تا علاوه بر طول عمر بر درخشندگی بدلیجات نیز اضافه شود و گاها باعث عدم ایجاد حساسیت بدلیجات شود. نوع ماده بکار رفته برای روکش بدل ها شامل، آب نقره ، تیتانیوم و رادیوم که هر کدام با درجه هاو ضخامت های متفاوت می باشند و می تواند در انگشتر یا دستبند یا دیگر انواع بدلیجات با یکدیگر متفاوت باشد. همچنین فلز استیل نیز مرغوبیت های متفاوتی دارد و مرغوبیت استیل در بدلیجات می تواند متفاوت باشد. مواد اسفاده شده در بدلیجات بایستی به گونه ای باشد که تا حد امکان بدون ایجاد حساسیت و مقاوم در برابر زنگ خوردگی یا تغییر رنگ باشد که همانطور که اشاره شد این کار امکان پذیر نمی باشد مگر با کشیدن روکشی بر روی بدلیجات. از جمله مهمترین روکش هایی که باعث می شود بر روی پوست حساسیت ایجاد نشود روکش رادیوم است که کاربرد های زیادی نیز دارد. بر روی بدلیجات همچون بدلیجات ژوپینگ از روکش آب طلا 14 عیار و 18 عیار و 24 عیار نیز استفاده می شود.

تنگستن

تنگستن یکی از جدیدترین فلز ها است که برای ساخت زیورآلات استفاده می شود و از کیفیت فوق العاده بالایی نسبت به دیگر فلز های استفاده شده در ساخت بدلیجات برخوردارند از همین رو قیمت بدلیجات تنگستن کمی بالاتر است از دیگر فلزات می باشد که در این راستا فروشگاه لوکس گلامور نیز انواع دستبند مردانه و یا انگشتر مردانه این فلز را موجود کرده است. به منظور آشنایی بیشتر با این فلز می توانید از مقاله آشنایی با فلز تنگستن استفاده کنید. 

انواع بدلیجات و زیورآلات کدامند؟
انواع بدلیجات کدام ها هستند ؟

انواع بدلیجات کدام ها هستند ؟ (مس)

مس نیز همانند دیگر فلزات استفاده شده برای ساخت بدلیجات به صورت آلیاژ مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه با توجه به فواید فلز مس مورد استقبال قرار گرفته شده است. یکی از معروف ترین برند ها که از مس برای ساخت زیورآلات و بدلیجات خود استفاده می کند برند ژوپینگ می باشد که همراه با آبکاری طلای 18 عیار و رودیوم مورد استفاده قرار می گیرند که در مورد فلز و آبکاری رودیوم نیز پیش تر بحث شده است. 

انواع بدلیجات کدامند؟
گردنبند ژوپینگ مس با روکش رودیوم

بدلیجات و زیورآلات تیتانیوم: 

این فلز سفید رنگ است اما برق آن به طلای سفید نمی رسد. در نوع معمولی کیفیت آن کمی از نقره بهتر است و بعد از مدتی با عرق بدن انسان مخلوط شده و بدل آب کاری شده با تیتان رنگ و جلای خود را از دست می دهد.و به مرور سیاه می گردد.

بدلیجات و زیورآلات برنج:

فلز برنج نیز یکی از محبوب ترین ها در بخش زیورآلات وبدلیجات زنانه می باشد که با توجه به ماهیت طلایی آن برای ساخت زیورآلات طرح طلا 18 نظیر سرویس زیورآلات، نیم ست زنانه برنجی، انگشتر برنجی از ان استفاده می شود و نسبت به دیگر زیورآلات طلایی ماندگاری و دوام بالایی دارد که نمونه های آن نیز فروشگاه لوکس گلامور موجود است و در مورد استفاده از فلز برنج در بخش بدلیجات به وفور صحبت کرده ایم. در قسمت پایین نمونه ای از این فلز را مشاهده می کنید. 

انواع زیورآلات و بدلیجات کدامند؟
فلز برنج برای ساخت زیورآلات

استیل:

از انواع جنس بدلیجات میتوان به استیل اشاره کرد که امروزه کاربرد وسیعی دارد، این فلز به ندرت حساسیت می دهد و رنگ مخصوص به خود دارد و با فلز دیگری قابل مقایسه نیست. به هیج وجه تغییر رنگ نمی دهد و ماندگاری آن بسیار بالاست. قیمت آن بستگی به کیفیت آن دارد.همچنین شرکت های معتبر با قیمت های بسیار بالا در کارهایشان از این نوع فلز استفاده می کنند.

 بدلیجات و زیورآلات بدلی طول عمر کمتری نسبت به طلا و نقره یا پلاتین یا پالادیوم دارند ولی در صورت استفاده درست و مناسب از آن ها می توانید تا مدت ها آن ها را مثل روز اول داشته باشید و در مراسم ها و شادی ها و محل کار و … از آن ها استفاده کنید.

انواع بدلیجات و زیورآلات کدامند
گردنبند زنانه استیل

خلاصه:

بدلیجات و زیورآلات در انواع مختلف فلزات موجودند که در قیمت های مختلف در بازار عرضه شده اند بی شک انواع فلز ها با آبکاری ها و رنگ های مختلف نیز می توان آنها را یافت کرد که بستگی به نوع آبکاری رودیوم، آب طلا، رزگلد و… دارند بی شک انواع انتخاب هر یک از این موارد بستگی به سلیقه و بودجه افراد می تواند متفاوت باشد.

1 comments

  1. ناشناس

    من خودم برام بدل و جواهر فرقی نداره چون مرد درک میکنم ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه