راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال می تواند یک اصول کلی برای خرید عطر و ادکلن زنانه و عطر و ادکلن مردانه برای فصول و سلایق مختلف باشد. در انتخاب عطر باید به فاکتورهای متنوعی دقت کنیم تا عطری متمایز و مناسب انتخاب کنیم. در انتخاب عطر علاوه بر سلیقه ی شخصی نکات دیگری نیز حائز اهمیت هستند که میتوان به موقعیت و فصل اشاره کرد. بهتر است در موقعیت های مختلف از عطری مناسب و در خور استفاده نمایید. در فصول مختلف از عطر مناسب هر فصل استفاده کنید تا علاوه بر تنوع، رایحه ای که به مشام میرسد شما و اطرافیانتان را شاداب تر و پر انژی تر کند. در فصول گرم سال رایحه نوت عطرها تشدید میشود و بالعکس در فصول سرد سال به دلیل دمای پایین عطر کمتر تبخیر شده و در نتیجه ملایمتر به مشام میرسد. در مقالات پیشین اطلاعاتی درباره تفاوت های عطر و ادکلن کسب کردیم و در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوکس گلامور قصد داریم تا عطر مناسب هر فصل را موشکافی و بررسی کنیم.

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل بهار

بهار فصل رویش و شادابیست و با افزایش تدریجی دما شما نیز احساس شادابی و سرزندگی میکیند و بهتر است این حس تازگی در عطر های شما نیز به مشام برسد. عطری که مناسب بهار است رایحه خنک، تازه و ملایم دارد. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشك و مگنولیا، نعناع، ریحان، شکوفه پرتقال و… میگیرند. در فصل بهار، عطرهای خنک و شاداب مانند عطرهای گلی، مرکباتی و سبز بسیار مناسب هستند. عطرهایی که میوه های تازه و خنکی مانند لیمو، نارنج، گلابی و یاسمن را دارند، برای فصل بهار خیلی مناسب هستند.

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل بهار 
ادوپرفیوم زنانه لابلا فم جانوین مناسب فصل بهار

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل تابستان

در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده كنید.با این حساب، بهتر است كه در فصل گرم از عطری استفاده كنید كه ماندگاری بیشتری داشته باشد . در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنك و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند است. استفاده از رایحه های خنك و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌كند و درنتیجه از حس گرمای محیط می‌كاهد تا به یك حس تعادل دمایی برسید.  نوت های مشهور تابستانی عبارتند از: رایحه ترنج، گل رز، یاسمن، گل حساسه، شکوفه های پرتقال و…

در فصل تابستان، عطرهای خنک و تازه مانند عطرهای سبز، گلی و مرکباتی بسیار محبوب هستند. عطرهایی که عصاره های ترش و شیرینی مانند لیمو، پرتقال، نارنج، خرما و هندوانه را دارند، برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند.

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل تابستان-ادکلن مردانه شالیز رمی مارکوییز Shalis Remy Marquis اصل فرانسه 60 میل ed-n149
ادکلن مردانه شالیز رمی مارکوییز

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل پاییز

پاییز آغاز سردی هواست و اغلب خشک شدن برگ درختان و بوی چوب و هیزم را برای ما تداعی میکند. مناسب ترین عطر برای این فصل چه برای خانم ها و چه برای آقایان عطرهای با رایحه ی چوب است که به خوبی با حال و هوای این فصل همخوانی دارد. نوت هایی که بهترین اثر را در حال و هوای ما در پاییز دارند نوت های گرم هستند. مثل رایحه های نعناع هندی، خس خس، چوب صندل، عنبر، گلسنگ و..

در فصل پاییز، عطرهای چوبی و گرم مانند عطرهای خنک با رایحه مشک، وانیل و چوب صندل بسیار مناسب هستند. عطرهایی که رایحه های تلخ و گرمی مانند بنفشه، دارچین و شکوفه پرتقال را دارند، برای فصل پاییز مناسب هستند.

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال
راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال
راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال
راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل زمستان

با سردی هوا سراغ عطرهای گرم و انرژی بخش بروید. فصل زمستان بهترین فصل از نظر ماندگاری بوی عطرهاست زیرا با کند شدن تبخیر، بوی عطر دوام بیشتری خواهد داشت. برای فصل زمستان عطرهایی که رایحه های گرم و شدید دارند بهترین گزینه هستند. مناسب ترین نوت ها برای زمستان نوت های وانیل، دارچین، دانه بخور، عنبر، ادویه جات و… است.

در فصل زمستان، عطرهای گرم و سنگین مانند عطرهای چوبی، چرمی و ادویه ای بسیار محبوب هستند. عطرهایی که رایحه های گرم و سنگینی مانند چوب صندل، خس خس، فلفل سیاه و زعفران را دارند، برای فصل زمستان بسیار مناسب هستند.

راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل زمستان
راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال- فصل زمستان

جمع بندی

همچنین، برای انتخاب عطر مناسب، بهتر است به سلیقه شخصی خودتان نیز توجه کنید و برای تست عطر، قبل از خرید، حتماً عطرهای مورد نظر را روی پوست خود امتحان کنید از همین رو راهنمای خرید عطر مناسب فصل های سال یک چارچوب کلی است و شما در درجه اول می توانید با سلیقه خود انتخاب کنید بی شک عطر و ادکلن مورد پسند شما بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه