مقایسه زیرکونیا با سواروسکی

آشنایی با کریستال زیورآلات و مقایسه کریستال زیرکونیا با سواروسکی

یکی از ویژگی های اصلی زیورآلات که باعث درخشندگی و چشم نوازی هرچه بیشتر آن ها می شود کریستال ها هستند. در دنیای زیورآلات از کریستال های طبیعی و گرانقیمت در طراحی انواع زیورآلات استفاده می شود که قیمت های بسیار چشم گیری را به خود اختصاص می دهند که در این میان برندهای مختلفی اقدام به تولید و طراحی کریستال های مصنوعی می کنند. در این مقاله از لوکس گلامور درباره انواع کریستال ها و ویژگی های آن ها توضیحاتی ارائه می شود که می تواند شما را در انتخاب کریستال مناسب راهنمایی کند.

کریستال چیست ؟

مردم عموما کلمه کریستال را می شناسند و در موتورهای جست و جو نظیر گوگل به دنبال کلمه کریستال میگردند بدون آنکه مشخص کنند به دنبال چه نوع کریستالی هستند، آیان به دنبال کریستال های سنگی و طبیعی می گردند یا کریستال های دست ساز و مصنوعی.

دیکشنری ها معمولا از کریستال به عنوان یک پدیده طبیعی یاد میکنند و آن را حاصل یک سری اتفاقات طبیعی می دانند ولی کریستال های دست ساز بسیاری نیز وجود دارد که با نام “کریستال” خودنمایی میکنند و معروف شده اند. پس در حالت کلی وقتی صحبت از کریستال می شود می تواند شامل هر دو مورد طبیعی و مصنوعی شود. انتخاب و تشخیص کریستال ها زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که شما به دنبال خرید آنلاین زیورآلات کریستالی باشید.

کریستال طبیعی چیست ؟

کریستال های طبیعی به صورت طبیعی و در اعماق زمین با گذشت زمان تشکیل می شوند و حتما نیاز به استخراج دارند و به دو دسته کریستال قیمتی و نیمه قیمتی تقسیم می شوند. کریستال های قیمتی معمولا به صورت الماس یا یاقوت کبود، زمرد و … تقسیم بندی و طبقه بندی می شوند که بیشتر در دنیای زیورآلات اصیل و گرانقیمت مصرف می شوند که با توجه به ارزش بالایی که دارند قیمت گذاری بسیار بالایی نیز بر روی آنها انجام می شود که با توجه به رنگ، کمیاب بودن، خلوص و برخی دیگر از معیار ها قیمت گذاری می شوند.

کریستال های نیمه قیمتی معمولا کم یاب نیستند و زرق و برق کریستال های قیمتی را نیز ندارند.جایگاه این نوع از کریستال ها در دنیای زیورآلات همانند کریستال های قیمتی نیست و در طراحی زیورآلات گرانقیمت کمتر استفاده می شوند. برخی از نمونه های کریستال های نیمه قیمتی، کوارتز، آمتیست، کوروت رز، گارنت و آکوامارین روشن هستند.

یک واقعیت جالب: آمتیست در لیست کریستال های قیمتی بود که در قرن نوزدهم پس از یافتن معادن بزرگ این کریستال در برزیل و اروگوئه به عنوان نیمه قیمتی طبقه بندی شد.

مقایسه-کریستال-های-سواروسکی-با-زیرکونیا- 1

کریستال مصنوعی چیست ؟

کریستال مصنوعی در محیط طبیعی و در اعماق زمین ایجاد نمی شود و به اندازه کریستال طبیعی ارزشمند نیست. کریستال های مصنوعی در آزمایشگاه ها و به صورت دستی ایجاد می شوند ولی با این حال با نام کریستال معروف شده اند ( که از نظر علمی درست نیست)

در این مقاله از لوکس گلامور با دو کریستال مصنوعی معروف که در دنیای زیورآلات و جواهرات کاربرد فراوانی دارند آشنا خواهید شد که هرچند کریستال طبیعی نیستند ولی از نظر زیبایی و درخشش می توانند چشم هر بیینده ای را به خود جلب کنند.

زیرکونیا چیست ؟

زیرکونیا در میان کریستال های مصنوعی جزء محبوبترین هاست چرا که شباهت زیادی با الماس دارد. زیرکونیا (زیرکن) با نام اختصاری CZ نیز شناخته می شود و همانطور که اشاره شد به دلیل شباهت زیادی که به الماس دارد طرفداران بسیاری دارد و در دنیای زیورآلات و جواهرات به وفور از آن استفاده می شود. زیرکونیا همانند الماس از ساختاری مکعبی شکل بهره می برد و در زیر نور بسیار درخشان دیده می شود. سختی این کریستال مصنوعی نیز به الماس شبیه هست به طوری که اگر امتیاز سختی الماس را 10 باشد میزان سختی زیرکنیا 805 تا 9 است.

ست نقره نگین زیرکونیا

زیرکونیا چگونه ساخته می شود ؟

کریستال زیرکونیا از ترکیب پودر زیرکونیوم و دی اکسید زیرکونیوم و اعمال حرارت تا 4982F به وجود می آید. بعد از اتمام مرحله اعمال حرارت کریستال های به وجود آمده به شکل مکعبی برش داده می شود تا دقیقا به شکل الماس دیده شود. به منظور رنگ دار کردن کریستال های زیرکونیا موادی نیز به آن اضافه می شود تا کاملا طبیعی دیده شود. کریستال های زیرکونیا نیز مانند دیگر کریستال ها از درجه خلوص و کیفیت مختلفی برخوردار هستند و بر اساس آن قیمت گذاری می شوند.

کریستال سواروسکی  Swarvoski چیست ؟

در مقالات گذشته درباره اینکه کریستال سواروسکی چیست توضیحاتی داده شده است که پیشنهاد میکنیم آن مقاله را نیز مطالعه کنید. برند سواروسکی و کریستال های سواروسکی در بوهمیا و کشور چک و توسط آقای دنیل سواروسکی پایه گذاری و تولید شده است. این نوع از کریستال ها شیشه ای هستند و با وجود برش های بسیار ظریف و دقیقی که بر روی آن ها انجام می شود یکی از محبوبترین کریستال های دنیا شناخته می شوند. ساختار کریستال های سواروسکی به گونه ای است که نور را بهتر و زیباتر انعکاس می دهد و باعث می شود نگاه هر سخت پسندی را به خود جلب کند.

گردنبند نقره کریستال سواروسکی

کریستال های سواروسکی چگونه ساخته می شوند؟

شاید جالب باشد که بدانید بلورهای سواروسکی Swarovski اصل تنها در اتریش ساخته می شوند و به منظور تولید کریستال های سواروسکی، پودر اکسید سیلیکون (شیشه) با سرب مخلوط شده و در دمای بالا ذوب می شود. امروز شرکت ها و تولید کننده های مختلفی کریستال های شیشه ای تولید میکنند ولی درخشندگی و زیبایی هیچ کدام به مانند کریستال های سواروسکی نیست و از نظر کیفیت در رده عقب تری قرار می گیرند.

مقایسه-کریستال-های-سواروسکی-با-زیرکونیا-

در شکل زیر مقایسه ای تصویری از کریستال زیرکونیا با کریستال سواروسکی و الماس شده است که دیدن آن می تواند جالب باشد

مقایسه کریستال های سواروسکی با زیرکونیا و الماس

در ساخت زیورآلات مختلفی چون دستبند ، انگشتر ، گوشواره و گردنبند از کریستال های سواروسکی استفاده می شود که همگی از درخشندگی و کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. شما می تواند انواع مختلفی از زیورآلات با کریستال های سواروسکی را در فروشگاه لوکس گلامور مشاهده کنید.

1 comments

  1. مژده

    سلام وقت بخير
    يك سوال داشتم آيا سواروسكي همون موزنايت هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه