مفهوم نماد های به کار رفته در زیورآلات و اکسسوری ها

مفهوم نماد های به کار رفته در زیورآلات و اکسسوری ها

امروزه بر روی انواع زیورآلات و اکسسوری ها مانند ساعت ، دستبند ، انگشتر ، گوشواره ، گردنبند ، کیف ، کفش و حتی خود لباس بعضی از سمبل ها دیده می شوند که زیبایی آن محصول را دو چندان می کند و ممکن است شما به خاطر همان نماد و سمبلی که به کار رفته است اقدام به خرید کرده باشید. ولی آیا تا به حال برای شما این سوال مطرح نشده است که “نماد به کار رفته در زیورآلات و کیف و لباس و دیگر اجناس چه مفهمی دارند؟” یا ” نماد میمون به کار رفته بر روی زیورآلات چه مفهومی دارد؟ ” یا ” نماد پروانه چه معنایی دارد ؟ ” یا “ببر در زیورآلات چه معنایی دارد” ؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شمارا نیز مشغول کرده است در این مقاله از لوکس گلامور با ما همراه باشید تا پاسخی برای آن پیدا کنید.

در دنیای زیورآلات و اکسسوری ها نیز از نماد ها و سمبل های معروف و محبوب زیادی استفاده می شود که هر کدام معنا و مفهومی را با خود به همراه دارد و افراد با خرید زیورآلات با نماد خاص می توانند احساسات درونی خود را نیز بروز دهند. در زیورآلات از نماد های مختلفی از جمله نماد میمون، نماد پروانه، نماد ببر ، نماد پرنده ، نماد دلفین ، نماد لنگر ، نماد گل ، نماد قلب ، نماد جغد ، نماد سنجاقک ، نماد بی نهایت ، نماد پر ، سمبل برگ ، سمبل فرشته ، سمبل چشم ،نماد تاج و …. استفاده می شود که هر کدام معنا و مفهوم خاصی را با خود به همراه دارد و می تواند به نوعی بیان گر تیپ شخصیتی افراد نیز باشد.

سمبل و نماد میمون در زیورآلات

میمون ها به صورت غیر قابل وصفی موجوداتی اجتماعی هستند که در تعامل با یکدیگر زندگی می کنند. ارتباط میان میمون ها از قدرت و دوام زیادی برخوردار است به صورتی که این حیوانات پر جنب و جوش را می توان نماد حیوانات اجتماعی دانست. میمون ها معمولا به صورت دسته جمعی زندگی می کنند و کارها را به صورت جمعی انجام می دهند.

یکی دیگر از ویژگی های میمون ها که در این حیوانات از نمود بالایی برخوردار است کنجکاوی آنهاست . میمون ها دوست دارند اطلاعات جدیدی به دست بیاورند و موارد جدیدی را تجربه کنند. میمون ها حیوانات شوخ طبع و زیرکی هستند که حیرت و تعجب همگان را بر می انگیزد و حیوانات بسیار باهوشی هستند.

این ویژگی ها در میمون ها باعث استفاده زیاد از نماد میمون در زیورآلات شده است به گونه ای که حتی برند های معتبر زیورآلات نیز از سمبل میمون در طراحی های خود استفاده میکنند. در حالت کلی میمون نماد شیطنت و زیرکی و اجتماعی بودن است

نماد میمون در زیورآلات

سمبل و نماد پروانه

پروانه از جمله محبوب ترین نماد ها و سمبل هاست که در بخش های مختلفی از جمله صنعت زیورآلات و جواهرات به کار گرفته می شود. پروانه را می توان نماد فمنیسم و زیبایی و تغییر دانست که البته با ماهیت پروانه نیز بسیار سازگار است. البته برخی معتقد هستند که پروانه نمادی از تناسخ نیز می باشد. پروانه ها همیشه موجوداتی زیبا هستند که چشم هر زیبا پسندی را به خود جلب می کنند و به نوعی نماد ظرافت و زیبایی نیز محسوب می شوند.

مهمترین دلیل برای استفاده از نماد پروانه ، زیبایی و تغییری است که در زندگی از خود نشان می دهد. پس زیورآلات و اکسسوری ها با نماد پروانه را می توان بهترین هدیه برای افرادی که تغییراتی در زندگی خود داده اند دانست.

نماد پروانه در زیورآلات

نمونه زیورآلات ساخته شده با نماد پروانه را می توانید در بخش گردنبند پروانه فروشگاه لوکس گلامور نیز مشاهده کنید.

مفهوم علامت و نماد عنکبوت

عنکبوت را می توان در تنوع بالایی در طبیعت یافت که با خود پیامی از سرنوشت و مرگ و تولدی دوباره دارند و همیشه شخصیتی غنی و ستودنی دارند. عنکبوت همیشه نمادی از زیرکی هستند که روش های بسیار ماهرانه ای را برای شکار انتخاب می کنند.

این نماد طرفداران خاصی را در سراسر جهان دارد و از نماد عنکبوت علاوه بر زیورآلات در دیگر تزئینات نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

نماد عنکبوت در زیورآلات

مفهوم نماد عقرب در زیورآلات و اکسسوری ها

عقرب نیز همانند عنکبوت نماد بسیار محبوب و پر استفاده ای است. نماد عقرب را می توان نماد از مرگ و کنترل و قلمرو و زهر و مراقبت و حالتی دفاعی دانست که همگی جزو ویژگی های ذاتی عقرب هستند. نماد عقرب را بیشتر افراد درون گرا و کم حرف استفاده می کنند که دوست دارند به جای حرف زدن بیشتر عمل کنند.

نماد عقرب در زیورآلات

سمبل و نماد روباه در اکسسوری ها

همیشه در جک ها و روایت ها و داستان ها و افسانه ها روباه را به عنوان نمادی از حیله گری معرفی کرده اند. این حیوانات در میان قومیت های مختلف در سراسر دنیا به معانی و ویژگی های مختلفی معروف هستند که ویژگی مشترک روباه برای همه ی آن ها زیرکی و عقلانیت آنهاست. روباه ها همچنین به تفکر سریع و شخصیت استراتژیک معروف هستند.

روباه را می توان به عنوان نمادی از زیبایی به همراه زیرکی دانست. نماد روباه در زیورآلات به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بسیاری نیز در سراسر دنیا دارند.

نماد روباه در زیورآلات

مفهوم سمبل و نماد ببر در زیورآلات

ببر نماد آرامش به همراه قدرت است. ببر ها موجوداتی بسیار قدرتمند و درنده هستند که اغلب آرامش خود را حفظ می کنند و غیر از موارد نیاز عصابی نمی شوند. ببر را می تواند نماد غرور و اعتماد به نفس و قدرتی همراه با آرامش دانست که زیبایی را نیز با خود به همراه دارند. شیطنت ویژگی اصلی گربه سانان است که این ویژگی در ببرها نیز مشاهده می شود.

شجاعت و قدرت و آرامش و تعصب را می توان اصلی ترین ویژگی ببر ها دانست که از روی این ویژگی ها اقدام به استفاده از نماد ببر بر روی زیورآلات و اکسسوری ها نیز می شود.

نماد ببر در زیورآلات

مفهوم نماد کبوتر در جواهرات

رابطه تنگاتنگی با مفاهیمی چون آرامش، عشق و صلح دارد. کبوتر و فاخته نشان دهنده عشق و خودخواهی و فداکاری مادران برای فرزندانشان است. آنها نماد خودخواهی، پرورش و پرستش هستند.

مفهوم گردنبند نماد کبوتر

برای مشاهده نمونه طرح های بیشتر می توانید از بخش گردنبند پرنده فروشگاه لوکس گلامور نیز دیدن کنید.

مفهوم نماد جغد

جغد همیشه به عنوان نمادی از حیوانات شب است که دید بسیار قدرتمندی دارد. این پرنده در یونان باستان از ارزش و احترام زیادی برخوردار بوده است و نشان از شجاعت و هوش و عقلانیت دارد. جغد اغلب در داستان ها و حکایت ها ارتباطی با دنیایی رمز و راز آلود دارد.

مفهوم نماد جغد روی گردنبند

مفهوم طرح گنجشک در زیورآلات

گنجشک ها پرندگانی اجتماعی و مهربان هستند که از سرعت عمل بالایی نیز برخوردارند. گنجشک ها نمادی از سرعت عمل ، اجتماعی بودن و دوستی هستند.

مفهوم نماد کلاغ بر روزی زیورآلات

کلاغ را می توان نمادی از فرصت طلبی و جاه طلبی و همچنین فریبندگی دانست. کلاغ یکی از باهوش ترین حیواناتی است که برای رسیدن به خواسته های خود اقدام به طراحی نقشه های مختلف میکند.

مفهوم نماد قلب بر روی زیورآلات

قلب همیشه نمادی از علاقه و عشق و زندگی بوده است. در زیورآلات نیز مفهوم نماد قلب خارج از این مفاهیم نیست و معمولا زیورآلات مزین به طرح قلب به عنوان هدیه ای برای بیان عشق و علاقه استفاده می شود. در مقاله ” نماد های بیانگر عشق و علاقه ” توضیحات بیشتری درباره نماد قلب و دیگر نماد های بیانگر و عشق و علاقه ارائه شده است.

نمونه طرح های زیورآلات ساخته شده با طرح قلب متنوع می باشند که در فروشگاه لوکس گلامور نیز موجود می باشند که برای نمونه می توانید از بخش دستبند قلب دیدن کنید.

سمبل و نماد بی نهایت در زیورآلات

نماد بی نهایت یا infinite به معنی بی پایان و دائمی است که بیان کننده عشق و علاقه ی زیاد است. نماد بی نهایت نیز مانند نماد قلب یکی از نماد های بیان کننده عشق و علاقه است که امروزه از اقبال و توجه عمومی بالایی برخوردار است و خواهان زیادی دارد. در باره نماد بی نهایت نیز در مقاله نماد های بیانگر عشق و علاقه توضیحات بیشتری ارائه شده است که می توانید مطالعه کنید.

ست دستبند و گردنبند نقره طرح بی نهایت ns-n499 از نمای سفید

برای دیدن نمونه های بیشتر می توانید به بخش دستبند بی نهایت مراجعه کنید.

سمبل و نماد سنجاقک در زیورآلات

در طول تاریخ، نماد سنجاقک براساس جنبش و چابکی و چرخه زندگی آن استوار است. در برخی از فرهنگ ها اعتقاد بر این است که، مانند پروانه، سنجاقک ها  نیز تغییر و تحول در زندگی و آغا جدید و تولدی دوباره را نشان می دهند.

گردنبند سنجاقک نقره ای استیل nw-n732 از نمای سفید

سمبل و نماد بال فرشته در زیورآلات

فرشتگان نه تنها در اسلام بلکه در دیگر ادیان نیز به عنوان موجوداتی پاک سرشت و مهربان شناخته می شوند که مراقب انسان ها هستند و برای آن ها دعا می کنند. موجوداتی دوست داشتنی که برای دوست داشتن آفریده شده اند. فرشتگان دارای بال هایی بزرگ هستند که با استفاده از آن ها می توانند پرواز کنند و مراقب انسان های پاک و دوست داشتنی باشند. بال فرشته از زمان های گذشته به عنوان نمادی از محبت و پاکی و مراقبت از دیگران شناخته می شده است که طرفداران بسیاری نیز دارد.

برای دیدن مدل های بیشتر این طرح می توانید به بخش گردنبند فرشته مراجعه کنید.

سمبل و نماد ستاره در بخش زیورآلات

از دیر باز ستاره نماد بخت و اقبال بلند بوده است که از زمان های قدیم در نقوش کشور های مختلف استفاده شده است که از آن جمله می توان به زمان ساسانیان اشاره کرد. این نماد معروف اغلب بر روی پرچم کشور های مختلف دنیا نیز دیده می شود که نشان از شکوه و خوشبختی است. مفهوم نماد ستاره نیز دربخش زیورآلات به همین معنی می باشد و میتواند باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری فرد شود.

مفهوم نماد ستاره در بخش زیورآلات

برای مشاهده مدل های بیشتر می توانید از بخش زیورآلات ستاره نیز دیدن کنید.

مفهوم نماد دلفین در بخش زیورآلات

یکی از طرح های جذاب و شیک در حوزه زیورآلات طرح دلفین می باشد که به عنوان یک جاندار پستاندار از هوش بالایی برخوردار است. از این حیوان زیبا برای تلطیف روح و روان انسان ها استفاده می شود و جنبه درمانی نیز دارد.

گردنبند دلفین نقره 925 خارجی ظریف nw-n740

امیدواریم این مقاله از لوکس گلامور مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر مدل و نماد دیگری نیز مد نظر شما بود در بخش نظرات اعلام کنید تا معنی آن را نیز اضافه کنیم.

7 comments

  1. مینا

    سلام خیلی ممنون از مطلبتون استفاده کردم.

    1. سپیده

      کلید به معنی چیه؟

      1. ماندانا

        نماد روی رولکس حالت دست به چه معناست

  2. زهره کمالی

    لطفا مطالبی که میزارید منابع آن هم ذکر شود.

  3. fati

    سلام وقت بخیر
    نماد گردنبد دایره با اویز خط چیه؟

  4. anita

    کلید و صلیب. و مار به چه معنیه؟؟

  5. ناشناس

    عاشق پروانه ی آبی شدم و اون قلب آبی(آدمو یاد رز تایتانیک می اندازه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه