20 روش جلوگیری از ریزش مو در مردان

20 روش جلوگیری از ریزش مو در مردان

ریزش مو یکی از سایع ترین مشکلات در سراسر جهان می باشد و اغلب یک سوم جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در ریزش مو معمولا هر فرد 100 مو به صورت روزانه از دست می دهد. ریزش مو یک امر طبیعی است و بنابراین نگرانی بابت ریزش چند فولیکول مو در روز وجود ندارد. دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که شامل رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، دارو ها، استرس، آلودگی و ژنتیک می شود.استفاده از انواع کلاه ها نظیر کلاه ایمنی نیز می تواند دلیل دیگری برای ریزش مو در مردان باشد. در این مقاله سعی داریم تا 20 روش مقابله با ریزش مو و مقابله با آن را بیان کنیم.

به طور مرتب موهای خود را با شامپو های ملایم بشویید.

شستن منظم مو بخشی از فرآیند جلوگیری از ریزش مو می باشد و به تمیز نگه داشتن مو و پوست مربوط می شود شما با این کار ابتلا به عفونت و شوره را در سر کاهش می دهید. شوره می تواند باعث ریزش مو در سر شود.

استفاده از ویتامین

ویتامین ها نه تنها برای سلامتی انسان مفید هستند بلکه برای موها نیز مفید می باشند. ویتامین A تولید  سبوم را در پوست سر تقویت می کند. ویتامین E باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود و به ماندگاری فولیکول های مو کمک می کند و ویتامین B به مو کمک می کند تا رنگ سالم خود را حفظ کند.

رژیم غذایی غنی از پروتئین

خوردن گوشت بدون چربی، ماهی، سویا یا پروتئین های دیگر سلامت مو را تقویت می کند و به نوبه خود از ریزش مو جلوگیری می کند.

استفاده از ماساژ پوست سر با روغن

کسانی که مدت های طولانی ریزش مو را تجربه می کنند باید برای چند دقیقه در روز پوست سر خود را با روغن های گیاهی ماساژ دهند. این کار کمک می کند تا فولیکول های مو فعال شوند. شما برای این کار می توانید از تریکب روغن اسطوخودوس با روغن بادام با کنجد استفاده کنید.

از شانه کردن مو های مرطوب خودداری کنید.

هنگامی که مو مرطوب است در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد بنابراین از شانه کردن موهای مرطوب خودداری کنید زیرا احتمال ریزش مو را افزایش می دهد. اما اگر مجبور به شانه کردن موهای خود هستیند از یک شانه با دندانه های زیاد استفاده کنید. شانه کردن مکرر موها باعث صدمه زدن به مو و افزایش ریزش آن می شود به همین منظور می توانید برای مرتب کردن موهای خود از دستان و انگشتان خود استفاده کنید.

استفاده از آب سیر، پیاز و زنجبیل

اینها موادی هستند که می توانید برای ماساژ پوست سر از آنها استفاده کنید. ماساژ پوست سر را یک شبه رها نکنید وبه طور مرتب تا یک هفته ادامه دهید تا نتایج شگفت انگیز آن را ببینید. البته باید این نکته را در نظر داشت که پس از 24 ساعت باید سر را بشویید.

خود را هیدراته نگه دارید.

یک چهارم ساقه مو شامل آب است. بنابراین باید در روز حداقل چهار تا هشت فنجان آب بنوشید تا آبرسانی مو ها به درستی انجام شود و موهای سالمی داشته باشید.

چای سبز را به موهای خود مالش دهید.

مطالعات نشان داده اند که مالیدن چای سبز به مو ممکن است به رفع مشکل مو کمک کند. شما برای این منظور می توانید از دوکیسه چای سبز استفاده کنید و آنها را در یک فنجان آبجوش دم کنید و بگذارید تا خنک شود و بعد آن را روی موهای خود بمالید. موهای خود را بعد از یک ساعت بشویید. برای دیدن نتایج این تمرین را به طور مرتب به مدت یک هفته تا ده روز ادامه دهید.

خشک کردن طبیعی مو

اگر میخواهید موها را سالم نگه دارید باید بدانید که چگونه از آنها مراقبت کنید از مالیدن موهای خشک با حوله خودداری کنید در عوض اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

نوشیدنی ها الکلی را کاهش دهید.

اگر دچار ریزش مو هستید مصرف الکل را کاهش دهید زیرا نوشیدن الکل باعث کاهش رشد مو می شود. بنابراین الکل را کاهش یا از بین ببرید تا شاهد افزایش رشد مو باشید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید.

استعمال سیگار میزان خون موجود در پوست سر را کاهش می دهد و این باعث کاهش رشد مو می شود.

افزایش سطح فعالیت بدنی

هر روز برای فعالیت بدنی وقت بگذارید. پیاده روی، شنا یا دوچرخه به مدت 30 دقیق در روز به متعادل کردن سطح هورمونی کمک می کند و علاوه بر کاهش ریزش مو باعث کاهش استرس نیز میشود.

مطالعات انجام شده در گذشته شواهدی پزشکی برای پیوند بین استرس و ریزش مو یافته اند. استرس خود را کاهش دهید یکی از راه های انجام این کار مدیتیشن (تعمق) است. روش های درمانی مثل مدیتیشن و یوگا نه تنها استراس را کاهش می دهند بلکه باعث ایجاد تعادل هورمونی نیز می شوند.

از سشوار کردن مکرر موها خودداری کنید.

موهای خود را در معرض گرمایش و خشک کردن ها مکرر قرار ندهید. گرما باعث کاهش پروتئین های مود می شود و این امر می تواند باعث ضعف و شکنندگی موها شود که منجر به ریزش مو می شود.

سر خود را خنک نگه دارید.

مردانی که موهای روغنی دارند به دلیل تعریق شوره سر آنها در طول تابستان افزایش می یابد که منجر به افزایش ریزش مو می شود. برای خنگ نگه داشتن موهای خود می توانید از شامپوهایی نظیر آلوئه ورا و … استفاده کنید که باعث می شوند از بروز شوره جلوگیری شود. همچنین مردانی که کلاه ایمنی استفاده می کنند در فصل تابستان ریزش موی بیشتری را تجربه می کنند. از آنجا که عرق در منافذ پوست جمع می شود و ریشه مو را ضعیف می کند باعث ریزش مو در آقایان می شود. بنابراین این افراد نیز می توانند از سربند پارچه ای استفاده کنند.

نحوه کوتاه کردن موهای خود را تغییر دهید(برای دارندگان موهای بلند)

اگر شما دارای موهای مدل دم اسبی، تسمه و مدل موهای بلند هستید باید نحوه کوتاه کردن موه های خود را تغییر دهید مدل موهای بلند باعث کشیده شدن فولیکول های مو می شود و آنها را تضعیف می کنند و در نهایت به طاسی منجر می شود بنابراین توصیه می شود افرادی که موی بلند دارند و دچار ریزش مو شده اند از مدل موهای کوتاه استفاده کنند.

مراقب سلامتی خود باشید

مشکلات بهداشتی باعث ایجاد ریزش مو می شوند برای اطمینان از داشتن موهای سالم توصیه می شود با بیماری های مزمن، تب بالا و عفونی مقابله کنید.

مراقبت بعضی داروها باشید.

برخی از داروهای خاص ممکن است عورض جانبی داشته باشند که یکی از آنها می تواند ریزش مو باشد. بدین منظور می توانید از پزشک خود کمک و مشورت بگیرید و به او بگویید که آیا این دارو باعث ریزش مو می شود یا نه و اگر اینگونه است از او بخواهید دارو را تغییر دهد.

از رنگ موهای شیمیایی استفاده نکنید.

مواد شیمیایی نظیر رنگ مو می توانند برای سلامتی موها مضر باشند. هنگامی که ریزش مو را تجربه می کنید توصیه می شود موهای خود را رنگ نکنید.

به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از شرایط مرتبط با سلامتی به ویژه مرتبط با پوست وجود دارد که باعث می شود تعادل هورمونی به هم خورد که منجر به ریزش مو می شود که بدین منظور نیز می توانید به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه