نحوه مراقبت و نگهداری از زیورآلات نقره

نحوه مراقبت و نگهداری از زیورآلات نقره

زیورآلات نقره در کنار زیبایی و درخشندگی همیشه نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و در اثر استفاده نادرست ممکن است سیاه شود و یا رنگ خود را از دست بدهد. اگر به دنبال روش نگهداری از زیورآلات نقره  و یا روش هایی برای جلوگیری از سیاه شدن نقره هستید این مقاله از لوکس گلامور را از دست ندهید.

نقره یک فلز عالی برای ساخت گردنبند، دستبند، انگشتر و دیگر لوازم تزئینی می باشد. این فلز یکی از پرکاربرد ترین فلزات می باشد و با نگاهی به اطراف می توانیم نمونه ای از آن را بیابیم. اما در این میان باید با رعایت نکاتی به صورت اصولی از این فلز نگهداری و مراقبت شود تا دچار آسیب و تغییر رنگ نگردد. در  مقالات قبلی در ارتباط با نحوه تمیز کردن زیورآلات نقره و به طور کلی نحوه نگهداری از زیورآلات بدل به طور مبسوط بحث شد.

آشنایی با انواع آبکاری نقره و تاثیر آن در افزایش ماندگاری نقره

یکی از مهمترین نکات در دنیای زیورآلات نقره آبکاری استفاده شده در آن هاست که باعث میشود زیورآلات شما طول عمر بیشتر و یا کمتری داشته باشد. متاسفانه خریدار دخالتی در آبکاری ندارد و شما در اولین نگاه متوجه کیفیت آبکاری نقره نخواهید شد. ما در مقاله “آشنایی با انواع آبکاری نقره” به طور کامل انواع آبکاری نقره را معرفی و توضیح داده ایم که می توانید مطالعه بفرمایید.

عکس گردنبند نقره اصل - گردنبند نقره اصل زنانه نگین دار ظریف طرح طلا سفید ne-n52

بهترین و مطمئن ترین راه برای اطمینان کیفیت آبکاری نقره خرید از فروشگاه های معتبر است. پیشنهاد ما خرید از بخش نقره فروشگاه اینترنتی لوکس گلامور است چرا که آبکاری چند لایه با کیفیت درجه یک را با وسواس و کیفیت بالا در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

چیکار کنیم نقره سیاه نشه

در بخش قبل توضیح دادیم که یکی از مهمترین نکات در سیاه نشدن و ماندگاری بالای نقره آبکاری اولیه است. ولی باید در نظر داشته باشید همه چیز بستگی به آبکاری ندارد و شما نیز به عنوان مصرف کننده حتما باید نکاتی را رعایت کنید تا نقره شما سیاه نشود. در ادامه نکاتی را در رابطه با طرز نگهداری انواع نقره مثل النگو و گردنبند و … ارائه خواهیم کرد تا با استفاده از آن نکات عمر زیورآلات نقره خود را بالا ببرید.

نگهداری از زیورآلات نقره

برای نگهداری نقره چندین نکته وجود دارد که با رعایت آن می توانید طول عمر زیورآلات و نقره جات خود را چندین برابر کنید.

  1. رطوبت، روغن، عطر و لوسیون مو نباید با زیورآلات  و جواهرات نقره تماس داشته باشند. این مواد شامل مواد شیمیایی هستند که به شدت واکنش پذیر هستند و می توانند با فلز نقره واکنش نشان دهند و باعث تغییر رنگ نقره شوند.
  1. زیورآلات نقره خود را در داخل پارچه  قرار دهید به طوری که پارچه نرم و خشک باشد. قرار دادن زیورآلات نقره در داخل پارچه نرم و خشک  باعث عدم تماس با مواد اسیدی و شیمیایی می شود و از خراشیدگی نقره جلوگیری به عمل می آورد.
  2. مجل نگهداری نقره باید تیره و خشک باشد مانند جعبه جواهرات و یا کشو کمد. باید توجه نمود که هر قطعه از زیورآلات نقره باید در جعبه ای جداگانه نگهداری شود . در صورتی که زیورآلات نقره باهم در یک جعبه نگهداری شوند ممکن است زنجیر های درهم تنیده آنها به راحتی شکسته شوند و یا در اثر سایش با یکدیگر خراش و آسیب ببینند.
  3. زیورآلات نقره خود را بر روی هم انباشت نکنید زیرا این کار علاوه بر آسیب دیدن زیورآلات باعث کاهش درخشندگی زیورآلات نقره وشکستگی نگین ها نیز می شود.
  4. زیورآلات نقره را داخل روزنامه، پلاستیک و یا جعبه های چوبی بدون روکش قرار ندهید. استفاده از این مواد باعث می شوند نقره کیفیت خود را از دست بدهد.
  5. از برخورد نقره با عرق بدن جلوگیری شود . عرق بدن یکی از مواد اسیدی می باشد و در هنگام عرق کردن توصیه می شود زیورآلات نقره خود را در آورید .
  6. از تماس زیورآلات نقره با مواد شوینده ای مثل شامپو و … جدا اجتناب کنید چون این مواد باعث آسیب رسیدن به زیورآلات می شوند.
  7. آب کلر دار نیز یکی از مواردی است  که می تواند با واکنش با نقره  باعث تغییر رنگ آن گردد از همین رو توصیه می شود در هنگام استحمام و شنا  در استخر زیورآلات نقره خود را جدا کنید

با رعایت نکات گفته شده در قسمت بالا می توانید زیورآلات نقره درخشان و شفاف برای مدت طولانی داشته باشد

آبکاری نقره در منزل

آبکاری زیورآلات نقره در منزل و با استفاده از وسایل دم دستی امکان پذیر نیست و نیاز به تخصص و ابزار های مخصوص دارد پس نمیشود در منزل به آبکاری نقره ها پرداخت. ولی می توانید با وسایل و ابزار های دم دستی اقدام به پاکسازی و نوسازی انواع زیورآلات نقره کنید. برای این کار می توانید مقاله تمیز کردن تصویری زیورآلات در منزل را مطالعه بفرمایید.

برای از بین برد زردی نقره و یا سیاه شدگی بعضی از قسمت های نقره وهمچنین براق کردن نقره سیاه شده می توانید از روش های گفته شده در مقاله بالا استفاده کنید و به احتمال خیلی زیاد با روش های گفته شده به راحتی نتیجه خواهید گرفت و نیاز دوباره به آبکاری نقره نخواهید داشت.

سوالات متدوال در رابطه با نگهداری نقره

طرز نگهداری النگو نقره

با توجه به توضیحات گفته شده تمام زیورآلات نقره نیاز به نگهداری دارند ولی از بین تمام زیورآلات النگوی نقره شرایط خاص تری دارد چرا که همیشه با پوست در تماس است و احتمال سیاه شدن آن بسیار بالاست. برای نگهداری النگو نقره پیشنهاد ما استفاده دوره ای از آن هاست و باید به چشم یک زیور مجلسی به آن نگاه کنید. النگو نقره برای استفاده روزانه مناسب نیست چرا که با توجه به تماس همیشگی با پوست و عرق کردن دست احتمال تغییر رنگ و یا سیاه شدن آن مخصوضا از داخل بیشتر است.

چه چیزی نقره را خراب می کند؟

مواد شیمیایی دشمن زیورآلات نقره است پس همیشه سعی کنید زیورآلات نقره خود را از مواد شیمیایی دور نگه دارید. نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید تا نقره های شما طول عمر بیشتری داشته باشند و به سادگی خراب نشوند.

آیا نقره طلایی هم نیاز به نگهداری دارد؟

بله تمام زیورآلات نقره و با تمام آب کاری ها نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. زیورآلات نقره طلایی رنگ حساسیت بیشتری دارند و به تبع آن نیاز به مراقبت بیشتری نیز دارند.

وقتی زیورآلات نقره تغییر رنگ می ده دیگه هیچ کاری نمیشه کرد؟

چرا! خوشبختانه زیورآلات نقره با یک آبکاری دوباره مثل روز اولشان خواهند شد (البته اگر ضربه نخورده باشند) پس می توانید با یک آبکاری دوباره جانی دوباره به زیورآلات نقره خود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه