آشنایی با فلز برنج در دنیای مد و زیورآلات

آشنایی با فلز برنج در دنیای مد و زیورآلات

در چند دهه اخیر با توسعه دنیای مد و زیورآلات فلزات دیگری نیز وارد عرصه ساخت زیورآلات شدند. از این میان میتوان به فلزاتی همچون رادیوم، پالادیم، پلاتین، فلز مس، تنگستن، تیتانیوم ، استیل، برنج و …. اشاره نمود. هر یک از این فلزات به دلیل خواص و ویژگی هایی که دارند (همچون قیمت مناسب، مقاوم در برابر تغییر رنگ، مناسب بودن برای پوست های حساس و …) مورد استفاده قرار میگیرند. در این مقاله از لوکس گلامور به آشنایی با فلز برنج در دنیای مد و زیورآلات  و مزایای این فلز می پردازیم.

آشنایی با فلز برنج در دنیای مد و زیورآلات و ویژگی های این فلز

فلز برنج در دنیای زیورآلات از ترکیب فلز مس با فلز روی تولید می شود و فلز برنج به دلیل زیبایی و انعطاف پذیری بالا جز فلزات محبوب در زمینه ساخت زیورآلات محسوب می شود. اغلب بدلیجات برنجی دارای ریزه کاری های فراوان در طراحی و ساخت هستند به گونه ای اغلب طرح های ریز و ظریف و تراشکاری شده، ساخته شده از فلز برنج می باشند.

مزایای زیورآلات و بدلیجات برنجی

اغلب زیورآلات برنجی دارای طراحی های خاص و منحصر به فردی هستند و این امر به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالای آن در طراحی انواع مدل های زیورآلات از جمله دستبند و انگشتر و انواع سرویس های زیورآلات زنانه و دخترانه می باشد. از دیگر مزایای استفاده از زیورآلات برنجی می توان به سازگاری آن با متابولیسم بدن اشاره کرد به این صورت که سازگاری بسیار خوبی با سلامت بدن دارد.

زیورآلات برنجی به اشتباه گاها با عنوان زیورآلات برنزی شناخته می شود که اینگونه نیست و فلز برنز از ترکیب فلز مس با قلع تولید می شود.

حتما شما نیز تا به حال با افرادی که از زیورآلات و بدلیجات برنجی استفاده می کنند روبرو شده اید و شاید شما نیز یکی از این افراد هستید. بسیاری از مردم بر این باور هستند که استفاده از زیورآلات برنجی باعث جذب مواد معدنی در بدن  و بهبود شرایط جسمانی می شود ، از جمله فواید استفاده از زیورآلات برنجی برای بدن می توان به بهبود عملکرد متابولیسم بدن اشاره کرد.

در طول تاریخ، برنج از نظر بسیاری از مردم و فرهنگ ها به دلیل میل زیبایی و درخششی که داشت مورد توجه بوده است. نمونه های خیره کننده ای از جواهرات برنج از ایران، شرق اروپا و مصر وجود دارد. برنج یکی از اولین فلزات بود که توسط انسان در حالت طبیعی خود مورد استفاده قرار می گرفت.

معایب زیورآلات برنجی

نکته ای که درباره معایب فلز برنج در دنیای زیورآلات وجود دارد این است که جواهرات برنجی در طول زمان اکسید می شود، بدون آنکه راه حلی برای آن وجود داشته باشد. ولی شما می توانید با استفاده درست از بدلیجات برنجی طول عمر آن را افزایش دهید و تا مدت ها بدون تغییر رنگ از آن استفاده کنید. زیورآلات برنجی در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است اثرات سبز رنگی بر روی پوست بر جای بگذارند، حلقه های برنج دارای بیشترین احتمال برای ایجاد حساسیت بر روی پوست  هستند ، زیرا حلقه ها در تماس مداوم با پوست شما هستند.

نتیجه

پس از آشنایی با فلز برنج در دنیای مد و زیورآلات اکنون شما میتوانید تصمیم بگیرید که آیا این فلز با شما سازگار است یا خیر ؟ اگر شما پوست حساسی دارید و استفاده از زیورآلات و بدلیجات باعث حساسیت در پوست شما می شود بهتر است از این نوع زیورآلات استفاده نکنید. ولی اگر پوست حساسی نداشته باشید این دسته زیورآلات با قیمت مناسب و با طرح های ظریفی و زیبایی که دارد میتواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

1 comments

  1. سید علیرضا هاشمی

    بسیار مطلب کامل و خوبی بود
    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه